Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y LR en RWD all season banden

This site may earn commission on affiliate links.

prettig

Active Member
Apr 16, 2019
1,779
1,429
Soesterberg
Volgens mij nog geen draadje van (wel voor de MYP).

Deze er net onder gezet, 19":
Pirelli scorpion all season sf2 elect, dit is een nieuwe EV band (dus niet de oude cinturato).
- Lage roll weerstand en stil (elect versie), overigens een van de weinige met een lage rolweerstand
- Sneeuwvlokje (voor ons noodzakelijk ivm de wintersport)

Nu heb ik er 100m mee gereden (garage zit om de hoek) zal later wat meer posten over hoe ze rijden.


Vredestein quatrac pro (hebben ook de juiste maten voor de Y), gewoon goed (echter minder zuinig). Ze komen in de zomer met een EV versie van die band in de maat voor de Y (voor mij te laat ivm de wintersport). Heb ze onder een M3 zitten en pak sneeuw gaat uitstekend (in de regen zijn deze overigens heel erg goed).


Wellicht nog andere merken die de juiste maat hebben en die ook leverbaar zijn hier (aantal goede/nieuwe all season banden zijn gewoon niet hier te verkrijgen of hebben niet de juiste maat).


p.s. niet de waarom zomer/winter banden beter zijn dan all seasons hier starten........ mensen die all seasons willen weten meestal waarom ze dat willen.
 
  • Like
Reactions: djerro1234
Op originele 19" velg, originele maat. Heeft (kleine) velgrandbeschermer, maar voor goede bescherming zou ik ze een maat breder nemen (ik heb doppen, dus prima zo) en als je beetje oplet met parkeren....... zelf nog nooit schade gehad.

Net 30km mee gereden en even stil en comfortable als de Hankook zomerband. De Pirelli's hebben wel een veel stijvere wang dan de vredestein quatrac pro en dat rijdt stuk beter. Grip is gewoon goed. Range, uiteraard nog geen idee. Flinke regen maak ik me niet druk over (zijn all seasons meestal wel goed in). Druk is nu 3,1 bar, zet ik nog terug naar 2.9 bar.
 

Attachments

  • Pirelli.jpg
    Pirelli.jpg
    542.3 KB · Views: 571
  • Like
Reactions: Koifim
Heb 20“ continental contact all season. Eerste 1000km erop zitten rijden fijn, still. Auto is beduidend comfortabeler qua demping. Dag en nacht verschil met de michellin pilot sports zomer band die veel sportiever zijn!

voor de zomer gaan de pilot sports eronder om ze op te rijden en ook wat sportiever sturen!
 
784F1FCA-1999-4A44-B8BF-F9BAAB3A44C5.jpeg


Van het weekend gemonteerd. 18 inch Michelin CrossClimate. Tov de 20 inch is er behoorlijk wat meer comfort. Bedoeling was eigenlijk vooral voor de wintermaanden deze set te gebruiken maar mischien laat ik ze komende zomer erop. Qua geluid amper verschil.
 
@prettig hoe bevallen de banden nu? Nog een andere vraag, de band die om de 19 inch moet is niet een speciale Elect band toch? Ik zie dan alleen bepaalde maten maar speciaal voor EVs zijn. Geen idee of het veel uitmaakt. De EV versies lijken iets stiller te zijn. (https://www.banden-pneus-online.nl/autoband/pirelli/scorpion-all-season-sf2/)
Eigenlijk erg goed, stiller, zuiniger (ook iets grote doppen). Rijdt als een zomerband (met name de wangstijfheid is goed). Regen prima. Rijdt eigenlijk hetzelfde als de zomerband. Wat de slijtage doet weet ik uiteraard nog niet. https://www.banden-pneus-online.nl/...ury-saloon/255-45-r19-104-v-xl-vol-elect.html

Ik heb de EV versie genomen (elect staat dan op de band), verschil met de gewone weet ik niet.
 
Hoi @prettig, heb je een juist linkje voor me? Diegene in je laatste post is een zomerband en die versie die jij beschrijft kan ik nergens vinden. De enige all seasons van Pirelli is deze: https://www.banden-pneus-online.nl/...n-all-season-sf2/255-45-r19-104-h-xl-vol.html waar de elect aanduiding ontbreekt.

Ik heb het idee dat die band gewoon uitverkocht is, want ik zie 'm wel op de website van Pirelli. Of je hebt een zomerband gemonteerd, maar iemand die zo met zijn banden bezig is weet vast wel het verschil ;). Dus ik gok het eerste.