Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance besteld!

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb uiteindelijk mijn bestelling geplaatst. Ik had Covid en zat 2 weken binnen. Vandaag dan maar langs de Tesla store geweest en een bestelling geplaatst.

Nu al weet ik dat ik spijt ga hebben van:
- Gebrek aan luchtvering
- De 21" velgen van de Performance
- Gebrek aan ventilatie in de zetels
- Geen 4680 battery pack
- Waarschijnlijk geen radar meer

Met de gebeurtenissen in Rusland en het feit dat er al lang tekorten zijn op de chipmarkt ben ik er dan uiteindelijk toch voor gegaan. Mijn net geen 10 jaar oude Range Rover Evoque moet binnenkort weer op zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt, kan binnen afzienbare tijd wel eens een setje nieuwe banden gebruiken en de wegenbelasting van 582 euro zit er ook weer aan te komen in mei. Daarom ben ik uiteindelijk voor een standaard Performance gegaan. Die zou al in april geleverd kunnen worden. Het is de Performance geworden omwille van de levertermijn en ook de recente prijsverhoging van de long range.

Ik vroeg de verkoper of er 19" Gemini velgen op de performance kon. Tesla is er geen fan van, maar ik zou de velgen los kunnen bestellen. Ik ga waarschijnlijk in de zomer een beetje plezier beleven met de 21" velgen en dan voor 19" velgen gaan van Tesla of anderen. Op mijn Range Rover Evoque had ik 19" Continental Cross Contact M+S all season banden. Die maakten wel wat lawaai, maar ze deden het heel goed in slechte weersomstandigheden en de slijtage viel ook mee. Iemand tips?

Na lang twijfelen heb ik ook FSD genomen. Ik dacht eerst voor de Enhanced Autopilot te gaan, maar het verschil is 3.700 euro. Wel vervelend indien ik toch zou beslissen voor een versie te gaan met een 4680 pack later, maar normaal ben ik weer van plan een jaar of 10 te rijden met dit ding.

Dat wil dus zeggen dat ik waarschijnlijk nog 1 of 2 keer moet gaan tanken en daarna geen uitlaatgassen meer. Daar kijk ik wel al naar uit.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Omdat er eentje specifiek over levering ging en de andere meer algemeen over het voertuig zelf gaat. Misschien had ik meer naar een internationaal topic moeten gaan.

Ik wou eerst wachten (tot 23 maart ongeveer) om te kijken wat er Giga Berlijn kwam. Misschien zat er iets extra wat we nog niet wisten en de hoedenplank kwam eraan. Nu dat de prijzen van Nickel de hoogte ingaan en de levertermijnen ook aan het opschuiven zijn, heb ik beslist om niet meer te wachten.

Ik had eigenlijk al in december of zo moeten bestellen. That's life.
 
Welkom bij de MYP club!

Welke kleur heb je gekozen?

Ikzelf zit ook in volle spanning te wachten. Mijn bestelling (zwart) is geplaatst toen het nog mogelijk was om de trekhaak direct mee te selecteren. Bij het afronden van de bestelling zat deze er nog steeds bij. Ik ben dus nieuwsgierig naar wat dat juist gaat geven.
 
  • Like
Reactions: YCedric
Welkom bij de MYP club!

Welke kleur heb je gekozen?

Ikzelf zit ook in volle spanning te wachten. Mijn bestelling (zwart) is geplaatst toen het nog mogelijk was om de trekhaak direct mee te selecteren. Bij het afronden van de bestelling zat deze er nog steeds bij. Ik ben dus nieuwsgierig naar wat dat juist gaat geven.
Ik ben voor wit gegaan pom nog een levering te krijgen in april. Zwart kon ook, maar ik had eigenlijk liever rood of blauw gehad. Nu hoop ik stiekem nog op radar en misschien doe ik later nog wel een wrap, maar de paint shop zou goed moeten zijn. We zullen dus wel zien.

Hij heeft nu een beetje een stormtrooper look :cool:
 
Ik ben voor wit gegaan pom nog een levering te krijgen in april. Zwart kon ook, maar ik had eigenlijk liever rood of blauw gehad. Nu hoop ik stiekem nog op radar en misschien doe ik later nog wel een wrap, maar de paint shop zou goed moeten zijn. We zullen dus wel zien.

Hij heeft nu een beetje een stormtrooper look :cool:
Ik weet dat je ook heel actief bent in het Y-draadje maar aangezien je hier een topic apart hebt, misschien ook je pictures hier zetten?
Deze morgen een niet P in het wit gezien ... mooi op velgen na
 
  • Like
Reactions: YCedric
Ik weet dat je ook heel actief bent in het Y-draadje maar aangezien je hier een topic apart hebt, misschien ook je pictures hier zetten?
Deze morgen een niet P in het wit gezien ... mooi op velgen na
Ik heb het momenteel vrij druk, maar binnen 2 dagen start de vakantie. Ik ga dan wel de reis naar Italië wat moeten voorbereiden. Het plan was om daarna een review te schrijven, want ik zit nog maar aan 750km op net geen twee weken. Misschien moet ik dan wel een nieuw draadje starten.

Wel een vervelend ding vergeten te melden. Ik heb op zoek naar een gordelbeschermer. De gordel snijdt een beetje in mijn nek. Dat was me de eerste dagen niet echt opgevallen, maar stoort nu wel. Ik heb net gevonden dat je die nog wel in hoogte kan verstellen, maar het is nog niet ideaal. Ik hoop trouwens dat dit bij een zwaar ongeval geen te grote problemen geeft.
 
Ik heb het momenteel vrij druk, maar binnen 2 dagen start de vakantie. Ik ga dan wel de reis naar Italië wat moeten voorbereiden. Het plan was om daarna een review te schrijven, want ik zit nog maar aan 750km op net geen twee weken. Misschien moet ik dan wel een nieuw draadje starten.

Wel een vervelend ding vergeten te melden. Ik heb op zoek naar een gordelbeschermer. De gordel snijdt een beetje in mijn nek. Dat was me de eerste dagen niet echt opgevallen, maar stoort nu wel. Ik heb net gevonden dat je die nog wel in hoogte kan verstellen, maar het is nog niet ideaal. Ik hoop trouwens dat dit bij een zwaar ongeval geen te grote problemen geeft.
Hey dacht dat ik me dat verbeelde na de testrit maar inderdaad die gordel sneed me ook behoorlijk tijdens dat uurtje sturen, heb ik maar bij weinig auto's als probleem ervaren met m'n 1.93m 😕
 
Hey dacht dat ik me dat verbeelde na de testrit maar inderdaad die gordel sneed me ook behoorlijk tijdens dat uurtje sturen, heb ik maar bij weinig auto's als probleem ervaren met m'n 1.93m 😕
Tijdens testrit met de Y LR paar maanden geleden is me dat niet opgevallen.
Beiden een P uit Berlijn? Misschien staat deze wat anders?
Er zijn er momenteel geen meer te testen in België dus ik moet wachten tot na 15/07 ... in de hoop dat prijs niet stijgt, voor ik kan testen en dus eventueel bestellen.
In mijn Mustang heb ik op de gordels een soort bescherming gezet in rood, zelfde als buitenkleur. Niet omdat ze nodig zijn maar voor de "show".
Misschien zoiets gebruiken?
 
Tijdens testrit met de Y LR paar maanden geleden is me dat niet opgevallen.
Beiden een P uit Berlijn? Misschien staat deze wat anders?
Er zijn er momenteel geen meer te testen in België dus ik moet wachten tot na 15/07 ... in de hoop dat prijs niet stijgt, voor ik kan testen en dus eventueel bestellen.
In mijn Mustang heb ik op de gordels een soort bescherming gezet in rood, zelfde als buitenkleur. Niet omdat ze nodig zijn maar voor de "show".
Misschien zoiets gebruiken?
Ik heb geen last van snijdende gordels in mijn MYP.

Als je acht dat de kans groot is dat je binnenkort een MYP zou bestellen en geen kans wil lopen op een prijsverhoging, kan je nu al een bestelling doen met een aanbetaling van 250euro. Als je de testrit toch niet zou bevallen, kan je nog steeds annuleren en verlies je 250 euro.
 
Ik heb geen last van snijdende gordels in mijn MYP.

Als je acht dat de kans groot is dat je binnenkort een MYP zou bestellen en geen kans wil lopen op een prijsverhoging, kan je nu al een bestelling doen met een aanbetaling van 250euro. Als je de testrit toch niet zou bevallen, kan je nog steeds annuleren en verlies je 250 euro.
Ik ben eigenlijk ook nog niet zeker van de kleur. Ik vind zwart het mooiste maar om 1200€ extra te betalen voor een niet-metaal kleur tov een dubbel metaal begrijp ik nog steeds niet en dus twjfel ik daarr nog aan.
Ik wil eerst nog eens gaan zien in werkelijkheid naar de kleuren op de Y - misschien kan ik dan nog eens testen met de LR en als die overtuigend is dan zou ik inderdaad al 250€ kunnen aanbetalen. Anders wacht ik wel en we zien - prijsstijging = andere wagen mogelijk dan.
 
Om het nog wat makkelijker te maken: volgens SeC SMLatem gaat de tint van blauw en rood wijzigen, wat de reden is waarom die pas zoveel later worden uitgeleverd. Dus je bestelt vandaag een kleur dat hoogstwaarschijnlijk niet meer zal bestaan op het moment ze jouw auto spuiten...

Ik heb jammer genoeg ook geen testrit kunnen doen; was begin mei gepland voor begin juni maar dan waren alle testers verkocht.

Heb er dan toch maar één besteld (MYP), vooral na de review van Teslabjörn.
 
  • Like
Reactions: YCedric
Om het nog wat makkelijker te maken: volgens SeC SMLatem gaat de tint van blauw en rood wijzigen, wat de reden is waarom die pas zoveel later worden uitgeleverd. Dus je bestelt vandaag een kleur dat hoogstwaarschijnlijk niet meer zal bestaan op het moment ze jouw auto spuiten...

Ik heb jammer genoeg ook geen testrit kunnen doen; was begin mei gepland voor begin juni maar dan waren alle testers verkocht.

Heb er dan toch maar één besteld (MYP), vooral na de review van Teslabjörn.
Ik kom van de MS en ben super tevreden met mijn M3 en een MY zal hetzelfde rijden maar veel ruimer zijn. Plus, persoonlijke mening, hij ziet er ook nog eens mooier uit. Neem geen zwart of wit tenzij je graag poetst.
Kortom, je gaat er geen spijt van krijgen.
 
  • Like
Reactions: jsopreis
Ik kom van de MS en ben super tevreden met mijn M3 en een MY zal hetzelfde rijden maar veel ruimer zijn. Plus, persoonlijke mening, hij ziet er ook nog eens mooier uit. Neem geen zwart of wit tenzij je graag poetst.
Kortom, je gaat er geen spijt van krijgen.
Elders staat er neem geen zwart omwille van het vuil en neem net wel wit.
Het probleem is dat het grijs echt "dull" is en het blauw flauw - er zijn zo'n mooie grijze en blauwe tinten bij andere merken.
Dus blijven erover rood maar dat vind ik te duur voor wat het is en dus blijft er imo enkel wit en zwart over als keuzes maar dat is uiteraard 10% mijn mening.
Om het nog wat makkelijker te maken: volgens SeC SMLatem gaat de tint van blauw en rood wijzigen, wat de reden is waarom die pas zoveel later worden uitgeleverd. Dus je bestelt vandaag een kleur dat hoogstwaarschijnlijk niet meer zal bestaan op het moment ze jouw auto spuiten...

Ik heb jammer genoeg ook geen testrit kunnen doen; was begin mei gepland voor begin juni maar dan waren alle testers verkocht.

Heb er dan toch maar één besteld (MYP), vooral na de review van Teslabjörn.
Ik ga mogelijk zaterdag naar daar - ze hebben een aantal P's staan om uit te leveren om eens te zien hoe de P er in werkelijkheid uitziet in zwart en wit en wie weet test ik nog eens een LR en als die bevalt kan ik de P bestellen?
 
Elders staat er neem geen zwart omwille van het vuil en neem net wel wit.
Het probleem is dat het grijs echt "dull" is en het blauw flauw - er zijn zo'n mooie grijze en blauwe tinten bij andere merken.
Dus blijven erover rood maar dat vind ik te duur voor wat het is en dus blijft er imo enkel wit en zwart over als keuzes maar dat is uiteraard 10% mijn mening.

Ik ga mogelijk zaterdag naar daar - ze hebben een aantal P's staan om uit te leveren om eens te zien hoe de P er in werkelijkheid uitziet in zwart en wit en wie weet test ik nog eens een LR en als die bevalt kan ik de P bestellen?
Als het om het budget gaat, waarom neem je dan geen LR ipv een P en neem dan de kleur van uw keuze of laat hem wrappen zodat je een unieke auto hebt.
Een tesla LR is geen trage auto hoor.
 
Ik wou eerst voor een rode LR gaan, maar net voor ik de knoop doorgehakt heb zijn de prijzen van de LR omhoog gegaan. Nu komt die op 65.990 + 2.200 euro voor het kleurtje. Ik heb dus het kleurtje laten vallen, wat dan nog een verschil van 1.810 euro gaf. Voor die prijs krijg je dan wel betere remmen en helaas grotere velgen. De range is ook wel een stukje minder, misschien door die 21" velgen.

Nu zeggen ze wel dat de wegligging beter is van de MYP. De vraag is of dat komt door de betere ophanging en/of door de bredere wielen achteraan. Ik zou voor 19" willen gaan, maar wil nog wel die wegligging behouden. Die 21" velgen zijn trouwens niet zo aerodynamisch. Het is maar 1 type velg, wat wil zeggen dat ze aan 1 kant van de auto wind afstoten, maar aan de andere kant wind vangen. Ik denk dat er dus toch wel wat range te winnen moet zijn. Ik vind ze wel mooier dan verwacht. Zeer mooie auto met al dat wit op zwart (nu iets minder met dat Sahara zand).
 
Elders staat er neem geen zwart omwille van het vuil en neem net wel wit.
Het probleem is dat het grijs echt "dull" is en het blauw flauw - er zijn zo'n mooie grijze en blauwe tinten bij andere merken.
Dus blijven erover rood maar dat vind ik te duur voor wat het is en dus blijft er imo enkel wit en zwart over als keuzes maar dat is uiteraard 10% mijn mening.

Ik ga mogelijk zaterdag naar daar - ze hebben een aantal P's staan om uit te leveren om eens te zien hoe de P er in werkelijkheid uitziet in zwart en wit en wie weet test ik nog eens een LR en als die bevalt kan ik de P bestellen?
Heb rem zwarte MS gehad en dienwas altijd vies. Ik heb een witte M3 nu, en die is ook altijd vies. Grijs is wat dat betreft het beste. Ik vind Rod het mooiste, maar ook te duur
 
Elders staat er neem geen zwart omwille van het vuil en neem net wel wit.
Het probleem is dat het grijs echt "dull" is en het blauw flauw - er zijn zo'n mooie grijze en blauwe tinten bij andere merken.
Dus blijven erover rood maar dat vind ik te duur voor wat het is en dus blijft er imo enkel wit en zwart over als keuzes maar dat is uiteraard 10% mijn mening.

Ik ga mogelijk zaterdag naar daar - ze hebben een aantal P's staan om uit te leveren om eens te zien hoe de P er in werkelijkheid uitziet in zwart en wit en wie weet test ik nog eens een LR en als die bevalt kan ik de P bestellen?
Heb een zwarte MS gehad en die was altijd vies. Ik heb een witte M3 nu, en die is ook altijd vies. Grijs is wat dat betreft het beste. Ik vind rood het mooiste, maar ook te duur