Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance besteld!

This site may earn commission on affiliate links.
dat is onjuist. Je mag alle velgmaten steken, zolang je binnen de toleranties van de bandomtrek blijft. Wel mag je geen staggered setup doen van je banden als dat ook niet origineel aanwezig is.

Ik heb een 19" winterset aangeschaft. Zat zelfs te twijfelen om voor 18" te gaan.
 
dat is onjuist. Je mag alle velgmaten steken, zolang je binnen de toleranties van de bandomtrek blijft. Wel mag je geen staggered setup doen van je banden als dat ook niet origineel aanwezig is.

Ik heb een 19" winterset aangeschaft. Zat zelfs te twijfelen om voor 18" te gaan.
Wat betekent steken in dit geval precies?
 
De Y Performance mag toch alleen op 21" wielen?
Steken is inderdaad laten monteren (sorry voor mijn Vlaams dialect) :)

Als je kijkt naar het gelijkvormigheidsattest dat bij de Performance komt staat er onderaan dat 20" ook mag.

attest.PNG
 
Op de GOCA vlaanderen site kun je trouwens controleren welke andere maten ook mogen als je afwijkt van het gelijkvormigheidsattest. Aangezien de 21 inch staggered is, heb ik de 20 inch aaangehouden. Dan zie je dat je zonder probleem naar een 255/45/R19 mag gaan.

Ook een 235/55/R18 mag nog zelfs.

goca.png
 
Ik ben van plan de 19 inch Gemini velgen aan te schaffen en van winterbanden te voorzien en die onder de MYP te monteren. Moet je formeel wel een snelheidssticker plakken in het interieur omdat de snelheidsindex van de winterbanden < topsnelheid MYP is ;-)
 
Ik ben van plan de 19 inch Gemini velgen aan te schaffen en van winterbanden te voorzien en die onder de MYP te monteren. Moet je formeel wel een snelheidssticker plakken in het interieur omdat de snelheidsindex van de winterbanden < topsnelheid MYP is ;-)
De Gemini velgen passen standaard niet, omdat de remmen in de weg zitten. Er zijn wel andere 19 inch velgen die passen.
 
Is dat uit eigen ervaring of onderzoek, ik zou dan graag een bronverwijzing hebben?
Ik lees op dit forum (USA) en ook als je op internet zoekt dat het zonder problemen past (zie ook YT video's) op de MYP.
Dat is wat ze mij bij Tesla in Zaventem verteld hebben. De 20 inch wouden ze mij wel verkopen. Uiteindelijk ben ik via een bandenboer voor andere 20 inch velgen gegaan.

Je kan zelfs 18" nemen als de velg genoeg plek laat voor de remmen.

Of dit voor de verzekering kan is een ander paar mouwen.