Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
Wrap is altijd mogelijk (happy wife, happy life)

Maar bovenal benieuwd hoe de auto bevalt na jaren Model_S?
Tja, ik heb er nog maar 10km mee gereden en hetgeen me het meest opviel is dat ik de neus niet meer zie. En dat ik mijn open dak mis.

De rest zal ik nog even posten als ik er iets meer heb mee gereden. Maar voorlopig ben ik tevreden. Al had ik waarschijnlijk een blauwe gekozen als ik het rood nu zie. Oh well.
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
De rest zal ik nog even posten als ik er iets meer heb mee gereden.
Wat een verschil.

Ik heb nu al iets meer gereden met de auto, en ik moet zeggen: waw. Hoe ze er kwalitatief op vooruit gegaan zijn sinds mijn S, waw.

Ook het rijcomfort is heel goed. Ik dacht dat ik mijn luchtvering zou missen, maar niets van dat. P, grote velgen, en toch: deze morgen een paar kilometer kasseien gedaan op weg naar de school drop-off, en quasi geen kraakje, geen piepje, niets.

Ook aan de deurhendels wen je snel.

Het scherm voor mijn neus mis ik wel. De S had daar wel het voordeel dat je bvb muziek kon opzoeken en toch nog meer dan de helft van het grote scherm over hebben voor navigatie, terwijl je in het kleine scherm ook nog navigatie had. Nu zie je bijna niets meer van de navigatie als je van radiopost wil wisselen.

Alles is ook meer uitgepuurd vind ik. En de hogere zitpositie is ook best te pruimen.

Dus: een tevreden man, met een iets minder tevreden vrouw. Als dat laatste natuurlijk lang blijft duren zal dat eerste ook wat geïmpacteerd worden.

En, grappig genoeg, na 13 maanden te hebben gewacht op de MYP, en nadat de S vier maand en een half bij de hersteller heeft gestaan (sinds 17 febrauri!), is de MYP gisteren geleverd en is de S vandaag klaar. L'embarras du choix.
 
Wat een verschil.

Ik heb nu al iets meer gereden met de auto, en ik moet zeggen: waw. Hoe ze er kwalitatief op vooruit gegaan zijn sinds mijn S, waw.

Ook het rijcomfort is heel goed. Ik dacht dat ik mijn luchtvering zou missen, maar niets van dat. P, grote velgen, en toch: deze morgen een paar kilometer kasseien gedaan op weg naar de school drop-off, en quasi geen kraakje, geen piepje, niets.

Ook aan de deurhendels wen je snel.

Het scherm voor mijn neus mis ik wel. De S had daar wel het voordeel dat je bvb muziek kon opzoeken en toch nog meer dan de helft van het grote scherm over hebben voor navigatie, terwijl je in het kleine scherm ook nog navigatie had. Nu zie je bijna niets meer van de navigatie als je van radiopost wil wisselen.

Alles is ook meer uitgepuurd vind ik. En de hogere zitpositie is ook best te pruimen.

Dus: een tevreden man, met een iets minder tevreden vrouw. Als dat laatste natuurlijk lang blijft duren zal dat eerste ook wat geïmpacteerd worden.

En, grappig genoeg, na 13 maanden te hebben gewacht op de MYP, en nadat de S vier maand en een half bij de hersteller heeft gestaan (sinds 17 febrauri!), is de MYP gisteren geleverd en is de S vandaag klaar. L'embarras du choix.
Maandag werd onze MYP geleverd (voor een werknemer van ons) en ik heb er gisteren voor de eerste keer mee gereden.
Het viel me ook op dat hij al bij al zacht rijdt op de 21 duims velgen en dat het veel stiller was dan in mijn huidige MX (2017).
Bouwkwaliteit is er inderdaad op vooruit gegaan, al moet ik zeggen dat ik de MX met bijna 200000 km ook niet uiteen dreigt te vallen ;)
Ik merkte wel op dat het veel stiller is in de MYP (alleen bij achteruit rijden een luid gezoem uit de motor, meest hoorbaar buiten).
Om 12u30 de MSplaid ophalen. Ben benieuwd of die er ook zo is op vooruitgegaan... 🤞