Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
Via third-party apps zoals TeslaFi kun je wel wat laadstatistieken binnen krijgen, maar ik heb deze statistieken nog nooit vergeleken met de werkelijke kWh afgelezen van de meter. Mijn gevoel zegt dat de werkelijke kWh wat hoger zullen liggen door de verliezen her en der. De beste manier is m.i. het plaatsen van een fysieke kWh-meter tussen het laadpunt en de voering uit de meterkast.
 
Is er al iemand die wat info heeft over de levering van een cherry red? Ik had een tweet gezien waar er een paar op de vrachtwagen stonden, maar weet er iemand of er ook al effectief zijn uitgeleverd?
Het wachten begint nu wat lang te worden...
 
Is er al iemand die wat info heeft over de levering van een cherry red? Ik had een tweet gezien waar er een paar op de vrachtwagen stonden, maar weet er iemand of er ook al effectief zijn uitgeleverd?
Het wachten begint nu wat lang te worden...

Hoera, voor 't eerst een EDD in mijn account! Nog geen VIN.
April 20 - Juni 14

MYP MCR ZW/W FSD TH
Bestelling gedaan op 22 maart 2022. (Originele bestelling gedaan in december 2020 bij Tesla Duitsland via tussenpersoon, deze is geannuleerd)

Nu maar afwachten of dit in werkelijkheid in de buurt komt.
Ik wil waarschijnlijk de leverdatum uitstellen ivm met HW4 😇 (als ik al zo lang wacht, wat is dan nog een paar maanden extra?)
Ik heb gisteren naar Tesla (Duiven) gebeld om m'n bestelling tot minimaal 1 juli 'on hold' te zetten, zodat m'n bestelling niet gematched zal worden aan een auto. Net daarvoor stond m'n EDD nog steeds op April 20 - Juni 14. Of ze em binnen die datum range echt zouden leveren kan ik natuurlijk niet zeggen. Verder konden ze niets vertellen over wanneer ze een Midnight Cherry Red in de showroom zouden hebben staan.

Ik wacht even af wat ze met HW4 gaan doen voor Model S/X, Model 3 Highland updates, en in hoeverre dit overgenomen wordt (en wanneer) op de Model Y, en ik wil eerst de MCR kleur in 't echt zien. De paarse kleur die soms te zien is op foto's met bepaald weer / licht wordt ik niet zo enthousiast van...
 
Hey hey, ik wilde mijn ervaring met ophalen van mijn MYPQS nog delen. De aflevering was in eerste instantie gisteren op vrijdag, maar dat kwam niet uit en door te bellen met mijn TA kon de afspraak zonder probleem verzet worden naar de zaterdag 1530. De afleverlocatie was in Utrecht (door de verkoper is mij verteld dat uitgeweken wordt naar Utrecht omdat Tilburg vol staat). Ik was een half uur te vroeg maar ook dit was geen probleem. Blijkbaar is de zaterdag in Utrecht alleen voor mensen die de afspraak verzetten en wordt die niet regulier ingepland is mij verteld. Daardoor was het ook erg rustig, er waren drie (inc ikzelf) mensen die verspreid door de dag heen hun auto kwamen halen. De locatie zelf is lekker kleinschalig en ik had hier toch echt het meer klassieke dealer gevoel. Er werd een kopje koffie aangeboden, het papierwerk werd uitgelegd en gedaan en er werd uitgebreid uitleg gegeven over de hele auto door een supervriendelijke enthousiaste verkoper (die naast mij in de auto is gaan zitten) die ook nog eens verstand van zaken had: de telefoon was zo als sleutel ingesteld bijvoorbeeld. Geen enkel gevoel van haast of druk. Ik kan Utrecht in ieder geval echt aanbevelen als afleverlocatie en als het even kan, kies dan de zaterdag :)!

De auto zelf was puik in orde, ik ben de hele auto nagelopen, geen panel gaps, krasjes of andere onvolmaaktheden. Er stond maar 4 km op de teller en de auto was tot 90% opgeladen. Een laatste krabbel gezet voor ontvangst en meteen rebootte de auto en werd het proef abonnement voor premium connectivity actief.

Tijdens de rit naar huis moesten de cameras nog even kalibreren maar ook dit ging naar mijn gevoel heel vlot. Daarna lekker op autopilot gereden. Auto bevalt echt heel goed (al zijn er ook quircks: de positie van de snelheidsmeter valt net achter mijn hand bijvoorbeeld en moet ik echt nog wennen aan de navigatie die voor mijn gevoel niet ver genoeg inzoomt). Komende uit een IPace merk ik wel dat de hele aandrijflijn een stukje verfijnder en soepeler is.

Al met al ben ik zeer tevreden over het hele proces, binnen nog geen twee maanden een gloednieuwe auto uit de fabriek zonder enig mankement aan mij geleverd. Heb er echt niks op aan te merken, dus hulde! Ik gun iedereen zon prettige ervaring!

In het kort nog de tijdlijn:
11 feb besteld, levering feb-mrt.
Begin maart: levering 10-31 mrt
10 mrt: levering 15-31mrt
Vanaf de 15e schoof de ondergrens 5x een dag op.
20 mrt: vin bekend en eindfactuur (meteen betaald)
21 mrt: sms met vrijdag ophalen, gebeld en verzet naar zaterdag.
25 mrt: auto opgehaald.

Ik heb wat fotos bijgevoegd:)

20230325_172639.jpg
20230325_172655.png
20230325_172630.jpg
 
Made in Germany (dus uit Berlijn). Probleem is dus opgelost nadat ze wat schuim hadden toegevoegd.
Ik heb ook een rammel achter in mijn MY. Lijkt uit de achterklep te komen. Alsof de achter verlichting los zit. Maar geluid lijkt ook uit de dempers van de elektrische klepbediening te komen waar de achterklep mee vast zit. Of de achterstoelen die tegen elkaar schuren?

Waar hadden ze bij jou schuim toegevoegd? Welke Servicecenter was het waar ze dat hebben gedaan?

En nee....het zijn geen losliggende spullen in de trunk. Deze heb ik helemaal leeg gehaald. Rammel blijft.
 
@IvCh staat je achterklep toevallig iets scheef afgesteld? Dat was bij mij de oplossing. Eventueel de hoofdsteunen achterin controleren + achterbank is neerklappen. Ik heb op het TFF forum gelezen dat de middelste scharnieren wel eens voor trillingen kunnen zorgen.
 
@IvCh staat je achterklep toevallig iets scheef afgesteld? Dat was bij mij de oplossing. Eventueel de hoofdsteunen achterin controleren + achterbank is neerklappen. Ik heb op het TFF forum gelezen dat de middelste scharnieren wel eens voor trillingen kunnen zorgen.
Dank, de achterklep lijkt goed recht te staan. Het rammelen had ik in het begin absoluut niet. Ik zal het verhaal van de scharnieren verder onderzoeken. Het is wel toevallig dat ik de achterbank daarvoor had gekanteld en daarna ik de rammel mij pas op viel. Zal het resultaat tzt posten.
 
  • Like
Reactions: DM231191
@rsnhakan het geluid komt idd van de achterbank. de stoel rechts achter. Als er iemand op de stoel zit, is het geluid weg. Of het de scharnieren zijn weet ik niet. Weet je misschien nog waar je het gelezen hebt in het TTF forum "TFF forum gelezen dat de middelste scharnieren wel eens voor trillingen kunnen zorgen" en hoe het toen is opgelost?

dank alvast.
 
@rsnhakan het geluid komt idd van de achterbank. de stoel rechts achter. Als er iemand op de stoel zit, is het geluid weg. Of het de scharnieren zijn weet ik niet. Weet je misschien nog waar je het gelezen hebt in het TTF forum "TFF forum gelezen dat de middelste scharnieren wel eens voor trillingen kunnen zorgen" en hoe het toen is opgelost?

dank alvast.
Zal ik vanavond even voor je nakijken! Hopelijk kan ik het nog vinden.

@IvCh zie hier ergens in dit draadje: Knarzen und knatschen im Innenraum

- zijn je hoofsteunen uitgeklapt? Zo ja, probeer ze eens in te klappen
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: IvCh