Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben uiteindelijk voor Unive gegaan. Had mede te maken met het lage aantal schade vrije jaren (4, waardoor ik bij ANWB niet eens een aanbod kreeg) en ook de 3 jaar nieuwwaarde regeling. Goede tip is om Coop als collectief in te voeren en dan de prijs te berekenen. Als je een Coop klantenkaart hebt kom je namelijk in aanmerking voor de collectiviteit korting (en die kaart kun je zo online aanvragen... scheelt toch weer iedere maand).
Thanks goeie tip van Coop! Ik ga ook voor Unive, Nationale Nederlanden verzekert geen performance modellen blijkt.
 
Tesla heeft (ondertussen) een partnerschap met meerdere schadeherstelbedrijven. wel even kijken of er 1 in je buurt zit en of de te kiezen verzekering er een deal mee heeft.

Thanks voor de insights! 🙏
 
Ik wacht ook met spanning af (Witte MYP, OD 04/06), maar voor ieder die denkt dat er altijd logica in zit, nee hoor :)

Dit is net als met de 3 in Q1 2019, eerder bestellen wil niet perse zeggen dat je eerder geleverd krijgt, ook als heb je exact dezelfde specs als iemand anders.

Wie makkelijker (inruil/locatie/cash/..) is om te leveren, wordt eerder geleverd dan anderen, of wiens naam begint met een letter uit het woord ELON, of als de planner net een keer te ver heeft gescrolled tijdens toewijzen, of... Kleur is wel duidelijk, de rest is afwachten.
 
Ik wacht ook met spanning af (Witte MYP, OD 04/06), maar voor ieder die denkt dat er altijd logica in zit, nee hoor :)

Dit is net als met de 3 in Q1 2019, eerder bestellen wil niet perse zeggen dat je eerder geleverd krijgt, ook als heb je exact dezelfde specs als iemand anders.

Wie makkelijker (inruil/locatie/cash/..) is om te leveren, wordt eerder geleverd dan anderen, of wiens naam begint met een letter uit het woord ELON, of als de planner net een keer te ver heeft gescrolled tijdens toewijzen, of... Kleur is wel duidelijk, de rest is afwachten.
Bij een identieke bestelling in hetzelfde land, veronderstel ik dat de OD wel bepalend is. Maar vergeet niet dat, naast de kleuren, en nog enkele andere verschillen kunnen zijn die meestal iet in de handtekening staan : velgen, trekhaak, EAP, FSD.
 
Vandaag toevallig op de Antwerpse Ring tegengekomen. 12 witte Model Y’s waarvan 11 MYP en 1 LR.

Ze reden richting Gent. Alleszins niet richting Tesla Aartselaar.
 

Attachments

  • F52B9B76-0C24-4A5C-9346-564EC3E499C4.jpeg
    F52B9B76-0C24-4A5C-9346-564EC3E499C4.jpeg
    468.6 KB · Views: 84
  • Like
Reactions: DM231191
Vandaag de Tesla mogen ophalen, erg blij mee! Auto was in nagenoeg perfecte staat dus zonder discussie geaccepteerd. De hele ervaring was erg fijn, attent personeel en genoeg tijd om zonder druk de auto te kunnen controleren. Locatie was Tilburg overigens.
Toevallig nog nieuwe Tesla's buiten gezien?
 
Dus niet overdekt? :cool:

Hoeveel dagen van te voren heb jij je kenteken gekregen?
De meeste stonden buiten maar binnen dus ook een flink aantal. Ik heb een screenshot toegevoegd vanuit een video die gisteren gemaakt is (video zelf kan ik niet delen) . Kenteken kreeg ik 3 dagen van te voren maar voordat alle verzekeraars die herkende was dat 2 dagen later. Ik heb ook moeten bellen om "long range" laten te vervangen naar "performance".
 

Attachments

  • Screenshot_20220909-072923_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20220909-072923_WhatsApp.jpg
    151.2 KB · Views: 61
  • Like
Reactions: DM231191
De meeste stonden buiten maar binnen dus ook een flink aantal. Ik heb een screenshot toegevoegd vanuit een video die gisteren gemaakt is (video zelf kan ik niet delen) . Kenteken kreeg ik 3 dagen van te voren maar voordat alle verzekeraars die herkende was dat 2 dagen later. Ik heb ook moeten bellen om "long range" laten te vervangen naar "performance".
Erg gaaf!!! Ik mag volgende week! Thanks!
 
Bij de verzekeraar zelf (Unive). De info in hun databases kloppen blijkbaar niet helemaal dus het type stond niet goed op de polis. Was bij 3 andere verzekeraars ook het geval, goed double checken dus voordat je iets afsluit buiten Tesla insurance zelf.
Klopt want iets als Finnik laat ze ook gewoon zien als long range dus moet dat dan niet bij het RDW goed gezet worden?
 
De meeste stonden buiten maar binnen dus ook een flink aantal. Ik heb een screenshot toegevoegd vanuit een video die gisteren gemaakt is (video zelf kan ik niet delen) . Kenteken kreeg ik 3 dagen van te voren maar voordat alle verzekeraars die herkende was dat 2 dagen later. Ik heb ook moeten bellen om "long range" laten te vervangen naar "performance".

Tim, veranderde ook het maandbedrag? Bij mij staat nu ook long range maar bij rdw lijkt het goed te staan. Het verzekerde bedrag klopt dus ik zie opzich geen reden om een aanpassing aan te vragen voor een fout in de db van de verzekeraar.
 
Tim, veranderde ook het maandbedrag? Bij mij staat nu ook long range maar bij rdw lijkt het goed te staan. Het verzekerde bedrag klopt dus ik zie opzich geen reden om een aanpassing aan te vragen voor een fout in de db van de verzekeraar.
Het veranderde niks aan mijn premie gelukkig maar ik voelde met niet comfortabel met een fout in de polis. Stel dat er schade is en het type op de polis komt niet overeen met het daadwerkelijke type van je auto, dan zou de verzekeraar misschien moeilijk kunnen gaan doen. Zeker omdat dit een performance model is, better be sure... Maar dat ben ik dan 😅
 
  • Like
  • Love
Reactions: tCC_ and xtremerox