Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
Als we een levering in ‘22 willen hebben dan zouden we vanaf vandaag binnen 10 dagen bericht moeten krijgen. Anders acht ik de kans zeer klein.
Volgens mij niet. Omdat de auto uit Duitsland komt kan deze aankondiging veel korter. Ik heb gelezen dat iemand ze hidden vin vond. En dag later een telefoontje kreeg een en week later hem kon ophalen. Ik heb dus nog goede hoop 😊
 
  • Like
Reactions: Saci112
Ik zit ook nog met hetzelfde vraagstuk. Ik zou graag de Gemini velgen aanschaffen om te gebruiken als winterset, onder meer omdat je dan een ruimere keuze aan banden hebt, maar ook een beter verbruik zou hebben in vergelijking met de uberturbines (wat wel welkom is in de winter). Op het Engelstalige deel van het forum zijn er al wel wat mensen die de gemini's onder hun MYP hebben gemonteerd, maar er is nog steeds geen duidelijkheid waarom ze op de site van Tesla als 'ongeschikt voor MYP' worden beschreven.
Gemini's passen zeker wel onder een performance. Je moet alleen opletten dat de banden de juiste load en speed index hebben. Ik heb zelf een paar dagen op een set gereden maar kreeg de kans een set 20" zero-g (M3P track pack) wielen te kopen en daar een winterset van gemaakt. Gemini's staan overigens te koop op Marktplaats
IMG_8416.jpeg

IMG_8415.jpeg
 
Gemini's passen zeker wel onder een performance. Je moet alleen opletten dat de banden de juiste load en speed index hebben. Ik heb zelf een paar dagen op een set gereden maar kreeg de kans een set 20" zero-g (M3P track pack) wielen te kopen en daar een winterset van gemaakt. Gemini's staan overigens te koop op Marktplaats

Heb getwijfeld over jouw banden, maar besloot toch maar voor een 100% winterbanden-set te gaan. Ik heb vervolgens eergisteren een bestelling voor een setje Gemini's op winterbanden ingeschoten bij de Tesla shop voor de MYP, maar hij verschijnt maar niet in het bestel overzicht.

Wellicht dat ze deze toch handmatig moeten checken/niet willen uitleveren ivm de snelheids-beperking (maar dan plak ik wel een sticker als ik naar Duitsland ga), heb jij ze indertijd wel gewoon online kunnen bestellen? Mijn geld hebben ze iig wel (betaald via iDeal), en toen werd het stil...
 
Heb getwijfeld over jouw banden, maar besloot toch maar voor een 100% winterbanden-set te gaan. Ik heb vervolgens eergisteren een bestelling voor een setje Gemini's op winterbanden ingeschoten bij de Tesla shop voor de MYP, maar hij verschijnt maar niet in het bestel overzicht.

Wellicht dat ze deze toch handmatig moeten checken/niet willen uitleveren ivm de snelheids-beperking (maar dan plak ik wel een sticker als ik naar Duitsland ga), heb jij ze indertijd wel gewoon online kunnen bestellen? Mijn geld hebben ze iig wel (betaald via iDeal), en toen werd het stil...
Heb de velgen en sensoren bij tesla gekocht en bij Bandimex in Rotterdam de banden en daar ook in elkaar laten zetten.
 
Ook nog geen EDD, wel bericht gekregen dat mijn leveringslocatie verplaatst is naar een locatie waar ik veel moeilijker geraak..
OD was 24/08, met delivery range toen oktober-december. Als ik eind december geen levering heb gehad ga ik annuleren en de goedkoopste break stockwagen gaan zoeken. Momenteel huur ik een peugeot 308 sw aan 1200/m en dit wordt me toch iets te prijzig als ik het vergelijk met wat mijn leasing voor de tesla maar gaat kosten..

Model Y zwart/zwart met trekhaak geen EAP of FSD. OD 24/08
 
  • Like
Reactions: Saci112
Ook nog geen EDD, wel bericht gekregen dat mijn leveringslocatie verplaatst is naar een locatie waar ik veel moeilijker geraak..
OD was 24/08, met delivery range toen oktober-december. Als ik eind december geen levering heb gehad ga ik annuleren en de goedkoopste break stockwagen gaan zoeken. Momenteel huur ik een peugeot 308 sw aan 1200/m en dit wordt me toch iets te prijzig als ik het vergelijk met wat mijn leasing voor de tesla maar gaat kosten..

Model Y zwart/zwart met trekhaak geen EAP of FSD. OD 24/08
Ik heb dezelfde gedachtegang.

10-08 besteld.
MYP zwart/zwart met trekhaak. Geen extra’s. Ik kreeg al snel een soft match die vervolgens over ging naar ‘binnenkort bekend’.

Ik heb al een RWD toegewezen gekregen. Kenteken ook al bekend. Als ik over 10 dagen niks heb gehoord over de MYP dan ga ik voor de RWD.

Tot die tijd hopen op de MYP! 😇

Al 3 maanden geen eigen auto. Delen met de vrouw. Dat ben ik nu beu. 🥲