Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
Morgenmiddag mijn MYP ophalen in Utrecht. Besteld op 24-2 dus best vlot.
Kan iemand mij advies geven welke trekhaak (aftermarket) het fraaist staat? (ik begreep dat je ze recht naar achter hebt of van onderuit)
Zo gefeliciteerd met u nieuw Tesla, fijn dat u hem op zondag kunt ophalen.....

Ik heb zelf gekozen om hem direct af fabriek te laten monteren, via afermarkt moet je maar afwachten hoe die installatie verloopt, omdat toch de kunstof bumper geheel eraf moet, hebben zij de juiste kennis?
Waarom zou u voor een aftermarkt gaan als Tesla ze ook ook origineel kan plaatsen, zou ik toch voor die optie gaan. Bij eventuele problemen kunt u op 1 plaats terecht en niet van het hoek naar het kastje.

Let wel op, gebruikt u de trekhaak ook voor een caravan, dan worden bij Tesla de polen 9 t/m 13 niet aangesloten. Meer hierover bij het draadje van trekhaken op de Model Y
 
Zo gefeliciteerd met u nieuw Tesla, fijn dat u hem op zondag kunt ophalen.....

Ik heb zelf gekozen om hem direct af fabriek te laten monteren, via afermarkt moet je maar afwachten hoe die installatie verloopt, omdat toch de kunstof bumper geheel eraf moet, hebben zij de juiste kennis?
Waarom zou u voor een aftermarkt gaan als Tesla ze ook ook origineel kan plaatsen, zou ik toch voor die optie gaan. Bij eventuele problemen kunt u op 1 plaats terecht en niet van het hoek naar het kastje.

Let wel op, gebruikt u de trekhaak ook voor een caravan, dan worden bij Tesla de polen 9 t/m 13 niet aangesloten. Meer hierover bij het draadje van trekhaken op de Model Y
Sorry het is maandagmiddag, ik zat/zit met mijn hoofd in een wolk.
Bedankt voor de waarschuwing; het aftermarket laten installeren heeft effect op de bijtelling. We komen er wel uit.
En het is niet bedoeld voor een caravan, maar een boot, en wellicht fietsen dragers.
 
Bij mij schuift de vroegste datum, hierboven 15 mrt, nu telkens op als ie verstrijkt. Van 15 naar 16, toen naar 17 en vandaag naar 20. Positieve is wel dat de uiterste datum van 31 mrt blijft staan, dus de range wordt steeds kleiner:)
En weer een update:
11 feb: MYPQS besteld. Meteen RN, levering feb-mrt.
1 mrt: levering 10-26 mrt
11 mrt: levering 15-31 mrt.
20 mrt: VIN en eindfactuur zichtbaar, levering 20-27 mrt.

Kan nooit lang meer duren denk ik dan :)
 
Volgens de verkoper bij Tesla spaarde je pingels uit als je aftermarket de Trekhaak en EAP zou laten installeren/activeren...dus zeg het maar.
Ah, dat is een andere "aftermarket" dan gebruikelijk, vaak betekent dit "door een derde", maar hier lijkt het of je Tesla bedoelt (voor EAP sowieso noodzakelijk).

Je bespaart inderdaad als je na levering de trekhaak gewoon online bestelt bij Tesla. Kost 150€ meer dan af fabriek, maar je bespaart in de bijtelling. EAP is zelfs net zo duur, dus die achteraf toevoegen is ook slimmer.
 
  • Like
Reactions: J-Peters
Volgens de verkoper bij Tesla spaarde je pingels uit als je aftermarket de Trekhaak en EAP zou laten installeren/activeren...dus zeg het maar.
Het complete plaatje: over opties betaal je bijtelling, over accessoires betaal je geen bijtelling.

Direct bij de bestelling betreft dit een optie op de auto. Achteraf bij Tesla laten installeren betreft een accessoire.
 
  • Like
Reactions: J-Peters
En weer een update:
11 feb: MYPQS besteld. Meteen RN, levering feb-mrt.
1 mrt: levering 10-26 mrt
11 mrt: levering 15-31 mrt.
20 mrt: VIN en eindfactuur zichtbaar, levering 20-27 mrt.

Kan nooit lang meer duren denk ik dan :)
En hoop ik de laatste lever update: aanstaande zaterdag de auto ophalen in Utrecht! Ik laat nog wel weten wat mijn ervaring was :)
 
misschien niet het juiste draadje, maar zit met volgende issue: aangezien mij MYP via LeasePlan besteld werd, krijg ik geen inzage in de oplaadstatistieken via de app of de website, dat staat ook zo vermeld op de site van Tesla

nog iemand met dit probleem en vooral een oplossing? ik heb deze stats immers nodig om thuisladen maandelijks 'manueel' via mijn werkgever te verrekenen (al wat oudere dus geen slimme laadpaal) ...
 
nog iemand met dit probleem en vooral een oplossing? ik heb deze stats immers nodig om thuisladen maandelijks 'manueel' via mijn werkgever te verrekenen (al wat oudere dus geen slimme laadpaal) ...
Je kunt sowieso niet de data uit de Tesla app gebruiken om deze te gebruiken voor eventuele verrekeningen of andere financiële doeleinden. Je moet thuis een MID kWh meter laten installeren achter de laadpaal (in je meterkast).