Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Trekhaak

This site may earn commission on affiliate links.
Parkeerlichten aan laten en daarvan aftappen.

En zien dat je daarna ergens gratis kan laden om het verbruik te compenseren.
mmm, dat gaat hem niet worden, tower koelkasten in een caravan verbruiken veel stroom (12-14 amp). Vermoedelijk kan zo'n kleine (lithium) accu dit niet trekken en besluit Tesla om die draaden maar niet aan te sluiten.
Dat wordt dus gebruik maken van je caravan boordaccu voor pompje en lampjes en de koelkast dan maar op gas met een crash sensor op de gasfles.
 
Ik dacht dat het ontbreken van een continue spanning werd veroorzaakt door de trekhaak-module. Bij de introductie van de nieuwe Li-ion laagspanningsbatterij werd al gemeld dat er een nieuwe omvormingsadapter nodig zou zijn. Maar niet dus blijkbaar.
Dit is wat ze uitgevoerd hebben, mocht iemand dit kunnen ontcijferen.
B1746844-D836-4122-8118-944E93D64775.png
 
hey hallo, nieuw hier. Maakt het nog uit of de model Y besteld is in de configurator met trekhaak, of dat je een reeds bestelde (via LM)en vervolgens bij Tesla in Ned laat voorzien van een trekhaak ?
Qua levertijd zou je de versie met meegeleverde trekhaak iets eerder kunnen krijgen. En achteraf bestellen is iets duurder. (1500 in plaats van 1350).

Verder technisch geen verschil.
 
Vandaag voor het eerst de trekhaak geprobeerd en een kar gehuurd om oude spullen weg te brengen. Mooie eerste ervaring voor de vouwwagen die we gekocht hebben om de komende jaren mee op vakantie te gaan.

Ervaringen:

Klepje weghalen is een beetje onhandig, maar verder ging het prima.
Was een lichte ongeremde kar, dus daar merkte je niet veel van
Stekker zit best makkelijk, ook voor straks aan- en afkoppelen
Aanhanger modus ging automatisch aan
Waren maar kleine stukjes, dus niets te zeggen over verbruik

D21C4C95-4EF8-4418-800D-2575B9EEE444.jpeg

2E691A70-DB16-4056-BE71-EAB4246F654F.jpeg

E05EF375-0B3F-497C-9FBE-9619F9C44CBD.jpeg

6B6F8F71-8060-45A9-A41F-8B44EF1673E0.jpeg

EAE96C79-7EBA-46F9-AC62-2032C660B199.jpeg
 
Tot mijn verbazing en verrassing is de trekhaak nu gewoon via de online Tesla shop te bestellen. Ik heb net meteen de daad bij het woord gevoegd en ik kan gewoon de hele bestelling doorlopen en 1500,- aftikken. Nu nog een afspraak maken bij het service center. Ik weet toch zeker dat ik me had opgegeven voor updates als het product weer beschikbaar zou zijn; die mail heb ik nooit gezien. Toevallig zag ik het in een ander thread voorbij komen hier. Dus wie nog zit te wachten, grijp je kans! ;-)
 
  • Like
Reactions: Solex
Tot mijn verbazing en verrassing is de trekhaak nu gewoon via de online Tesla shop te bestellen. Ik heb net meteen de daad bij het woord gevoegd en ik kan gewoon de hele bestelling doorlopen en 1500,- aftikken. Nu nog een afspraak maken bij het service center. Ik weet toch zeker dat ik me had opgegeven voor updates als het product weer beschikbaar zou zijn; die mail heb ik nooit gezien. Toevallig zag ik het in een ander thread voorbij komen hier. Dus wie nog zit te wachten, grijp je kans! ;-)
Ik had mij ook ingeschreven voor trekhaak update. De updte, dat trekhaak weer beschikbaar was kreeg ik afgelopen vrijdag netjes via de mail binnen…en gelijk besteld en montage afspraak gemaakt.
 
Die van mij geleverd met trekhaak, maar moet hier in België nog gekeurd worden. Het is dubbel: ik had het graag geweten dat dit nog moest gebeuren. Bij mijn vorige wagen heb ik 'm gekeurd opgehaald. Langs de andere kant: ik kreeg een SMS met de melding dat ik 2 dagen moest doorgeven en dat er iemand m'n wagen komt ophalen om te laten keuren. Heel fijn geregeld. 👍
 
Is in België gewoon verplicht. Ik was vooral niet tevreden dat ze op de website stellen dat de trekhaak tot 1300kg kan en ze deze dan standaard op 750kg laten keuren. Had geluk met de chauffeur die naar de keuring is geweest, wist me dit te vertellen en hem gevraagd op 1300kg te laten keuren.
 
op mn belgisch gelijkvormigheidsattest staat ook gewoon tot 1600 kg geremd en tot 750 kg ongeremd, dan moet die 1600 kg keuring gewoon lukken. ik heb ook gewoon een volledige keuring afspraak genomen voor trekker > 750 kg. Beetje onzinnig om enkel een trekhaak voor de fietsendrager te nemen.
 
  • Like
Reactions: adjego
Even een ervaring met trekhaak delen. MY RWD nu 3 weken “ in gebruik “. En regelmatig met paardentrailer. Vandaag prachtige dag, dus tijd voor een foto :) . Mijn ervaringen tot nu toe met trailer zijn echt meer dan prima. Op de foto, trailer met 40 baaltjes hooi, geschat 1.470kg totaal. Korte afstand, maar zonder enige moeite. Ook met paarden gaat het prima. We rijden met paarden slechts kleine afstanden mee, maar qua verbruik vind ik het meevallen. (Nog niet echt goed kunnen meten)
 

Attachments

  • 9C6C940C-1FEB-421F-980F-E9C0BCB2ABE3.jpeg
    9C6C940C-1FEB-421F-980F-E9C0BCB2ABE3.jpeg
    551.4 KB · Views: 152