Sow dit is even schrikken, morgen haal ik mijn Model Y RWD op. Voorheen was ik bij Nationale Nederlanden verzekerd voor de Model 3 SR+ ( zonder extra alarm eisen). Nu zag ik dat de Y veel duurder was via Nationale Nederlanden dus zocht ik iets anders.
Ik kwam uit bij ing (ook Nationale Nederlanden polis) maar dan goedkoper.
€ 75,- per maand obv 10 schade vrije jaren, particulier. Nu bekijk ik net goed de polis en schrok ik hiervan:
ING Autoverzekering
Clausule: DBV01
Voor uw auto geldt dat deze met een beveiligingssysteem: alarm met hellingshoekdetectie moet zijn uitgerust volgens de eisen van VbV. Daarbij moet u beschikken over een geldig certificaat dat voldoet aan de eisen van de VbV. U ontvangt dit certificaat als uw auto een VbV-goedgekeurd beveiligingssysteem heeft dat is ingebouwd door een VbV-erkend inbouwbedrijf. Uw auto is alléén volledig tegen diefstal en joyriding verzekerd als u hiervoor de juiste preventiemaatregelen neemt. Op
www.stichtingvbv.nl kunt u hier meer over lezen en vindt u alle inbouwbedrijven die door de VbV zijn erkend.
Dus dat wordt snel schakelen om iets anders te vinden pff.
Edit:
Univé maar gekozen. € 94,- p.m. helaas dus wel wat duurder maar las inderdaad niets over extra eisen.
Ps. eerder werd Centraal Beheer getipt, die durven ook zeg: € 172,- p.m. koekoek.