Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y verzekering Nederland

This site may earn commission on affiliate links.
Univé wordt vaak genoemd als goede verzekering voor de Model Y. Als ik nu vergelijk is InShared voor mijn situatie 9 euro goedkoper per maand (83,60). InShared wordt echter niet genoemd in dit draadje. Heeft iemand hier ervaring mee of redenen om dit juist niet doen?
 
  • Like
Reactions: AGNL
Univé wordt vaak genoemd als goede verzekering voor de Model Y. Als ik nu vergelijk is InShared voor mijn situatie 9 euro goedkoper per maand (83,60). InShared wordt echter niet genoemd in dit draadje. Heeft iemand hier ervaring mee of redenen om dit juist niet doen?
Toen ik eind december mijn Y RWD wilde verzekeren kon dat niet bij Inshared. Jammer want daar zat ik al en best tevreden over.

Blijkbaar hebben ze nu besloten om wel Tesla's (of alleen de Y RWD) te verzekeren
 
Univé wordt vaak genoemd als goede verzekering voor de Model Y. Als ik nu vergelijk is InShared voor mijn situatie 9 euro goedkoper per maand (83,60). InShared wordt echter niet genoemd in dit draadje. Heeft iemand hier ervaring mee of redenen om dit juist niet doen?
InShared was bij mij ook de goedkoopste, maar kwam eerder niet eens naar voren als kanshebber. Volgens mij zijn ze recent in de Tesla verzekeringen gestapt (of flink omlaag gegaan). Ik haal vrijdag m’n MY RWD op en heb hem bij InShared verzekert.
 
  • Like
Reactions: Fhast
Mijn MYLR kan ik er om dezelfde reden ook niet verzekeren (te veel vermogen).

Ik heb ook een MYLR te verzekeren en mijn kenteken werd geaccepteerd (maar verzekering nog definitief afgesloten).

Chatbot is wel redelijk expliciet hierover:
1677596609699.png
 
Welke alarmklasse geven jullie op bij de aanvraag van de verzekering? (ik zie dat de vraag eerder is gesteld, maar kan niet een eenduidig antwoord vinden)
Volgens Tesla website:
De Model 3 en Y hadden eerst een beveiligingsklasse 4, maar dit is de laatste jaren verhoogd door over-the-air-updates. Inmiddels hebben Tesla’s een beveiligingsklasse 5, alleen zijn de auto’s niet SCM/CCV-gecertificeerd. Dit geldt ook voor de Model X en Model S. Tesla heeft een eigen voertuigvolgsysteem, maar dit systeem kan niet gekoppeld worden aan een centrale alarmcentrale. Het kan zijn dat jouw verzekeraar eist dat je een SCM/CCV-gecertificeerd volgsysteem in de auto bouwt. Dit hangt af van de cataloguswaarde van de auto. In de praktijk zien we dat veel Model 3’s en Model Y’s geen volgsysteem nodig hebben, maar dit geldt wel voor een splinternieuwe Model X of S.
 
  • Helpful
Reactions: MLKRMR
Hi all,

zijn er meer mensen die bij centraal beheer zitten en de verzekering ineens omhoog schiet?
die van mij is van 104 naar 146 gegaan. Met als reden dat verzekeren iets collectiefs is en dat daarom de premies omhoog gaan…
Zit al vijf jaar bij Centraal Beheer en nu gaat mijn premie van 87,50 per maand naar 147,50 (M3 LR, rood FSD, max no claim < 15000 km en Randstad) Dat is 70% stijging. IdIoot en zonder enige motivatie. Dus maar weer shoppen. Vorig jaar mijn andere verzekeringen ondergebracht bij Unive, maar die geven een soortgelijke premie. Promovendum geeft 75,— dus morgen die maar aanvragen.