Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y verzekering Nederland

This site may earn commission on affiliate links.
Zit al vijf jaar bij Centraal Beheer en nu gaat mijn premie van 87,50 per maand naar 147,50 (M3 LR, rood FSD, max no claim < 15000 km en Randstad) Dat is 70% stijging. IdIoot en zonder enige motivatie. Dus maar weer shoppen. Vorig jaar mijn andere verzekeringen ondergebracht bij Unive, maar die geven een soortgelijke premie. Promovendum geeft 75,— dus morgen die maar aanvragen.
Hetzelfde verhaal hier voor de model s. Ging met bijna 90% omhoog.
 
Zit al vijf jaar bij Centraal Beheer en nu gaat mijn premie van 87,50 per maand naar 147,50 (M3 LR, rood FSD, max no claim < 15000 km en Randstad) Dat is 70% stijging. IdIoot en zonder enige motivatie. Dus maar weer shoppen. Vorig jaar mijn andere verzekeringen ondergebracht bij Unive, maar die geven een soortgelijke premie. Promovendum geeft 75,— dus morgen die maar aanvragen.
Verzekering intussen omgezet.
De auto staat op mijn eenmanszaak en die verzekeringen kunnen daar geen van alle mee omgaan. Je hebt of een verzekering prive, of een zakelijke verzekering. Maar die vreemde situatie bij een eenmanszaak (die wel fiscaal bestaat, maar juridisch geen entiteit is) daar hebben ze niets voor. Provendum zegt op z'n website als je ex BTW wilt verzekeren, moet je even bellen. Dat heb ik gedaan en de verzekering staat nu op de eenmanszaak en keert ex BTW uit, maar het heeft geen enkel effect op de premie, die is net zo duur als de verzekering op prive. Maar goed € 75,-- /maand is niet verkeerd.
 
  • Like
Reactions: HarmOtten
Verhaal bij Centraal Beheer voor verlenging X (en stijging van 70%) was: 'uw collegae Tesla rijders veroorzaken teveel te hoge schades en we berekenen premies per automerk (met regiecorrecties etc)'
 
Voor hen die zich ook suf zoeken voor een MY LR....

ANWB wijst naar aanvullende voorwaarden die niet op de website te vinden zijn. Telefonisch contact gezocht en onderstaande stond in hetgeen ik via de mail heb gekregen:
114: Terugvindsysteem Moving Intelligence of LoJack
Het op het polisblad omschreven voertuig moet uitgerust zijn met een terugvindsysteem van Moving Intelligence of
LoJack, dat ingebouwd is door een geautoriseerde dealer.
Wat verwachten wij van de verzekeringnemer?
* Hij moet kunnen aantonen dat het voertuig over het vereiste terugvindsysteem beschikt.
* Hij moet kunnen aantonen dat hij ten tijde van de diefstal voor het terugvindsysteem een lopend abonnement
had bij een meldkamer/alarmcentrale. Op die manier konden meldingen van de meldkamer/alarmcentrale hem
bereiken.
Recht op vergoeding
Is er voldaan aan bovenstaande voorwaarden? Dan is er in geval van diefstal van het voertuig recht op vergoeding.


ING zegt er bij het afsluiten helemaal niets over, maar na het ontvangen van de digitale bescheiden en het dankwoord voor het afsluiten van de polis, staat er dit:
Welke beveiliging heeft u nodig?
Uw auto moet voorzien zijn van een beveiligingssysteem: alarm met hellingshoekdetectie dat is
goedgekeurd door de stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV).
Het beveiligingssysteem moet zijn ingebouwd door een VbV-erkend (of gelijkwaardig) inbouwbedrijf.
Als uw autodealer is erkend, kan deze het systeem voor u inbouwen. Is uw dealer niet erkend? Kijk dan
op www.kiwascm.nl voor erkende inbouwbedrijven bij u in de buurt. Meer informatie vindt u ook op de
website van de VbV: www.stichtingvbv.nl.

Die hebben we dus ook maar weer rap laten annuleren, rare fratsen. Aan de telefoon werd mij gezegd dat het er zeker bij stond bij het afsluiten. Het zal....

NN. Na voorgaande maar direct gebeld met NN, aangezien bij ING de verzekering ook bij NN loopt. Echter las ik hier in een eerder bericht dat NN geen eisen hanteert. Het was een net telefoongesprek, prima geholpen en daar nu de verzekering afgesloten. Geen aanvullende beveiligingseisen noodzakelijk.
 
AFAIK nee, ik heb ook InShared voor MY en geen eisen gezien
Reactie van InShared:
InShared is er voor mensen die voorzichtig in het leven staan en zuinig omgaan met hun spullen. Wij gaan er dus vanuit dat u goed op uw auto past, ook als u geen alarm heeft. Een alarm is dus niet eens verplicht om een verzekering bij ons af te sluiten, aanvullende eisen voor het alarm zijn er dus ook niet!
 
  • Like
Reactions: djerro1234
Let op als er wordt gezegd dat er geen AANVULLENDE alarmeisen worden gesteld. Men gaat er van uit dat elke auto die sinds 1998 werd geproduceerd altijd voorzien is van een startonderbreker. Deze verplichting geldt echter alleen voor auto's die in Europa zijn geproduceerd. Veel fabrikanten buiten Europa hebben zich daaraan geconformeerd, dus er zijn nauwelijks merken die niet deze basisbeveiliging hebben. Tesla voldoet echter (zelfs) NIET aan klasse 1 !! Dus vraag vooral goed door en laat zwart op wit zetten dat je hebt gemeld dat je Tesla over geen enkele (dus ook geen klasse 1/startonderbreker) beschikt en dat men daarmee akoord gaat.
Hoe goed en geavanceerd de Teslabeveiliging dus ook is, op het moment dat een verzekeraar een escape ziet om niet uit te betalen dan zal men daar gebruik van maken.
 
Let op als er wordt gezegd dat er geen AANVULLENDE alarmeisen worden gesteld. Men gaat er van uit dat elke auto die sinds 1998 werd geproduceerd altijd voorzien is van een startonderbreker. Deze verplichting geldt echter alleen voor auto's die in Europa zijn geproduceerd. Veel fabrikanten buiten Europa hebben zich daaraan geconformeerd, dus er zijn nauwelijks merken die niet deze basisbeveiliging hebben. Tesla voldoet echter (zelfs) NIET aan klasse 1 !! Dus vraag vooral goed door en laat zwart op wit zetten dat je hebt gemeld dat je Tesla over geen enkele (dus ook geen klasse 1/startonderbreker) beschikt en dat men daarmee akoord gaat.
Hoe goed en geavanceerd de Teslabeveiliging dus ook is, op het moment dat een verzekeraar een escape ziet om niet uit te betalen dan zal men daar gebruik van maken.
Valt de pincode niet onder de startonderbreking als je deze aan hebt gezet? Dan is nog altijd wel de vraag hoe toon je het aan dat deze aan stond...
 
Hey Everyone, I apologise not writing in Dutch, I don't speak(write) Dutch yet, however I live here and it is a great place! :) I moved here a year ago and things are still pretty new for me. In my home country I drove company cars only and I don't really have experience when it comes to car insurance.

Before I received my car I wanted to make my insurace with ANWB, but they told me I need to prove "numbers of years without accident" for a MYP. This one might show that

I received my MYP a few weeks ago and I contracted with Unive and this alarm and their classification makes my head spinning. Kiwa says that even though Tesla has its own security and tracking system it is not connected to what they have, so this connection should be made. I assume they add a device (GPS?) to the car and based on that can be monitored where is the car.

I have two options: 1, modify my insurance and not include theft, 2, let a certified car mechanic put a device into the car. Neither option makes me comfortable.

I'm leaning towards option 2 and add a device to the car and have the theft coverage. I checked a few shops doing this but no price. Do you have any experience with the whole? What is the price range?

Thanks for any help!
 
Hello guys, i have reserved Model Y and will be picking it up in few days. I was exploring about the insurances and like many said on this thread, I am considering between unive , promovendum and insuremytesla. However I found that with promovendum, their covereage is limited to the garages with whom they have contact with and this doesnt include Tesla service centers. Wont this cause any problem incase of repairing damages to the car?. As i feel its always good to go to Tesla service center's incase of repair. I think this is not the case with unive or insuremytesla. Can anyone who has experience about this guide me here? Thanks

P.S This will be my first car in Netherlands and I don't have prior experience with insurances here.
 
Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij een wat onbekendere verzekeraar. De Waerdse Assuradeuren. Ik heb nul schadevrije jaren; ik heb een garagebedrijf en heb mijn auto's altijd op mijn garagepolis gereden en alhoewel ik tientallen jaren schadevrij rij bouw je daar geen schadevrije jaren mee op.
Via mijn vaste tussenpersoon viel er wat extra instapkorting te krijgen en kwam ik met nul schadevrije jaren op 87 euro per maand uit. Bij promovendum kwam ik op 150 per maand uit.
Ik heb de auto ex BTW verzekerd.
 
Voor mij was ANWB ook de beste. Los van lage premie bleek ook het glazen panoramadak meeverzekerd, dit is lang niet bij elke verzekeraar het geval. Ik heb de model 3 voor 44.990 aangeschaft dus geen beveiligingseisen, pas vanaf 45.000 catalogus waarde komen er aanvullende eisen. Ook een voordel kan zijn dat er geen kilometerlimiet is, deze is onbeperkt bij hen. Bij navraag bleek dat ANWB recent een wijziging heeft doorgevoerd waarin zij elektrische auto's verwelkomen, vandaar de soepele eisen.
 
Tesla voldoet echter (zelfs) NIET aan klasse 1 !! Dus vraag vooral goed door en laat zwart op wit zetten dat je hebt gemeld dat je Tesla over geen enkele (dus ook geen klasse 1/startonderbreker) beschikt en dat men daarmee akoord gaat.

Volgens Tesla zelf zit er wel degelijk een startonderbreker (immobilizer) in. Zie dit document dat je hier kunt downloaden.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: n2k3 and Remz