Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y verzekering Nederland

This site may earn commission on affiliate links.
I had a call with Unive a few hours ago about what extra alarms they need. They told me that they don't require extra alarm if the car is younger than 5 years and the new price is below 80k Euros. I haven't checked yet if this information is available in their policy sheet or somewhere.
 
Ik heb mijn MY zakelijk gekocht. Moet dus ook zakelijk verzekerd worden. Deze premies zijn altijd hoger dan particuliere verzekering. Soms wel meer dan 2 x zo hoog! Vraag me niet waarom maar als bedrijf wordt je gen.... wat betreft alle verzekeringen. Maar goed puntje van aandacht is dat collega’s / werknemers er ook in mogen rijden want Promovendum had wel de laagste premie (53) maar dan mogen collega’s en werknemers er niet in rijden. Wel vrienden enzo. Maar goed dat is dus niet handig. Uiteindelijk voor NN gekozen via onze verzekeringsagent voor €93,-.
 
Ik heb uiteindelijk mijn auto bij Inshared verzekerd. Zij waren uiteindelijk de goedkoopste en bovendien waren er bijna geen andere opties.

Bij Promovendum kon ik geen verzekering afsluiten omdat je 8 schadevrije jaren nodig hebt.

Univé was 50% duurder dan Inshared.

ASR had als voorwaarde het inbouwen van een volg systeem.

Centraal Beheer was voor mij meer dan 100% duurder.

ABN AMRO was 30% duurder
 
Ik check het altijd even als iemand ergens een goedkopere verzekering dan bij Univé heeft afgesloten, maar in mijn geval (Friesland,11 schadevrije jaren) blijft Univé altijd de goedkoopste. Postcodegebied is blijkbaar heel erg belangrijk.
 
Bij Promovendum kon ik geen verzekering afsluiten omdat je 8 schadevrije jaren nodig hebt.
Wat bijzonder toch dat ze iedereen anders behandelen.. Ik kon gewoon een verzekering bij promovendum afsluiten ondanks mijn 0 schadevrije jaren (altijd auto's in de garageverzekering gehad waarmee je niets opbouwt). Kwam voor allrisk met inzittende en rechtsbijstand uit op143 euro per maand.
Ik heb hem in de bedenkperiode weer gecancelled toen ik mijn huidige aanbieding kreeg voor 87 euro per maand.
 
Ik kreeg dus ook de melding:

"Het vermogen van de auto valt niet binnen de acceptatiecriteria"

Ik heb ze vervolgens gebeld, aangezien ik zag dat verschillende mensen hier een verzekering hadden afgesloten bij Promovendum. Toen was de reactie: u heeft zeker een performance of een LR met minder dan 8 schadevrije jaren. Kennelijk geldt deze eis niet bij een RWD.
 
  • Like
Reactions: one-ten and Menabe
Ik heb mijn MY zakelijk gekocht. Moet dus ook zakelijk verzekerd worden. Deze premies zijn altijd hoger dan particuliere verzekering. Soms wel meer dan 2 x zo hoog! Vraag me niet waarom maar als bedrijf wordt je gen.... wat betreft alle verzekeringen. Maar goed puntje van aandacht is dat collega’s / werknemers er ook in mogen rijden want Promovendum had wel de laagste premie (53) maar dan mogen collega’s en werknemers er niet in rijden. Wel vrienden enzo. Maar goed dat is dus niet handig. Uiteindelijk voor NN gekozen via onze verzekeringsagent voor €93,-.
Bij mij komt zakelijk NN ook als goedkoopste optie, maar zij eisen alarmklasse 3 en een voertuigvolgsysteem. Werd dat bij jou ook geëist?
 
zie nu dat er twee verzekering topics zijn, nu nog een keer in de juiste : Heb inmiddels ook bericht gehad van Centraal Beheer dat mijn verzekering voor de Model Y van 85 naar 137 gaat. Na een uitgebreide zoektocht kom ik uit bij AON, hier kom ik uit op 75,- enige wat ik dan mis met CB is de no-claim beschermer. Iemand ervaring met AON ? alles lijkt gedekt (ook panoramadak) en zie geen eisen voor volgsysteem/alarm..
 
Dicht bij de bron is denk ik een goed alternatief
 

Attachments

  • IMG_0839.jpeg
    IMG_0839.jpeg
    570.6 KB · Views: 138
Een jaar geleden mijn nieuwe MY verzekerd bij Centraal Beheer.
Met collectiviteitskorting Zilveren Kruis en 10 schadevrije jaren werd mijn premie vastgesteld op 75 euro per maand.
Vorige week ontving ik een vooraankondiging dat de nieuwe premie is vastgesteld op 125 euro per maand.
Ik heb geen schade gehad.
Pas 10 dagen van te voren krijg ik inzage in de definitieve premie.
Zijn er meer MY eigenaren met deze ervaring?

Bij mij ging het (voor de M3) ook met zo'n stap naar boven.