Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y verzekering Nederland

This site may earn commission on affiliate links.
Een jaar geleden mijn nieuwe MY verzekerd bij Centraal Beheer.
Met collectiviteitskorting Zilveren Kruis en 10 schadevrije jaren werd mijn premie vastgesteld op 75 euro per maand.
Vorige week ontving ik een vooraankondiging dat de nieuwe premie is vastgesteld op 125 euro per maand.
Ik heb geen schade gehad.
Pas 10 dagen van te voren krijg ik inzage in de definitieve premie.
Zijn er meer MY eigenaren met deze ervaring?
Als dat geen foutje is zou ik toch eens verder kijken als ik jou was. ANWB met 8 schadevrije jaren vraagt 71 per maand voor mijn MYP.
 
  • Like
Reactions: DuoDiscus
Als dat geen foutje is zou ik toch eens verder kijken als ik jou was. ANWB met 8 schadevrije jaren vraagt 71 per maand voor mijn MYP.
Premie ANWB verzekering is inderdaad aantrekkelijk, maar vereist wel inbouw van een alarmsysteem.
 
All risk? Met inzittenden verzekering?
En wat is je eigen risocobedrag?
Net gisteren het verlengingsvoorstel van Univé gekregen voor mijn MY. Bijna twee euro hogere premie dan vorig jaar. Ik betaal nu € 68,75 per maand voor all risks, incl. inzittendenverzekering, rechtshulp en € 10.000 aan accessoires. Dit bij 12 schadevrije jaren (80% nc), ex BTW en e.r. van € 1.000.
 
Een jaar geleden mijn nieuwe MY verzekerd bij Centraal Beheer.
Met collectiviteitskorting Zilveren Kruis en 10 schadevrije jaren werd mijn premie vastgesteld op 75 euro per maand.
Vorige week ontving ik een vooraankondiging dat de nieuwe premie is vastgesteld op 125 euro per maand.
Ik heb geen schade gehad.
Pas 10 dagen van te voren krijg ik inzage in de definitieve premie.
Zijn er meer MY eigenaren met deze ervaring?
De premie voor mijn M3 is ook fors (30%) verhoogd bij Centraal Beheer. Had vorig jaar deze gekozen omdat geen alarmsysteem werd verplicht. Iemand nog tips?
 
Sow dit is even schrikken, morgen haal ik mijn Model Y RWD op. Voorheen was ik bij Nationale Nederlanden verzekerd voor de Model 3 SR+ ( zonder extra alarm eisen). Nu zag ik dat de Y veel duurder was via Nationale Nederlanden dus zocht ik iets anders.

Ik kwam uit bij ing (ook Nationale Nederlanden polis) maar dan goedkoper.
€ 75,- per maand obv 10 schade vrije jaren, particulier. Nu bekijk ik net goed de polis en schrok ik hiervan:

ING Autoverzekering

Clausule: DBV01
Voor uw auto geldt dat deze met een beveiligingssysteem: alarm met hellingshoekdetectie moet zijn uitgerust volgens de eisen van VbV. Daarbij moet u beschikken over een geldig certificaat dat voldoet aan de eisen van de VbV. U ontvangt dit certificaat als uw auto een VbV-goedgekeurd beveiligingssysteem heeft dat is ingebouwd door een VbV-erkend inbouwbedrijf. Uw auto is alléén volledig tegen diefstal en joyriding verzekerd als u hiervoor de juiste preventiemaatregelen neemt. Op www.stichtingvbv.nl kunt u hier meer over lezen en vindt u alle inbouwbedrijven die door de VbV zijn erkend.

Dus dat wordt snel schakelen om iets anders te vinden pff.

Edit:

Univé maar gekozen. € 94,- p.m. helaas dus wel wat duurder maar las inderdaad niets over extra eisen.

Ps. eerder werd Centraal Beheer getipt, die durven ook zeg: € 172,- p.m. koekoek.
 
Last edited:
@dominic_decoco
If you take it out online at Univé, you will also be asked for an alarm class. What did you fill in there what is on a Tesla ..?
Already asked the question in post #30, but no response
Ik heb het net geprobeerd met een Reg-plaat en er werd geen aanvullende informatie gevraagd.
Bedankt @Stijn_NL ... het lijkt erop dat Unive de beste optie is die er is

iedereen hier heeft zich aangemeld met de nieuwe officiële Tesla-verzekering InsureMyTesla Nederland
 
Ik heb de MY RWD via Promovendum. Daar zit ik op €50 per maand. Bij Unive met gelijke voorwaarden (geen eigenrisico, 3jaar nieuwwaarde, all risk, geen inzittende of rechtshulp) kom ik op €78,45.
Ter info, woonachtig in Drenthe met 17 schadevrije jaren, 20.000km per jaar.

InsureMyTesla kwam op €1128 per jaar.
 
  • Like
Reactions: AGNL
Idem en expliciete goedkeuring van het Tesla alarm.
Premie was aanvankelijk zeer concurrerend, na 2 jaar plus 40%.

Ik zie net dat dit in "Mijn Clausules" staat bij Promovendum:
Alarmsysteem
De auto die op deze polis verzekerd is, moet voorzien zijn van:
(1) een door de Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging (SCM) goedgekeurd alarmsysteem met hellingshoekdetectie (klasse 3);
of
(2) een gelijkwaardig systeem dat door de verzekeraar wordt geaccepteerd. Het systeem moet ingebouwd zijn door een SCM erkende installateur, fabriek of importeur.
Is er sprake van schade of verlies door diefstal, joyriding of pogingen daartoe? Dan moet de verzekeringnemer, op verzoek van de verzekeraar, kunnen aantonen dat het vereiste alarmsysteem aanwezig was in de auto én op de voorgeschreven manier werd onderhouden. Gedurende de schadegebeurtenis moet het alarmsysteem ingeschakeld zijn en de auto naar behoren afgesloten zijn. Let op: als er niet aan deze verplichtingen wordt voldaan, is er geen recht op schadevergoeding.
Ik dacht dat ze geen alarm eisen hadden maar blijkbaar wel...
 
Ik zie net dat dit in "Mijn Clausules" staat bij Promovendum:

Ik dacht dat ze geen alarm eisen hadden maar blijkbaar wel...
Ik heb met Promovendum gesproken. Ze geven aan dat ze net de clausule hebben gewijzigd maar dat ook weer aan het wijzigen zijn.
Volgens hen zou er geen hellingshoekdetectie in mijn versie van de Model Y RWD zitten en daarom stond het bovenstaande clausule in mijn polis. Maar dat clausule gaan ze eruit halen en iets anders erin zetten met eisen over bepaalde instellingen die ik in de auto ingeschakeld moet hebben. Ze kon mij over de telefoon niet zeggen welke instellingen maar dat zou beschreven worden in de nieuwe polis. Ik hoef geen volgsysteem te installeren voor de volledige dekken.

Zal er wel op neer komen dat ik een pincode moet hebben voor het starten van de auto.
Wordt vervolgd wanneer ik mijn nieuwe polis binnen heb.
 
  • Like
Reactions: AGNL
In mijn MYLR (nov '21) zit inderdaad geen hellingshoekdetectie/interieursensor, ondanks dat SeC Eindhoven bij hoog en laag blijft beweren dat dat wel zo is. Ik dacht dat deze sensor in de meer recente versies van de Y weer wel aanwezig was. Heb jij dat al gecheckt bij de jouwe @Skippy1?

In mijn polis van Promovendum staat:
MR008- Alarmclausule Tesla
De auto die op deze polis verzekerd is, moet voorzien zijn van:
(1) een door de Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging (SCM) goedgekeurd alarmsysteem met hellinghoekdetectie en een voertuigvolgsysteem (klasse 4/5 met als basis een klasse 3 systeem);
of
(2) een gelijkwaardig Tesla alarmsysteem en voertuigvolgsysteem dat door de verzekeraar wordt geaccepteerd. Is er sprake van schade of verlies door diefstal, joyriding of pogingen daartoe? Dan moet de verzekeringnemer, op verzoek van de verzekeraar, kunnen aantonen dat het vereiste alarmsysteem en voertuigvolgsysteem aanwezig was in de auto én op de voorgeschreven manier werd onderhouden. Gedurende de schadegebeurtenis moet het vereiste alarmsysteem en het voertuigvolgsysteem ingeschakeld zijn en de auto naar behoren afgesloten zijn. Bij een Tesla houdt dit onder andere in dat de opties alarm en tilt/intrusion onder Security en Remote Acces onder Mobile zijn geactiveerd. Let op: als er niet aan deze verplichtingen wordt voldaan, is er geen recht op schadevergoeding.