Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Monsterrit naar Athene

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag mede Tesla rijders,

dit jaar gaat de hele familie richting Athene voor een vakantie ( als het kan i.v.m. Covid natuurlijk ). De hele familie gaat met het vliegtuig, maar ik heb het snode plan om dit met de Tesla (M3SR) te gaan doen. Tijd is geen probleem. Ik zie dat het richting Griekenland steeds dunner bezaaid is met opladers, maar er is vast al iemand geweest die dit gedaan heeft, of een heel eind in de buurt is gekomen!

Ik ben van plan er 4 dagen over te gaan doen. Denken jullie dat dit te doen is, of haal ik mezelf iets op de hals?

Ik hoor graag van avonturiers! Of van mensen die me aanraden om dit zeker NIET te doen ;-)
 
  • Like
Reactions: Niek and SR89
Ik heb hetzelfde plan (onder voorbehoud van Corona restricties), maar wil de boot nemen van Italie (Brindisi) naar Griekenland (Igoumenitsa). De Ferry kost ca 120 euro (enkele reis), en met de nachtboot ca 180 euro. Superchargers in Brindisi en Patras openen in kwartaal 2 (Athene bestaat al), zodat het met alleen Tesla laders kan. Prijzen hangen af van de reis datum en wanneer je boekt. Er zijn ook alternatieven zoals Bari en Patras voor de boot.
 
Ik heb hetzelfde plan (onder voorbehoud van Corona restricties), maar wil de boot nemen van Italie (Brindisi) naar Griekenland (Igoumenitsa). De Ferry kost ca 120 euro (enkele reis), en met de nachtboot ca 180 euro. Superchargers in Brindisi en Patras openen in kwartaal 2 (Athene bestaat al), zodat het met alleen Tesla laders kan. Prijzen hangen af van de reis datum en wanneer je boekt. Er zijn ook alternatieven zoals Bari en Patras voor de boot.
Hey Henk,

mijn idee was inderdaad om vanaf Ancona naar Patras te varen. Even lekker een nachtje slapen en dan het laatste stukje naar Athene. Eenmaal daar verblijven we bij familie in Athene en zullen we tripjes maken. De familie verklaard me voor gek, maar ik heb er zin in!
 
  • Like
Reactions: job-lek
Thanks voor je tip! Dan word het wel 38 uur rijden, maar in 4 dagen moet dat lukken.
In 2019 in van Lissabon naar NL gereden terwijl vrouw en kinderen naar huis vlogen. Ik stelde mij een mini road-trip voor van enkele dagen. Maar met om de 2 uur een laadstop werd ik maar niet moe. Dus zo’n 30 uur later was ik ineens thuis.
 
In 2019 heb ik mijn vrouw de trip gemaakt. Rond de Peloponnesos. Niks om je druk over te maken. Tot de boot in Italië struikel je over de SuC’s en in Griekenland zijn de afstanden relatief kort. Zelf laadde ik op aan de 220 zodra ik bij de volgende BNB was. Tegen de zomer zijn er al SuC’s open in Griekenland, naar ik meen nu al in Athene. Veel plezier!

Als Corona achter de rug is gaan we weer. Dan traditioneel via Belgrado.
70D7164C-25BF-4B22-B80D-5E36E776954A.jpeg
 
Deze week aangekomen in igoumenistas. Tot en met italië inderdaad geen probleem maar in de haven van igoumenistas werkten 2 laadpassen al niet op de paal. Leaseplan en shell. Bestemming wel gehaald met 80km/u daar aan de 220v. Volgende week door naar athene en weet niet of de passen op de laadpalen werken. Zou enorm schelen als de Patras supercharger open zou zijn. Q2-2021 is de planning maar hopelijk nu al open. weet iemand de laatste status? bedankt!
 
  • Love
Reactions: job-lek
Deze week aangekomen in igoumenistas. Tot en met italië inderdaad geen probleem maar in de haven van igoumenistas werkten 2 laadpassen al niet op de paal. Leaseplan en shell. Bestemming wel gehaald met 80km/u daar aan de 220v. Volgende week door naar athene en weet niet of de passen op de laadpalen werken. Zou enorm schelen als de Patras supercharger open zou zijn. Q2-2021 is de planning maar hopelijk nu al open. weet iemand de laatste status? bedankt!
Dat hoop ik ook ja! Al geloof ik dat er in Ancona ook een SC zit en dan vul ik de auto tot de nok. Waarschijnlijk red ik het dan naar Athene. Wel raar dat je passen niet werken. Dat zou wel een domper zijn voor me. Moet ik straks 5 passen gaan meenemen.
 
Deze week aangekomen in igoumenistas. Tot en met italië inderdaad geen probleem maar in de haven van igoumenistas werkten 2 laadpassen al niet op de paal. Leaseplan en shell. Bestemming wel gehaald met 80km/u daar aan de 220v. Volgende week door naar athene en weet niet of de passen op de laadpalen werken. Zou enorm schelen als de Patras supercharger open zou zijn. Q2-2021 is de planning maar hopelijk nu al open. weet iemand de laatste status? bedankt!
Wij zijn ook van plan om volgende week te vertrekken. Eerst richting Bulgarije en daarna door naar Athene.
Heb jij de auto aan de 220V opgeladen met de 'standaard' Tesla Mobile Connector? Werkt dat zonder noemenswaardige problemen?

Verder kijk ik ook vaak op deze websites; die hebben vaak ook foto's of recensies die mij helpen de oplaadpaal te vinden:
- Plugshare
- Chargemap
 
Mijn ervaring met laadpalen in 'oostelijk' buitenland (Hongarije, Roemenie, Tsjechie) is dat je ze vaak (alleen/ook) met een custom app kunt aanzwengelen (credit card of als je geluk heb android/apple pay), ipv met je laadpas. In 2019 hebben we een roadtrip van 6500 km door vooral Roemenie gemaakt, en vanaf de SuC in Gyor, HU (toen de laastste) alles zo gedaan. Laadpas hele reis niet nodig gehad/kunnen gebruiken.
 
Klopt in Griekenland bij een haven moet je dan een prepaid laadpas kopen. Niet gedaan overigens. Blijkbaar wel interessant genoeg voor het lokale nieuws .. https://qp2a6ggsedht32shp4doxts56y-...te.goog/archives/414613#.YKrrYUMnQ0k.facebook
Geweldige uitsmijter aan het eind van het artikel:

“Er moet ook aan worden herinnerd dat afgelopen juli, met de stemmen van ND en KINAL, de regeringswet ter bevordering van elektrificatie is aangenomen. Een wetsvoorstel dat, zoals de KKE had opgemerkt, deel uitmaakt van het algemene beleid van de EU en de bourgeoisie voor de zogenaamde groene ontwikkeling en dat voorziet in een reeks maatregelen die hybride en elektrische voertuigen bevorderen en het gebruik van oudere technologie strafbaar stellen auto's, terwijl de voorkeur wordt gegeven aan specifieke technologische oplossingen ten koste van andere.

De grote winnaars zijn in dit geval de grote autofabrikanten die productie en infrastructuur in handen hebben, de grote importeurs en de elektriciteitsconcerns.”

En dan klagen wij soms over de berichtgeving van het AD...
 
  • Like
Reactions: OttoR