TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Motorgeluid bij V> 160km/h

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by FVO, Jan 29, 2014.

1. FVO

FVO Active Member

Ben voor de ervaring in Duitsland eens enkele kilometers stevig gaan rijden en wat me opviel was het motorgeluid. (is het de brom?)
    Vanaf +/-140km/h komt er een motorgeluid opzetten dat echt luid begint te worden en vanaf 160 echt zwaar storend wordt. De muziek moet luider als je er nog iets van wil horen en iets tegen elkaar zeggen wordt ook moeilijk.

Bij normale snelheden in onze lage landen heb ik dit nog nooit gehad.
    Zijn er nog mensen met deze ervaring? Is dit normaal of zit ik met "een hoge-snelheid-brom"?

2. Highkick

Highkick Grinning SRV-man

Daar heb ik geen last van. Heb hem al een keer doorgetrokken to 216 :redface: (02:00 snachts op een verlichte en verlaten stuk snelweg), en ik herinner me niet een dat dit nu veel meer herrie maakte. Wel dat boven 110km/h er een lichte brom/geluid ontstaat vanuit de motor of electronica (denk ik)....

3. redevries

redevries René de Vries

Ik had dat ook, maar ik ben dat vrijwel kwijtgeraakt nadat Tesla mijn achterklep opnieuw had afgesteld. Scheelde verbazingwekkend veel, vooral boven 160.

4. pebell

pebell Member

Ook bij mij is het gebied 115-135km/h acoustisch gezien het meest problematisch (wel jammer gezien hoe vaak je langdurig in dat gebied zit). Maar boven de 150 (iig tot 185km/h, verder ben ik nog niet geweest) vind ik haar weer relatief heel stil.

5. gelden

gelden Active Member

Bij mij begint vanaf 165 een extra brom. Maar ik heb niet het idee dat het de motor is. Eerder door de wind (panodak?) of misschien banden.
    Ik zou de achterklep nog eens kunnen controleren. Maar eerlijk gezegd vind ik het niet heel erg. Ik reed voorheen vaak lange stukken 170 (120 + 50) maar dat beperk ik nu dus tot 160. Lange afstanden op die snelheid zijn nu sowieso niet meer handig vanwege snel afnemende range.

6. martinve

martinve Active Member

Bij mij hoor ik alleen de banden iets harder. Getest tot 190, op de duitse autobahn. Bij 160 nog gewoon stil..

PS 160 ga ik even om de low-stand te krijgen :)

7. ojee99

ojee99 Onno

Agent (die je staande hield): "Waarom reed u 160?"
    Jij: "Tja agent, dat moest wel. Da's namelijk de enige manier om de auto wat lager te krijgen"
    Agent: "?"

8. FVO

FVO Active Member

Waarvoor staat DIT :redface:

9. thimo

thimo Model S driver

Hetzelfde als "dat", maar dan met een i.

10. FVO

FVO Active Member

Oeps :redface:
    Aangezien het volledig in hoofdletters stond dacht ik het een afkorting was zoald DIY

Share This Page