Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Motorgeluid bij V> 160km/h

This site may earn commission on affiliate links.

FVO

Active Member
Nov 26, 2011
3,733
1,609
Ben voor de ervaring in Duitsland eens enkele kilometers stevig gaan rijden en wat me opviel was het motorgeluid. (is het de brom?)
Vanaf +/-140km/h komt er een motorgeluid opzetten dat echt luid begint te worden en vanaf 160 echt zwaar storend wordt. De muziek moet luider als je er nog iets van wil horen en iets tegen elkaar zeggen wordt ook moeilijk.

Bij normale snelheden in onze lage landen heb ik dit nog nooit gehad.
Zijn er nog mensen met deze ervaring? Is dit normaal of zit ik met "een hoge-snelheid-brom"?
 
Daar heb ik geen last van. Heb hem al een keer doorgetrokken to 216 :redface: (02:00 snachts op een verlichte en verlaten stuk snelweg), en ik herinner me niet een dat dit nu veel meer herrie maakte. Wel dat boven 110km/h er een lichte brom/geluid ontstaat vanuit de motor of electronica (denk ik)....

Ben voor de ervaring in Duitsland eens enkele kilometers stevig gaan rijden en wat me opviel was het motorgeluid. (is het de brom?)
Vanaf +/-140km/h komt er een motorgeluid opzetten dat echt luid begint te worden en vanaf 160 echt zwaar storend wordt. De muziek moet luider als je er nog iets van wil horen en iets tegen elkaar zeggen wordt ook moeilijk.

Bij normale snelheden in onze lage landen heb ik dit nog nooit gehad.
Zijn er nog mensen met deze ervaring? Is dit normaal of zit ik met "een hoge-snelheid-brom"?
 
Bij mij begint vanaf 165 een extra brom. Maar ik heb niet het idee dat het de motor is. Eerder door de wind (panodak?) of misschien banden.
Ik zou de achterklep nog eens kunnen controleren. Maar eerlijk gezegd vind ik het niet heel erg. Ik reed voorheen vaak lange stukken 170 (120 + 50) maar dat beperk ik nu dus tot 160. Lange afstanden op die snelheid zijn nu sowieso niet meer handig vanwege snel afnemende range.