M603
Member
Ik sta elke dag in de file en de AP kunnen gebruiken voor het filerijden was voor mij een belangrijk argument om de Model S te kopen. Maar helaas, in de praktijk moet ik kiezen tussen ofwel de AP gebruiken ofwel een doorgang laten voor de motorrijders. Of op het rechtse vak tussen de vrachtwagens aanschuiven. Ik kies meestal voor TACC zonder AP enkel om geen gedoe te hebben met moto's. En als ik 'm dan toch een keertje aanzet en er duikt plots een moto op dan krijg ik allerlei gebaren in mijn richting. Ik herken de situatie dus zeer goed, en die dashcam die heb ik dus ook al. Er heeft er zelfs ooit eentje het lef gehad de spiegel van de auto voor me dicht te klappen omdat die niet genoeg opzij ging.
Maar hetzelfde kan je zeggen over ritsen, er zijn er ook nog steeds autobestuurders die daar ofwel te dom ofwel te koppig voor zijn (of beide). We zouden beter wat meer begrip hebben voor mekaar.
Om nog even op de AP terug te komen: rechts inhalen doet ie ook zonder verpinken! Lijkt me niet ingewikkeld om 2 instellingen toe te voegen: "right overtake yes/no" en "low speed lane position: left/center/right".
Maar hetzelfde kan je zeggen over ritsen, er zijn er ook nog steeds autobestuurders die daar ofwel te dom ofwel te koppig voor zijn (of beide). We zouden beter wat meer begrip hebben voor mekaar.
Om nog even op de AP terug te komen: rechts inhalen doet ie ook zonder verpinken! Lijkt me niet ingewikkeld om 2 instellingen toe te voegen: "right overtake yes/no" en "low speed lane position: left/center/right".