Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MS 85 Grote scherm op zwart gegaan en niet meer op te starten

This site may earn commission on affiliate links.
Heb spijtig genoeg ook te kampen met een ongemak op mijn MS.

Deze morgen in de vroegte moest ik naar de andere kant van het land voor een meeting en het is het begin geworden van ellende... .
Ik had gisteren op m'n iPhone een melding gekregen dat er een update klaar stond, dus vanmorgen kwam het niet goed uit om daar over te beslissen wanneer ik de update zou laten uitvoeren, zodoende heb ik het update scherm met het X knopje genegeerd. Toen ik uit de garage reed merkte ik dat er geen muziek startte, en nadat ik de Nav ingesteld had ben ik meteen vertrokken. De Nav berekende de route en - naar mijn indruk - duurde dit allemaal wel lang. Gecheckt of er iets van muziek te krijgen was, maar niks werkte, Spotify crashte op het inlogscherm, TuneIn gaf "loading error" en radio deed het ook niet. Dus ( al rijdend ) een Reset gedaan van het grote scherm en dit is wellicht een misser geweest, want het scherm is op zwart gegaan en is zwart gebleven. Mijn route verder kunnen zetten zonder entertainment en zonder nav en toen kreeg ik in het oog dat mijn snelheidsmeter ook vreemd deed, bleek algauw dat deze laatste niettegenstaande er km/h gemeld wordt, hij het getal in mph toonde... .

Gebeld bij aankomst op locatie naar Tesla Road Service, het was toen 07u45, maar ondanks alle mogelijke resets te proberen die ze tipten, bleef het scherm zwart. De airco blies echter nog steeds frisse lucht en de auto konden ze benaderen, dus de 3G werkt blijkbaar ook nog.

Na de meeting terug huiswaarts, maar vooraf toch nog eens opnieuw gebeld naar T.R.S. maar zonder resultaat, ze gingen proberen om OTA een reset te pushen, maar nada dus.
Wel vastgesteld dat de auto moeilijk wakker te krijgen is en het "opstarten" wel heel lang duurt, heb verschillende keren de rem moeten indrukken om opgestart te geraken.
Enfin, naar huis kunnen rijden met enkel het kleine scherm in miles, buitentemperatuur --- en ODO op ----
In de garage gezet en nog een paar keer zelfs minutenlange resets gegeven tot mijn duimen tintelden, maar nikske.

Toen viel me op dat de airco blijft draaien en dat ik die dus niet kan afzetten.

Ik kan de auto benaderen via de app, maar uitzetten van de airco lukt niet. Geeft "Uitzetten climatisatie mislukt" melding.

Ik ga dus maandagmorgen langsgaan naar Gent, hopelijk kunnen zijn iets 'forceren'


Heeft iemand al zoiets voorgehad??

Alvast bedankt.

Xavier
 
Zie: Preventive eMMC replacement on MCU1

Als dit het geval is gaat Tesla je snel rond de 3000 rekenen voor een nieuwe MCU terwijl slechts een kleine chip kapot is.

Het is te repareren voor veeeeel minder, maar dan moet je wel de juiste tools en kennis hebben.

Ik ga daarom, zoals in het topic hier boven aan gegeven, uit voorzorg mijn S zijn eMMC voortijdig vervangen.
 
Zie zonet dat het laden op het normale ingestelde tijdstip niet start.
Hij trekt al de ganse namiddag 3 à 4 ampère wellicht om de aircoverliezen te compenseren.

Manueel starten met laden via de app wordt na 3 seconden weer gestopt.
Heb nog 67 km restant, dus wordt al delicaat om maandag nog in Latem te geraken... . :confused:
 
Zie zonet dat het laden op het normale ingestelde tijdstip niet start.
Hij trekt al de ganse namiddag 3 à 4 ampère wellicht om de aircoverliezen te compenseren.

Manueel starten met laden via de app wordt na 3 seconden weer gestopt.
Heb nog 67 km restant, dus wordt al delicaat om maandag nog in Latem te geraken... . :confused:
Dit klinkt heel erg als een defecte MCU en dan specifiek het eMMC geheugen.
 
  • Informative
Reactions: Firebird
Zie: Preventive eMMC replacement on MCU1

Als dit het geval is gaat Tesla je snel rond de 3000 rekenen voor een nieuwe MCU terwijl slechts een kleine chip kapot is.

Het is te repareren voor veeeeel minder, maar dan moet je wel de juiste tools en kennis hebben.

Ik ga daarom, zoals in het topic hier boven aan gegeven, uit voorzorg mijn S zijn eMMC voortijdig vervangen.

Euh... hoop van niet, MS is nog onder waarborg tot november 2019 ( 49000 km gereden )
 
Iemand?

Kan dit overhit geraken? Auto staat in garage in ons huis, zou niet graag toestanden hebben... . :eek:

Wil hem ook niet van de lader afhalen, want tegen maandag staat ie op nul !

Niemand gaat het op zich nemen om jou te vertellen dat er geen risico aan verbonden is. Ook al is dat risico nog zo klein; je koelkast raakt ook niet oververhit.
Stel je voor dat.

Maar ik zou de auto zo snel mogelijk naar het Service Center brengen ook al is die nog gesloten. En dan roadside assistance bellen en melden dat er een Tesla staat met lopende airco en bijna lege batterij.
 
Je kan de zekering van de airco er uit trekken. In de manual vind je welke dat is.

Goed idee, zonet opgezocht en Fuse 112 'Cabin Comfort' er uit gehaald, 1 minuut later stopte de airco, alles is nu stil.
Echter ook is de TWC gestopt met laden. Op de app zie ik nu dat de airco uit staat, opladen starten via de app geeft een "mislukt" melding. Hopen dat er niet teveel drain is. Desnoods moeten ze de auto maar komen ophalen... . Kan 'm echter niet in tow mode zetten... .
 
Heb spijtig genoeg ook te kampen met een ongemak op mijn MS.

Deze morgen in de vroegte moest ik naar de andere kant van het land voor een meeting en het is het begin geworden van ellende... .
Ik had gisteren op m'n iPhone een melding gekregen dat er een update klaar stond, dus vanmorgen kwam het niet goed uit om daar over te beslissen wanneer ik de update zou laten uitvoeren, zodoende heb ik het update scherm met het X knopje genegeerd. Toen ik uit de garage reed merkte ik dat er geen muziek startte, en nadat ik de Nav ingesteld had ben ik meteen vertrokken. De Nav berekende de route en - naar mijn indruk - duurde dit allemaal wel lang. Gecheckt of er iets van muziek te krijgen was, maar niks werkte, Spotify crashte op het inlogscherm, TuneIn gaf "loading error" en radio deed het ook niet. Dus ( al rijdend ) een Reset gedaan van het grote scherm en dit is wellicht een misser geweest, want het scherm is op zwart gegaan en is zwart gebleven. Mijn route verder kunnen zetten zonder entertainment en zonder nav en toen kreeg ik in het oog dat mijn snelheidsmeter ook vreemd deed, bleek algauw dat deze laatste niettegenstaande er km/h gemeld wordt, hij het getal in mph toonde... .

Gebeld bij aankomst op locatie naar Tesla Road Service, het was toen 07u45, maar ondanks alle mogelijke resets te proberen die ze tipten, bleef het scherm zwart. De airco blies echter nog steeds frisse lucht en de auto konden ze benaderen, dus de 3G werkt blijkbaar ook nog.

Na de meeting terug huiswaarts, maar vooraf toch nog eens opnieuw gebeld naar T.R.S. maar zonder resultaat, ze gingen proberen om OTA een reset te pushen, maar nada dus.
Wel vastgesteld dat de auto moeilijk wakker te krijgen is en het "opstarten" wel heel lang duurt, heb verschillende keren de rem moeten indrukken om opgestart te geraken.
Enfin, naar huis kunnen rijden met enkel het kleine scherm in miles, buitentemperatuur --- en ODO op ----
In de garage gezet en nog een paar keer zelfs minutenlange resets gegeven tot mijn duimen tintelden, maar nikske.

Toen viel me op dat de airco blijft draaien en dat ik die dus niet kan afzetten.

Ik kan de auto benaderen via de app, maar uitzetten van de airco lukt niet. Geeft "Uitzetten climatisatie mislukt" melding.

Ik ga dus maandagmorgen langsgaan naar Gent, hopelijk kunnen zijn iets 'forceren'


Heeft iemand al zoiets voorgehad??

Alvast bedankt.

Xavier

Eind 2018 zelfde probleem: reset, scherm op zwart, niet wakker te krijgen, km/h terug naar default (mph) en geen bediening mogelijk van de instellingen die waren geselecteerd. Bij mij bleef de verwarming aan en verloor de batterij 70 km range per dag. Ik ben de ochtend erna dus linea recta naar het SeC gereden.

Oplossing: MCU is vervangen. Niet goedkoop, sindsdien wel LTE.
 
F0C37E41-477C-4FA8-96F4-1AF70C62BAAD.jpeg
In 2017 hebben ze bovenstaande uitgevoerd, i.p.v. vervangen dus.
 
Al weer enige tijd geleden precies hetzelfde 2 of 3 keer voor gehad. Bij wegrijden scherm zwart en snelheid in mph. Hij kwam echter telkens uit zichzelf terug van the dark side. Nu al een hele tijd probleemloos, fingers crossed dus.

Het wordt echt tijd voor 3rd parties die dit soort issues kunnen herstellen ipv de standaard Tesla aanpak om alles te vervangen vanuit de gedachte dat we allen miljonairs zijn.
 
  • Love
Reactions: PaulusdB
Al weer enige tijd geleden precies hetzelfde 2 of 3 keer voor gehad. Bij wegrijden scherm zwart en snelheid in mph. Hij kwam echter telkens uit zichzelf terug van the dark side. Nu al een hele tijd probleemloos, fingers crossed dus.

Het wordt echt tijd voor 3rd parties die dit soort issues kunnen herstellen ipv de standaard Tesla aanpak om alles te vervangen vanuit de gedachte dat we allen miljonairs zijn.
Je hebt alleen geen auto garage nodig, maar techneuten die computers en elektronica begrijpen.

Hoewel een Tesla een auto is houdt het daar ook snel op met de overeenkomsten.

De MCU is een reguliere computer die in een auto gebouwd zit.