Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MS Classic console traag na software upgrade naar 11.0

This site may earn commission on affiliate links.
De laatste jaren met onze Classic uit begin 2014 al last van een trage console, maar na een software upgrade naar versie 11.0 dit weekend is het echt niet leuk meer.

Navigatie doet het niet meer. Ik kan een adres invoeren, die vindt hij dan wel na een poos. Maar blijft hangen bij het berekenen van een route. Meerdere pogingen gedaan, nul resultaat. Navigatie is onbruikbaar geworden dus.

Spotify is bijna niet meer te gebruiken. Muziek afspelen hapert steeds met lange stiltes. Bij zoekopdrachten vindt hij vaak niets meer. En dan toch ineens weer wel. Alles gaat mega traag dus.

Toch zie ik dat ik 3 streepjes verbinding met LTE heb.

Dus waar ligt het dan aan?

Komen nog niet in aanmerking voor eMMC upgrade mocht het daaraan liggen.
 
  • Informative
Reactions: Gsteen
Ja, harde reboot gedaan, maar helaas geen verschil.
Welke versie heb je gekregen? ik zit op2021.24.28.
Ik weet niet of er veel verschil in reboots zit.
Maar je hebt de 2 stuurknopjes.
Ook de velgmaat veranderen geeft een goede reboot. 2 x zelfs want je moet ook weer terug. :)
En uitschakelen en minimaal 2 minuten niets aanraken met deur dicht is me ook al eens aangeraden door Tesla service.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Upvote 0
Software versie: 2022.8.10.5

Oke, die rebootmogelijkheden kende ik nog niet....
Ik ken alleen de softe en de harde. De softe gebruik ik vaak tijdens het rijden als Spotify hangt (de 2 wieltjes op het stuur). En de harde is toch de 2 wieltjes met het rempedaal ingedrukt? Dat laatste heb ik dus ook gedaan....
 
Upvote 0
De laatste jaren met onze Classic uit begin 2014 al last van een trage console, maar na een software upgrade naar versie 11.0 dit weekend is het echt niet leuk meer.

Navigatie doet het niet meer. Ik kan een adres invoeren, die vindt hij dan wel na een poos. Maar blijft hangen bij het berekenen van een route. Meerdere pogingen gedaan, nul resultaat. Navigatie is onbruikbaar geworden dus.

Spotify is bijna niet meer te gebruiken. Muziek afspelen hapert steeds met lange stiltes. Bij zoekopdrachten vindt hij vaak niets meer. En dan toch ineens weer wel. Alles gaat mega traag dus.

Toch zie ik dat ik 3 streepjes verbinding met LTE heb.

Dus waar ligt het dan aan?

Komen nog niet in aanmerking voor eMMC upgrade mocht het daaraan liggen.

De symtomen die je beschrijft lijken mij wel emmc gerelateerd.

Kijk zelf even of je in aanmerking komt voor een recall; via Tesla Service
 
Upvote 0
Heb de reboot met de taalverandering nog even geprobeerd. Dacht dat het werkte, maar dat kwam doordat ik op wifi zat. Wifi uitgezet en Navigatie en Spotify doen niks meer...

Auto komt wel in aanmerking voor recall, maar nu nog niet...."Uit de diagnose blijkt dat de eMMC in uw auto in orde is".

Ik zal de situatie voorleggen aan een Service Center.
 
Upvote 0
Misschien iets stoms … heb je al eens al je ingegeven adressen gewist uit je navigatie? Je moet ze wel 1 voor 1 wissen door te swipen. Blijkbaar zouden deze veel geheugen innemen?
Dat scheelt echt veel. Nadat ik mijn X had gekocht heb ik ook het leven van de vorige eigenaar doorgenomen en gewist. :D Nou ja de laatste 1 1/2 jaar want toen is de eMMC ook al eens vervangen en in januari voor de versie met meer geheugen.
 
Upvote 0
Heb je een reset uitgevoerd of een factory reset?

Het laatste is riskant want je kunt je MCU bricken maar de kans daarop is toch zeer klein.

Als je een factory reset uitvoert verlies je wel je trip meters en profiel instellingen. Ik weet niet of jouw versie ook al cloud profielen ondersteund maar zo ja dat na een factory reset ook geen issue op dus de trip meters na.
 
Upvote 0
Dat scheelt echt veel. Nadat ik mijn X had gekocht heb ik ook het leven van de vorige eigenaar doorgenomen en gewist. :D Nou ja de laatste 1 1/2 jaar want toen is de eMMC ook al eens vervangen en in januari voor de versie met meer geheugen.
Nu wordt dat automatisch gewist bij overdracht via de app.
Ongelooflijk goed geregeld trouwens. Je geeft aan in de app dat je jouw wagen verkocht hebt, met email adres van de koper. Die krijgt mail om de app te installeren en account aan te maken. en kan dan de auto aanvaarden. Na bevestiging op het scherm van de wagen zelf (om te bewijzen dat hij de wagen inderdaad ook fysisch ontvangen heeft) gebeurt een factory reset.
 
Upvote 1
De laatste jaren met onze Classic uit begin 2014 al last van een trage console, maar na een software upgrade naar versie 11.0 dit weekend is het echt niet leuk meer.

Navigatie doet het niet meer. Ik kan een adres invoeren, die vindt hij dan wel na een poos. Maar blijft hangen bij het berekenen van een route. Meerdere pogingen gedaan, nul resultaat. Navigatie is onbruikbaar geworden dus.

Spotify is bijna niet meer te gebruiken. Muziek afspelen hapert steeds met lange stiltes. Bij zoekopdrachten vindt hij vaak niets meer. En dan toch ineens weer wel. Alles gaat mega traag dus.

Toch zie ik dat ik 3 streepjes verbinding met LTE heb.

Dus waar ligt het dan aan?

Komen nog niet in aanmerking voor eMMC upgrade mocht het daaraan liggen.

Ik vond mijn MCU1 ook vrij traag na de V11 update maar dit was na een factory reset opgelost. Stel dat dit de eMMC kapot maakt is dat gelijk een goede reden om kosteloos een nieuwe te laten zetten door Tesla dus ik zou daar niet te zwaar aan tillen en gewoon proberen.

Het kan zijn dat er 2 problemen spelen, de navigatie staat op een apart microSD kaartje in de MCU, deze gaat ook regelmatig kapot en het resultaat is dat je de navigatie niet meer kan gebruiken
 
Upvote 0