Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Munitie nodig: Ik zie mezelf al in een Model 3 SR RWD rijden...

This site may earn commission on affiliate links.
Fantastisch meegedacht mensen! Leuk!

Ik denk dat ik het complete financiële plaatje en alle argumenten maar eens samen ga voegen en voor ga leggen. Dit kan zo niet langer VDL, tijd voor innovatie/verduurzaming/TCO reductie/beter voorkomen in eigen vloot!
 
Vergeet ook niet: het beste moment om dit te regelen is bij je arbeidsvoorwaardengesprek. Dus terecht dat je dit nu wil bespreken. Als je eenmaal de baan geaccepteerd hebt wordt HR ineens een stuk minder flexibel, daar waar ze als je willen plaatsen op een functie vaak meer ruimte hebben om af te wijken.

Heel veel succes!
 
  • Like
Reactions: RvdVen
Vergeet ook niet: het beste moment om dit te regelen is bij je arbeidsvoorwaardengesprek.
Zo ken ik iemand die bij een werkgever in dienst gegaan is en zijn eigen auto uit zijn eigen 'oude' BV nu verhuurt aan zijn nieuwe werkgever, die hem vervolgens als auto van de zaak weer aan hemzelf beschikbaar stelt. Diezelfde auto had hij via het leaseauto reglement van zijn nieuwe werkgever niet kunnen / mogen rijden.

Inderdaad, zoiets moet je regelen tijdens je sollicitatie en niet de dag er na ;-)
 
  • Like
Reactions: RvdVen
Ik heb een klein documentje opgesteld welke ik wil overhandigen aan mijn leidinggevende en directeur. Willen jullie eens kijken, afschieten, aanvullen? (en ja, ik weet het de leasebedragen zijn ex btw bedragen en zou ik niet zo eenvoudig op mogen tellen natuurlijk)

De linkjes werken helaas nog niet in de PDF, wel in het originele Word bestand, dat ik hier niet mag uploaden ;)
 

Attachments

  • Elektrificatie zakelijke auto’s bij VDL.pdf
    91.3 KB · Views: 73
Moet je er natuurlijk niet bij zetten, maar wees voorbereid op de vraag hoe het zit met de forfaitaire btw correctie in het 4de kwartaal: Praktisch gezien betalen werkgevers per jaar 2.7% van de catalogus waarde van de auto aan BTW (in Q4) ter compensatie voor het feit dat ze BTW hebben teruggevorderd over kosten die geassocieerd zijn met privé gebruik. Een die post valt bij een Tesla natuurlijk wel wat hoger uit.

Aan de andere kant denk ik dat je met de bruto bijtelling mag rekenen. Als jij netto 100 euro voordeel hebt vanwege lagere bijtelling en je wilt dat inleveren, dan kun je met dan 150,- bruto loon inleveren.

Oh ja, en je wil denk ik niet voorstellen dat VDL haar zakelijke auto's electrificeert. Want dat zou wel eens een hele die graag kunnen zijn. Je wil denk ik voorstellen dat VDL haar wagenpark electrificeert ;)
 
  • Like
Reactions: RvdVen
Ik heb een klein documentje opgesteld welke ik wil overhandigen aan mijn leidinggevende en directeur. Willen jullie eens kijken, afschieten, aanvullen? (en ja, ik weet het de leasebedragen zijn ex btw bedragen en zou ik niet zo eenvoudig op mogen tellen natuurlijk)

De linkjes werken helaas nog niet in de PDF, wel in het originele Word bestand, dat ik hier niet mag uploaden ;)
Ik zou de onderhoudskosten meenemen. Die liggen bij een ICE (circa iedere 30.000 km) een stuk hoger. Een Tesla hoeft tegenwoordig niet in onderhoud, tenzij de auto het zelf aangeeft, en anders pas bij 80.000 km. Nu is dat voor lease minder belangrijk maar het kost jou, en dus de baas, dan geen tijd.
 
Punt is dat het tegenwoordig dus niet meer mag :(
Nou ja, niet waar ik werk, in ieder geval. Wil helemaal niet zeggen dat het niet gebeurt.

In de praktijk: laptop mee, aansluiten op de wifi van de dealer en nog even een uurtje mee pakken. Dus is er eigenlijk helemaal geen / nauwelijks sprake van tijdsverlies. Maar goed, daarmee valt er dus ook niet veel op te winnen.
 
Ik heb een klein documentje opgesteld welke ik wil overhandigen aan mijn leidinggevende en directeur. Willen jullie eens kijken, afschieten, aanvullen? (en ja, ik weet het de leasebedragen zijn ex btw bedragen en zou ik niet zo eenvoudig op mogen tellen natuurlijk)

De linkjes werken helaas nog niet in de PDF, wel in het originele Word bestand, dat ik hier niet mag uploaden ;)
Goed document. Wat voor elektrisch rijden ook een belangrijk punt is, is werkelijk range. Bij de M3 LR is dat toch bijna 500km in de zomer Voor de E-golf eerder 300km