Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Musk wordt adviseur van trump

This site may earn commission on affiliate links.
@Edi99 corrupt is hier een semantische kwestie. In mijn ogen buigt Musk voor de macht van Trump en verlochend daarmee een aantal van zijn idealen. Idealen die Trump zeker niet lijkt te onderschrijven. Oppertunisme heb je in vele gradaties, principes gelukkig ook. Dat mensen met despoten/randdebielen aanpappen is van alle tijden.
Als dat personen zijn waar je repect voor hebt stelt dat teleur.
Het is nu wachten op een twitter-auto. ;>) mijn x annuleer ik definitief. (uit princiepe)
Je trekt een aantal niet onderbouwde conclusies. Wat je doet met jouw bestelling moet je zelf weten, het is een vrij land. Maar stellen dat iemand zijn principes verlochend of buigt naar de macht van iemand die een andere mening heeft, omdat hij met degene in gesprek gaat, zijn wel erg voorbarige conclusies met de informatie voorhanden. Als je met andersgezinden geen dialoog aan kunt gaan, heb je binnen de kortste keren met iedereen oorlog. Maar steek gerust je hoofd in het zand en cancel die X. Slaap zacht.
 
Mijn inziens is dit het beste scenario onder de omstandigheden. Bedenk dat Musk ook niet uitgenodigd had kunnen worden! Het gaat om het grote plaatje. Musk kan Tesla's doelen sneller en met minder tegenwerking bereiken door de dialoog aan te gaan.

Met de diverse fossil heads om Trump heen kan ik dit alleen maar als een positieve ontwikkeling zien.
 
@Edi99 corrupt is hier een semantische kwestie. In mijn ogen buigt Musk voor de macht van Trump en verlochend daarmee een aantal van zijn idealen. Idealen die Trump zeker niet lijkt te onderschrijven. Oppertunisme heb je in vele gradaties, principes gelukkig ook. Dat mensen met despoten/randdebielen aanpappen is van alle tijden.
Als dat personen zijn waar je repect voor hebt stelt dat teleur.
Het is nu wachten op een twitter-auto. ;>) mijn x annuleer ik definitief. (uit princiepe)

Dat lijkt mij wat voorbarig. In gesprek gaan met iemand, betekent dat je open staat voor een beter begrip van iemand zijn ideeën. Als blijkt dat je geen dialoog aan kunt gaan en het blijft bij een monoloog, dan kun je altijd nog uitstappen. Voor wat betreft je X, kijk dan vooral even naar Lucid Motors. Zij hebben zojuist hun auto aangekondigd: Lucid is a California-based luxury automotive company who is reimagining what a car can be.
 
  • Like
Reactions: HerrJones
sorry, de toon in dit topic gaat me véél te ver. Mag men al niet meer praten met Trump ? Wat maakt dat van "ons" dan ?

het is wat het is : Trump wordt president; of we dat leuk vinden of niet.

ik hoop alvast dan Trump héél snel zijn 'Reagan'-moment krijgt.
Eind jaren '70 was ik als student ook héél fel tegen de verkiezing van Reagan, een derderangsacteur uit Hollywood... hij is één van de
beste presidenten van de VS geworden : de wereld zag er na zijn presidentschap alvast véél beter uit dan ervoor. En dat kunnen we niet zeggen van alle presidenten.
Om verder te gaan : Hollande in Frankrijk (wel een 'democratische' president) heeft zijn 'Mitterand' moment nooit gekend; en overtuigd van zijn eigen groooote gelijk Frankrijk alleen maar verder in de problemen gestort.
Nadat Mitterand kort na zijn aantreden een paar uitschuivers had gemaakt; heeft deze wel snel zijn beleid aangepast én dan ook herverkozen geweest.

Denk zelfs dat dit binnen het jaar al gebeurt. Let dus vooral op nummer 2, Mike Pence. De volgende POTUS.
Dit zei ik ook tegen één van mjn US-vrienden, nadat in het vice-kandidaten-debat Pence véél beter scoorde dan zijn tegenstander én zijn chef.
Maar hij raadde me aan voorbij het debater-talent te kijken... Pence blijkt idd. extremer dan Trump.
 
Last edited:
Was er niet een gewoonte om een president zijn "100 dagen" te gunnen? We zitten op min 36 dagen en mensen gaan hun bestelling voor een Tesla annuleren omdat de CEO van Tesla met die toekomstige president spreekt. Da's niet eens meer een "post-truth" reactie maar eerder een "pre-truth" conclusie of zo :). NB: ik krijg het ook op mijn heupen van die man zijn (lichaams)taal maar het goede nieuws is alvast dat ie de laatste weken bewezen heeft over niets een eigen opinie te hebben (of tenminste, van de ene dag op de andere van opinie te kunnen veranderen) - en ergens is dat in zijn geval wel geruststellend!
 
Ik ben het met Carl eens. Om eerlijk te zijn vind ik dit draadje niet erg verheffend. Laten we blij zijn dat er in ieder geval om de tafel gezeten wordt en er gelijk vertrouwen in hebben dat deze "techneuten", stuk voor stuk niet de eersten de besten, wel in staat zullen zijn hun boodschap uit te dragen. Meer wil ik er niet over zeggen.
 
Denk zelfs dat dit binnen het jaar al gebeurt. Let dus vooral op nummer 2, Mike Pence. De volgende POTUS.
Dit zei ik ook tegen één van mjn US-vrienden, nadat in het vice-kandidaten-debat Pence véél beter scoorde dan zijn tegenstander én zijn chef.
Maar hij raadde me aan voorbij het debater-talent te kijken... Pence blijkt idd. extremer dan Trump.
Pence for president lijkt me inderdaad een gevalletje 'jumping out of the frying pan into the fire'. Maar vast niet in de ogen van het conservatieve establishment in de Republiekeinse partij.
Daarbij is het een aardig detail dat Pence en Cook gisteren netjes moesten meedoen in het mooi-zitten-en-pootjes-geven ceremonieel. Eerder verketterden (!) zij elkaar over de religieuze anti-homo opvattingen van P.
 
Echt een mayor downer. Ik was al geen fan van google of apple, nu moet ik toch ook maar mijn tesla van de hand doen. Voor mij ongelovelijk hoe je daar aan tafel kunt gaan zitten, laat staan als adviseur betrokken zijn.
Trump als the new normal; misselijk makend en nu ook nog Tesla/Musk die zijn naam eraan verbindt. Wie zei er ook als weer dat macht corrumpeert?
Zo, moraalridder nogal?

Musk heeft een paar enorme doelen voor ogen, waaronder het behoeden van de mensheid voor de ondergang (door een kolonie op Mars te willen stichten, door overgang naar schone energie, enz).
Met die doelen voor ogen krijg je de mogelijkheid om in de invloedssfeer van de aankomende president (en zijn regering) van het meest invloedrijke land ter wereld te komen. Wat zou jij doen?
 
Ik vertrouw erop dat Elon bij zijn idealen blijft; en dat hij dit ziet als een kans om het systeem van binnenin te bekampen.
Als hij alleen al Trump kan overuigen niet op schalie maar op hernieuwbare energie in te zetten, dan is dat een heel goeie zaak.

Iemand die tegen al de gangbare denkpistes in het hele verhaal van Tesla neergezet heeft en daarnaast de wereld verbaasd en naar een volgend tijdperk duwt door zijn eigen visie rond energie, ruimtevaart en de toekomst van de mensheid bezig is, zal zich niet zomaar plooien en het over een andere boeg gooien voor iemand die verkozen is om een positie 4 jaar aan te houden. Kortom, ik vertrouw er ook op.

Hopelijk brengt zijn expertise wat zoden aan de dijk. Daarnaast mag hij ook aan Trump uitleggen hoe hij dan alles in de US doet, wat in het geval van Tesla goed werkt, maar (denk ik) niet houdbaar zal blijven als de 3 volledig los gaat.
 
Iemand die tegen al de gangbare denkpistes in het hele verhaal van Tesla neergezet heeft en daarnaast de wereld verbaasd en naar een volgend tijdperk duwt door zijn eigen visie rond energie, ruimtevaart en de toekomst van de mensheid bezig is, zal zich niet zomaar plooien en het over een andere boeg gooien voor iemand die verkozen is om een positie 4 jaar aan te houden. Kortom, ik vertrouw er ook op.
Prachtig omschreven.
 
Iemand die tegen al de gangbare denkpistes in het hele verhaal van Tesla neergezet heeft en daarnaast de wereld verbaasd en naar een volgend tijdperk duwt door zijn eigen visie rond energie, ruimtevaart en de toekomst van de mensheid bezig is, zal zich niet zomaar plooien en het over een andere boeg gooien voor iemand die verkozen is om een positie 4 jaar aan te houden. Kortom, ik vertrouw er ook op.

Hopelijk brengt zijn expertise wat zoden aan de dijk. Daarnaast mag hij ook aan Trump uitleggen hoe hij dan alles in de US doet, wat in het geval van Tesla goed werkt, maar (denk ik) niet houdbaar zal blijven als de 3 volledig los gaat.

Ik geloof niet dat Elon zand in de ogen laat strooien.
Na het lezen van zijn biografie ben ik overtuigd dat hij niet de eerste de beste is die zich laat manipuleren.
Hij weet wel wat hij doet en wat hij wil.
Als hij in de entourage van Trump komt zal hij wel zéér goede redenen hebben.
Trouwens wat Trump zelf betreft, het is niet mijn keuze, maar hij is nu eenmaal verkozen/gekozen en ze zullen het ermee moeten doen.
Hij heeft al heel wat glazen doen rinkelen op de tafel, maar of hij voor al zijn ( wilde ) plannen zomaar carte blanche gaat krijgen lijkt me héél sterk, zelfs met Republikeinse meerderheid in senaat.
 
Is het niet de reden dat Trump nu president is omdat de democraten zich dachten te kunnen veroorloven alleen te praten met de mensen met wie ze het eens waren?
Het lijkt erop dat zowel wel Trump als de overige aanwezige beseffen dat ze die luxe niet hebben.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik kijk sinds kort 'house of cards' en denk nu dat Musk er ingeluisd wordt.

Yep, ik vertrouw deze move van de Predator-Elect precies voor 0,0 procent.
Die meeting was maar om een paar redenen:
- een mooie dog and pony show; egomannetje Trump gaat graag met de rocksterren op de foto
- korte lijntjes creeren tussen de waarnemers van zijn Trump business (zijn kinderen) en de meest lucratieve bedrijven van de US
- Cook en Musk middels een nietszeggend baantje (al eens gehoord dat Trump zich iets van adviseurs aantrekt?) aan zich te binden zodat als het nodig is hij ze flink kan piepelen.

Wat hij van Apple vindt bleek duidelijk tijdens zijn verkiezingscampagne, welke toekomst hij voor Tesla ziet blijkt uit alle olie en kolenhotshots die in zijn regering worden opgenomen.
Ik benijd Musk niet en hoop dat hij de kracht heeft hier goed mee om te gaan.
 
Last edited: