Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MY Audio settings

This site may earn commission on affiliate links.
De audio van de Model Y is niet slecht. De vorm van het interieur speelt de kwaliteit wel parten, denk ik. Het glazen dak en de grote koffer hebben hun invloed. Vandaag heb ik even de tijd genomen om wat met de audio instellingen te spelen. Ik heb de MYP met hoedenplank. Dit kan wel wat invloed hebben op de klankkleur. Als ik mij niet vergis is er ook een speaker verdwenen tov 2021. De ervaring zal dus niet voor iedereen hetzelfde zijn.

Ik ben geen expert op het gebied van audio en weet niet precies hoe ik de audio moet omschrijven of wat ik er slecht aan vind. Bij de standaard instellingen komen de hoge tonen nogal scherp over. Op de één of andere manier is er ook een soort resonantie van de lage tonen, maar dat is misschien niet het juiste woord. Het vreemde is dat ik de bassen niet echt naar beneden gehaald heb, maar dat het nu toch beter klinkt. Bij de meeste installaties ga ik voor een V, waarbij mid volledig naar beneden gaat en de bassen samen met de hoge tonen op niveau blijven. Hier heb ik de hoge tonen ook wat naar beneden gehaald.

Die resonantie lijkt nu verdwenen, maar ik ben nog niet 100% tevreden met de instellingen. Is er iemand die een goede instelling gevonden is en heel tevreden is met de setup?

PS: ik had heel even Netflix gedaan met de standaard instellingen, alles vlak, en dat klinkt dan wel goed voor film. Maar ik kijk weinig of niet naar filmpjes. Voor audio is dit voorlopig het beste, naar mijn bescheiden mening.


tuner.jpg
 
  • Like
Reactions: tCC_
Ik heb een M3 uit 2019 maar veel verschil met jou wagen zal er niet zijn.
Je vermeldt de audio bron niet.
Om de Equalizer in mijn Tesla te optimaliseren gebruik ik Tidal met lokale downloads (dan heb ik HiFi).
Binnen Tidal heb ik een Playlist aangemaakt die ik "Sound Calibratie" heb genoemd.
Dat zijn zo’n +- 30 songs van totaal verschillende genres uit verschillende decennia.
Deze playlist gebruik ik dus om de Equalizer eens en voor altijd te optimaliseren.
Immersive laat ik op ’Auto’. Balans punt is ergens achter de passagier zetel.
Om een lang verhaal kort te maken, ik kom altijd terug op de V curve.😏
 
  • Like
Reactions: Nick-m and YCedric
Interessant. Wat voor muziek luisteren jullie doorgaans?

De setting in mijn wagen (MX) is ongeveer omgekeerd (even sterk uitvergroot) zo -> /\ (ook wel treurige smiley), piek op midden kanalen en dan aflopen naar en naar hoog (even geen plaatje bij de hand). Balans tussen de voor- en achterstoelen.
Muziek: 70s-80s rock, blues rock, ofwel alles met gitaren.
 
Interessant. Wat voor muziek luisteren jullie doorgaans?

De setting in mijn wagen (MX) is ongeveer omgekeerd (even sterk uitvergroot) zo -> /\ (ook wel treurige smiley), piek op midden kanalen en dan aflopen naar en naar hoog (even geen plaatje bij de hand). Balans tussen de voor- en achterstoelen.
Muziek: 70s-80s rock, blues rock, ofwel alles met gitaren.
Bij korte tripjes meestal Studio Brussel. Bij langere wil er ook eens een podcast passeren. Mijn favoriete band blijft, ondanks de controverse, Arcade Fire.

Ik ben niet echt fan van Metal of zware Techno, maar voor de rest mag alles wel eigenlijk. De muziek van mijn jeugd komt uit de jaren '80.
 
  • Like
Reactions: Hbrink