Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MYP welke maat all season banden

This site may earn commission on affiliate links.
10mm breder kan echt geen kwaad hoor... Heb je t over afwijkingen binnen de 1%. Met de hoogte gaan spelen ga je wel snel de mist in. Wat sommige misschien niet weten is dat het 2e getal een percentage is van de breedte van de band. Een 255/40/19 is bijvoorbeeld platter dan een 265/40/19.

Met mn model 3 ben ik naar 245/45/18 gegaan ipv de standaard 235/45/18. 1 vanwege nu goede velgbescherming en 2 vanwege iets meer zijwal ook meer comfort en rijhoogte( fijn voor een lesauto met straatje keren met stoepjes etc)

Na 1.5jaar lesgebruik zijn de velgjes nog als nieuw, terwijl we dagelijks tegen stoepjes zitten.
 
Ik heb deze besteld: Scorpion All Season SF 2 - SUV Tyre | Pirelli (ELECT uitvoering voor EV's, geschikt voor sneeuw). De ELECT heeft ook een velgrandbeschermer.

Heb al Quatrac pro's op de m3 liggen, maar wat zachte side wall (merk je bij wat agressiever bochten). Verder goede en stille band (alleen niet zo super zuinig). Kijken of de Pirelli beter is.

Wel een LR (19") geen P, dus geen idee of ze de maat voor de P hebben.
 
Last edited:
Niet heel goed zichtbaar maar hebben wel een iets beschermende rand


Scherm­afbeelding 2023-06-25 om 11.57.13.png



Scherm­afbeelding 2023-06-25 om 11.57.23.png


Scherm­afbeelding 2023-06-25 om 11.57.06.png
 
  • Like
Reactions: M-71
Ik heb deze besteld: Scorpion All Season SF 2 - SUV Tyre | Pirelli (ELECT uitvoering voor EV's, geschikt voor sneeuw). De ELECT heeft ook een velgrandbeschermer.

Heb al Quatrac pro's op de m3 liggen, maar wat zachte side wall (merk je bij wat agressiever bochten). Verder goede en stille band (alleen niet zo super zuinig). Kijken of de Pirelli beter is.

Wel een LR (19") geen P, dus geen idee of ze de maat voor de P hebben.
Hoe bevallen deze so far? Mijn setje pirelli’s beginnen na 42k redelijk richting de indicator te lopen 😅.

Nu de keuze all season of zomer en winterset 🧐
 
Zijn al weer even verder
Hoe bevallen deze so far? Mijn setje pirelli’s beginnen na 42k redelijk richting de indicator te lopen 😅.

Nu de keuze all season of zomer en winterset 🧐
Zijn al weer even verder. Ben benieuwd wat het het uiteindelijk is geworden?


Ben zelf vorig jaar uiteindelijk met andere auto op wintersport gegaan en moet nu wel een keuze gaan maken.

Misschien toch maar de winterbanden en velgen van Tesla bestellen. gelijk klaar en goed, maar wel (te) prijzig.
 
Ik zie hier echt adviezen voorbij komen waar mijn broek vanaf zakt. De norm is niet groter dan 1,5% en niet kleiner dan 2%. Nou is dat natuurlijk een conservatieve norm, maar sommige adviezen die ik hier lees komen op 6% groter...

Er zijn genoeg mogelijkheden zonder de normen geweld aan te doen.

Op de MYP past 19, 20 en 21 inch. Mijn advies voor de wintersport zou zijn om te kiezen voor de 19" en dan 255 rondom (brede banden is een nadeel in de sneeuw). Kan een originele set zijn, maar ik heb zelf gekozen voor aftermarket omdat de originele Tesla velgen wel erg zwaar zijn.

Als je per sé all seasons wil (heel hip natuurlijk) ontkom je eigenlijk niet aan 19 of 20 inch, want er zijn geen goede opties in de standaard 21 inch maat. Alleen al daarom is all seasons op een MYP een slechte keuze, want je zal alsnog een extra velgenset moeten kopen.

Of je moet gaan kiezen voor 21 inch met rondom 255, maar dat is geen optie in de software van de MY volgens mij.

Dat is kan wil niet zeggen dat het ook een goede optie is. ;)
 
Had onder de M3 LR de Vredestein Pro-trac. Nu onder de Y de Pirelli's all season gezet uit de ELECT serie. Veel betere band, met name de wangen zijn veel stijver en echt zuiniger (rijdt bijna als een zomerband). Ga deze serie nu ook onder de M3P zetten (de PZ4).
 
Zijn al weer even verder

Zijn al weer even verder. Ben benieuwd wat het het uiteindelijk is geworden?


Ben zelf vorig jaar uiteindelijk met andere auto op wintersport gegaan en moet nu wel een keuze gaan maken.

Misschien toch maar de winterbanden en velgen van Tesla bestellen. gelijk klaar en goed, maar wel (te) prijzig.
Uiteindelijk toch voor Zomerbanden gegaan. All season opties zijn zeer beperkt en wilde graag een topmerk.

Pirelli PZ4 voor 275/35/21 (ELECT T1)
Pirelli PZ4 achter 295/35/21 (ELECT MGT2)

+ Rijcomfort direct een stuk beter
+ Meer zijwang bescherming
+ Tellerafwijking beperkt (trajectcontrole voorheen 105 op autopilot, nu 103)
+ Volledig sturen gaat prima.
- Verbruik wel iets hoger (maar dat kan ook deels met het weer te maken hebben)
- Geen Tesla markering en geen pnsc bij de achterbanden (al merk ik qua geluid weinig verschil)

Nieuwe banden

IMG_6105.jpeg

IMG_6106.jpeg


Vorige banden:

IMG_6103.jpeg

IMG_6102.jpeg