Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Na 2 weken laadklepje gebroken krijg je nog een rekening ook

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mijn model X 75D kreeg ik na twee weken ineen keer in de ochtend dat mijn laadklepje service nodig had.
---8<----
Wat me opvalt is dat de pal die de kabel vergrendelt op je foto's nog in vergrendelde toestand staat. Die zou niet zichtbaar moeten zijn wanneer er geen kabel in zit. Lijkt me dat er meer mis was (of is gegaan) met die laadpoort dan alleen het laadklepje zelf (maar wat er gebeurd is kan ik natuurlijk niet achterhalen).
Tesla had je in ieder geval het voordeel van de twijfel moeten geven als 2 weken oude klant, lijkt me, zeker wanneer er verder geen schade te zien is. Nu hebben ze dat alsnog gedaan nadat je reclameerde maar daarbij heeft de reputatie onnodig een deuk opgelopen.

De achterlichten hebben voor zover ik weet beluchtingsgaten om vocht en lucht af te voeren tussen buitenglas en binnenste units (het gedeelte waar de leds in zitten). Dit kan dus juist condens en vocht in de hand werken, oftewel dit is gevolg van het design, en iets waar alle Tesla's last van hebben. Geen unieke fout bij jouw auto dus (maar het kan goed dat de condens ontstaan is doordat de auto een tijdje warm heeft gestaan in de werkplaats en daarna buitengezet maar verder niet mee gereden, waardoor het vocht uit de warme lucht heeft kunnen condenseren voordat de warme lucht eruit gezogen werd tijdens het rijden).
 
Ik heb er ook een keertje een tijdje mee gereden, maar je kunt het net niet zien vanuit je linker buitenspiegel.

Ik heb weleens een stuk op de snelweg gereden met openstaand klepje... bij de oudere S-en moet je die altijd handmatig dichtduwen en dat vergeet je weleens. Dat klepje is standaard sterk genoeg om zo'n snelwegrit te overleven. En ik zou niet weten waarom het laadklepje van een X van een slechtere kwaliteit zou zijn.

Ook al meegemaakt, met mijn twee oudere S'jes waarvan de laadklep niet vanzelf dichtklapte. Maar boordcomputer zegt je wel dat de klep open staat, dus je weet wel dat je even aan de kant zal moeten om het ding handmatig te sluiten.