Wat me opvalt is dat de pal die de kabel vergrendelt op je foto's nog in vergrendelde toestand staat. Die zou niet zichtbaar moeten zijn wanneer er geen kabel in zit. Lijkt me dat er meer mis was (of is gegaan) met die laadpoort dan alleen het laadklepje zelf (maar wat er gebeurd is kan ik natuurlijk niet achterhalen).Bij mijn model X 75D kreeg ik na twee weken ineen keer in de ochtend dat mijn laadklepje service nodig had.
---8<----
Tesla had je in ieder geval het voordeel van de twijfel moeten geven als 2 weken oude klant, lijkt me, zeker wanneer er verder geen schade te zien is. Nu hebben ze dat alsnog gedaan nadat je reclameerde maar daarbij heeft de reputatie onnodig een deuk opgelopen.
De achterlichten hebben voor zover ik weet beluchtingsgaten om vocht en lucht af te voeren tussen buitenglas en binnenste units (het gedeelte waar de leds in zitten). Dit kan dus juist condens en vocht in de hand werken, oftewel dit is gevolg van het design, en iets waar alle Tesla's last van hebben. Geen unieke fout bij jouw auto dus (maar het kan goed dat de condens ontstaan is doordat de auto een tijdje warm heeft gestaan in de werkplaats en daarna buitengezet maar verder niet mee gereden, waardoor het vocht uit de warme lucht heeft kunnen condenseren voordat de warme lucht eruit gezogen werd tijdens het rijden).