TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Naar Verona, hoe?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Tsjip, Jun 26, 2015.

  1. Tsjip

    Tsjip New Member

    Joined:
    Dec 21, 2014
    Messages:
    3
    Location:
    Amsterdam
    Mede-Teslerati,

    over een paar weken wil ik met de Tesla naar Verona. Vraag is alleen: hoe kan ik Verona het beste bereiken?
    Wil het liefst in 1x doorrijden, dus alleen SuC's en geen hotel met slowlader onderweg. Tenzij een hotel onvermijdelijk is (met m'n ICE deed ik het altijd in 1 dag, maar vraag me af of dat met alle SuC-stops nog wel haalbaar is...)

    Affijn, de meest logische weg is via München, Innsbruck en Bolzano. Maar voor zover ik kan zien gaat dat niet lukken (van SuC Irschenberg naar SuC Verona is 385 km, mét bergen...)

    ik zou heel graag jullie tips en ervaringen horen voor deze route!

    NB: heb mij al door vele tientallen Forumpaginas geworsteld, maar toch niet echt een goed antwoord kunnen vinden)

    alvast bedankt voor jullie hulp!

    gr. Maarten
     
  2. Glitch

    Glitch Member

    Joined:
    Oct 28, 2014
    Messages:
    539
    Location:
    The Netherlands, Europe
    Ik ga dit in Juli doen en en heb de route al berekend via de nav. Inc laadstops duurt het 15,5 uur. Met een Ice duurt het 12,5 uur zonder laadstops en pauzes dus 3 uur meer. Je kan toch zelf in je Navi het adres al invoeren dan zie je precies de route.
     
  3. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    1,895
    Location:
    Netherlands
    Waarom niet via St Moritz ? Goede hulp is ev-tripplanner.
    Anders kun je altijd ook nog een stop inlassen bij IKEA rond Milaan. chargemap.com
     
  4. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    4,862
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Zo zie je hoe snel "je" achterhaald wordt. Irschenberg - Verona is nu, met de SuC op de Brennerpas, geen enkel probleem meer. Ik zou zelf die route ook doen.
     
  5. Rhoon-NL

    Rhoon-NL Member

    Joined:
    Feb 20, 2013
    Messages:
    48
    Location:
    The Netherlands
    We zijn in mei via Monte Ceneri naar Verona gereden. Prima te doen, maar niet op 1 dag wat mij betreft.
    Terug via Bolzano - Reschenpass - Sankt Anton. Was ook te doen, maar wel rustig rijden en je bent even onderweg.

    En ik zie net op supercharge.info dat de SUC op de Brenner open is!


    Edit: ik zie dat Hans met net voor is...
     
  6. tonvanboven

    tonvanboven Member

    Joined:
    Aug 15, 2014
    Messages:
    671
    Location:
    Winterswijk
    Klopt, ik ben bezig alle SuC's in de EU op Chargemap te zetten.
     
  7. Tsjip

    Tsjip New Member

    Joined:
    Dec 21, 2014
    Messages:
    3
    Location:
    Amsterdam

    Nou ja! Een paar dagen geleden stond er nog dat deze Suc pas over 30 of 40 open zou gaan....

    Maar dit lost mijn probleem dus op,

    Dank jullie allemaal voor jullie hulp, ook de andere tips zijn waardevol!

    gr. Maarten
     
  8. Keezje

    Keezje Active Member

    Joined:
    Dec 17, 2013
    Messages:
    1,237
    Location:
    Netherlands
    Home Affi planning.png
    Wij gaan eveneens over een paar weken naar bijna Verona (met een beetje geluk is Affi dan open, 6 km van onze accommodatie) dus ik heb ook zitten puzzelen. Op het oog vind ik bovenstaande route wel handig. Via München ga je veel oostelijker? Te? Maar misschien heb je dan snellere wegen? Ben benieuwd of je berekeningen hebt gemaakt, kun je die dan hier delen?

    Opmerkingen bij mijn planning welkom!
     
  9. BvL

    BvL Member

    Joined:
    Dec 2, 2013
    Messages:
    337
    Location:
    Alphen aan den Rijn, The Netherlands
    Mooie planning, zo maak ik ze ook. Denk alleen dat de planning iets optimistisch is. Gem.snelheid is soms lager door werkzaamheden/drukte en soms zijn de SUC's druk waardoor laden wat langzamer gaat dan gewenst. Maar dat is in vakantieperiode, misschien heb je daar geen last van.
     
  10. Keezje

    Keezje Active Member

    Joined:
    Dec 17, 2013
    Messages:
    1,237
    Location:
    Netherlands
    #10 Keezje, Jun 28, 2015
    Last edited: Jun 28, 2015
    Qua reistijd is de planning erg optimistisch. We reizen op vrijdag en zijn niet van plan de hele trip in één keer te maken, aankomst op zaterdag, dus alle tijd van de wereld. Wat niet wil zeggen dat de CC niet op max mag :rolleyes:
    De alternatieven moet ik nog doorrekenen, Basel en dan richting Milaan, c.q. München en dan Innsbruck, maar misschien hebben anderen dat huiswerk al gemaakt?

    Via St. Moritz heb je geen goede snelwegen..?
     
  11. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    4,862
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Je kunt nu ook perfect de klassieke route Keulen - Frankfurt - Würzburg- Neurenberg - München - Innsbruck nemen.
    SuC's Zevenaar - Mogendorf - Geiselwind - Schweitenkirchen (binnenkort daartussen Hipoltstein) - Irschenberg - Brenner

    Ik weet niet wat de totale afstand uitmaakt maar je kun t wel goed doorrijden met voldoende SuC's.
     
  12. Keezje

    Keezje Active Member

    Joined:
    Dec 17, 2013
    Messages:
    1,237
    Location:
    Netherlands
    Je zou kunnen denken dat ik de reistijden heb getweaked om het even lang te maken, maar zo is het niet.

    Home Affi planning alt.png

    Alle wegen leiden naar Verona, en het scheelt allemaal niks, op papier dan. Ik ben daardoor nu meer benieuwd naar reiservaringen: wat schiet lekker op, waar zijn de minste wegwerkzaamheden...
     
  13. Billy

    Billy Member

    Joined:
    Aug 14, 2013
    Messages:
    526
    Location:
    Venlo
    Heb ik iets gemist? Is Affi open?

    Sorry. Lees het al.
     
  14. BvL

    BvL Member

    Joined:
    Dec 2, 2013
    Messages:
    337
    Location:
    Alphen aan den Rijn, The Netherlands
    Had je nog gekeken naar de route via Zwitserland? Als Moers (D) binnenkort klaar is, is de rit vanuit Alphen tm Verona voor mij 90km korter. Route is dan als volgt: Alphen - Moers - Waldlaubersheim - Achern - Egerkingen - Monte Ceneri - Verona. 6 stukken van allemaal zo'n 200km. Ideaal om snel te rijden en snel te laden (tot 60-65%).

    In je schema viel me op dat je soms veel kWh charge nodig hebt voor een klein aantal km's. Bijv. naar Zevenaar of naar Irschenberg. Waarom is dat?

    Ik hoop zelf dat Moers (D) snel open gaat, dat is mijn eerste rit direct 200km. Vanuit huis vertrek ik toch 100% vol en bij Zevenaar kan ik dan maar weinig snel bijladen en in 1x naar Mogendorf is weer net te ver. :-(
     
  15. Keezje

    Keezje Active Member

    Joined:
    Dec 17, 2013
    Messages:
    1,237
    Location:
    Netherlands
    Dat is de bekende ICE-route, en ongeveer wat ik vorig jaar op de terugweg deed (toen was Egerkingen net open, op de heenreis nog niet). Heb die nog niet doorgerekend, ik snap direct wat je zegt, maar de voorgaande reacties die over Oostenrijk-routes gingen, zetten me aan het rekenen. Ik ben nog steeds benieuwd of die routes bijvoorbeeld minder vertragingen (wegwerkzaamheden e.d.) opleveren.

    In de regel 'naar Zevenaar' zie je de geschatte laadtijdberekening o.b.v. geschat verbruik voor de volgende etappe, niet voor de gereden etappe.


    Heb je ook naar routes via Urmond gekeken?
     
  16. Basvdpoel

    Basvdpoel Member

    Joined:
    Feb 24, 2014
    Messages:
    781
    Location:
    Alphen aan den Rijn
    Ik ga naar Venetie dus rij eigenlijk dezelfde route. Heb gehoord dat de weg tussen Milaan en Verona erg druk kan zijn.
    Ik denk dat ik via de brennerpas ga proberen. Is ook mooi rijden daar natuurlijk..
     
  17. BvL

    BvL Member

    Joined:
    Dec 2, 2013
    Messages:
    337
    Location:
    Alphen aan den Rijn, The Netherlands
    Begrijp wat je bedoelt, alleen als ik naar de ETA van Mogendorf kijk, lijkt het alsof je in Zevenaar daadwerkelijk 40 minuten / 54 kWh wilt laden, terwijl je vanuit huis neem ik aan met 100% vertrekt en nog flink vol zit bij Zevenaar. Vandaar dat ik hoop op Moers (D), die afstand is beter voor een eerste stop dan Zevenaar.

    Nog niet, maar dacht dat die ongustiger was qua rijroute / hoogte maar heb geen ervaring met die route. In Zwitserland ook nog geen ervaring mee, benieuwd of ik daar nog rekening met hoogtes moet houden qua verbruik. Oostenrijk route heb ik afgelopen winter gedaan, beviel uitstekend maar geen ervaring in zomer.
    Ik vertrek overigens op een donderdag, waardoor ik minder vakantieverkeer verwacht in Duitsland/Zwitserland. Vrijdagochtend zou ik dan het laatste stuk door Italie (langs Milaan) rijden, dat zal idd wel drukker zijn. Brennerpas lijkt mij ook een erg fraaie route dus twijfel nog :)
     
  18. Keezje

    Keezje Active Member

    Joined:
    Dec 17, 2013
    Messages:
    1,237
    Location:
    Netherlands
    Je hebt helemaal gelijk!
     
  19. H0M3

    H0M3 Member

    Joined:
    May 26, 2014
    Messages:
    52
    Location:
    H0M3
    vraagje : als je zo'n lange trip doet , zet je dan telkens de trip-mode op (500km ipv 430 ? )

    en ook , maak het veel verschil als de auto zwaar geladen is ?
    Ik ben van plan om een paar flesjes wijn van Italie mee te nemen :)
     
  20. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,956
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Ik hou hem altijd op typical? de lagere waarde dus. Deze is een stuk dichter bij de realiteit voor mij. En bij volle belading is het verbruik wel hoger ja, maar ik zou die flesjes wijn er niet voor laten staan:rolleyes:
     

Share This Page