Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigate on autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag weer 100km gereden enkele reis gedaan. Zelf invoegen op snelweg, NoA inschakelen en tot en met de afslag er niet van af gehad! Wel af en toe raar: rij je max niemand voor je en toch wil de auto naar links opschuiven (nee niet nodig voor de route).

De terugweg ander verhaal. Het was een stuk drukker en dan gaat lane change echt slecht. NoA maar uitgezet en 'gewoon' EAP gedaan. Dat ging best redelijk... Al lukt inhalen niet. Dus lekker achter vrachtwagen gehangen en met 75 kw/km verbruik gereden <grin>
 
Naarden via A1/A27 naar Maarsen vv. Heenweg: NoA wil niet meer rechts, niet na afloop van inhaalactie, niet bij uitvoegen.... Terugweg: Noa wil naar rechts naar een invoegstrook, geen goed idee...

Ik heb sterk het vermoeden dat NoA afhankelijk is van kaarten. En die zijn gezien versienummer sterk verouderd.

Voor navigatie is afhankelijkheid logisch, maar voor rijden is het in tegenspraak met uitspraken Musk.
 
Nee dit was oprit vanuit tankstation naar snelweg.... Geen goed idee om dat als afrit te zien....
Als ik de snelweg op rij en ik activeer NoA én er is een rijstrook rechts beschikbaar, dan krijg ik een melding dat ik naar rechts moet gaan om de route te volgen.
Als ik op de rechter rijstrook zit en er is een in-/uitvoegstrook dan wilt hij die op.
Als ik op de linker rijstrook zit dan wilt hij naar de rechter rijstrook.
Na 500 meter is de melding weg.
Is dit hetzelfde fenomeen als bij jou?
 
Bij mij gaat het wisselen van rijstrook al een hele tijd niet meer.
"Wisselen rijbaan verhinderd" krijg ik telkens, zelfs wanneer de Tesla het zelf voorstelt.
Heeft er iemand enig idee waaraan dit kan liggen ? Vroeger werkte dit en nu doet de Tesla het nooit meer.
 
Bij mij gaat het wisselen van rijstrook al een hele tijd niet meer.
"Wisselen rijbaan verhinderd" krijg ik telkens, zelfs wanneer de Tesla het zelf voorstelt.
Heeft er iemand enig idee waaraan dit kan liggen ? Vroeger werkte dit en nu doet de Tesla het nooit meer.
Rij je een 3? Duw de knipper helemaal door tot je niet verder kunt. Rij je een S of X duw de knipper niet helemaal door maar tot de eerste weerstand.

Als dat het niet is even contact opnemen met road assistance. Die zien net iets meer en kunnen op afstand bepaalde zaken resetten.
 
Ik overweeg Full Driving aan te schaffen. Zeker nu prijs nog 6400 euro is.

Maar even vragen aan de mensen die dit systeem al hebben: Wat zijn de voordelen? Zou je adviseren dit systeem aan te schaffen?

  • Voordelen -> bij wisselen van rijstrook niet elke keer AP aan/uit (alleen richting aanwijzer gebruiken is voldoende)
  • Is het geld waard? -> momenteel zeker niet (als je geld zat hebt en gek bent van gadgets dan ben je vrij om te bestellen uiteraard! ;)) Oh ja, je krijgt ooit nog een keer HW3 in het geval je dat nog niet hebt :D
  • Heb je wat aan automatisch parkeren? -> alleen als heel beroerd kunt inparkeren (maar dan heb je de auto daarvoor waarschijnlijk al in de prak gereden omdat je echt niet kunt rijden :))
  • Heb je wat aan summon? -> niet in NL :(
 
Dus nu is eigenlijk het enige voordeel dat je niet steeds die ‘Ping Pong’ geluid hebt bij het wisselen van rijstrook?

Het is niet zo dat de auto volledig zelfstandig rijdt vanaf je de snelweg opgaat tot het moment je ergens weer de snelweg afgaat?
 
Dus nu is eigenlijk het enige voordeel dat je niet steeds die ‘Ping Pong’ geluid hebt bij het wisselen van rijstrook?

Het is niet zo dat de auto volledig zelfstandig rijdt vanaf je de snelweg opgaat tot het moment je ergens weer de snelweg afgaat?

Ik ben bang dat de gewenste optie nog even in EU niet komt. In noord Amerika zie je wel regelmatig YouTube films waarbij het goed gaat.
Als het niet te druk is lukt het in NL ook aardig. Maar nog niet optimaal.
 
Dus nu is eigenlijk het enige voordeel dat je niet steeds die ‘Ping Pong’ geluid hebt bij het wisselen van rijstrook?

Het is niet zo dat de auto volledig zelfstandig rijdt vanaf je de snelweg opgaat tot het moment je ergens weer de snelweg afgaat?

Als dat ooit gaat mogen van regelgeving, gaat het nog *lang* duren. Ook qua techniek is het nog ver weg. In US rijden is heel wat anders dan in allerlei landen in de rest van de wereld, vooral qua finetuning van lokale regels, de 'rijcultuur' van medeweggebruikers etc.
NoA doet het nu alleen redelijjk ok op vrijwel lege snelwegen, zodra het drukker wordt is het onbruikbaar.
 
Dank voor de reacties!

Dan is mij dat zeker nog geen 6400 euro waard. Jammer dat Tesla geen mogelijkheid geeft om het voor een periode te testen. Ben super nieuwsgierig.

Kan iemand die dit wel heeft geen mooie review video maken en de werking in Nederland laten zien?? Ik ben video-producent dus ik kan filmen en monteren... ;-)