Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigate on autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Heb sinds 27 sept mijn model 3 en kreeg na een maand pas de mogelijkheid om autopilot te gebruiken, dus heb nog niet veel kunnen uitproberen.
Vandaag naar Arnhem gereden, wat voor mij een rit is van 175 km (A28 en A50). Heb zoveel mogelijk de NoA gebruikt. Zowel heen als terug. Ik moet zeggen dat het een teleurstelling is en een gevaar op de weg als je niet genoeg oplet. Meerdere keren breekt hij een inhaalactie af, mijn model 3 is blijkbaar bang voor vrachtwagens, want hij durft er de helft van de tijd niet voorbij te gaan. Dan rijd je er dus al bijna naast op de linker baan en vervolgens gaat de auto gewoon op de rem staan, wat zorge voor een vertaging van bijna 20km. Ook afritten snapt hij niet goed. Ik reed op een twee baans afrit aan. Hij gaat netjes naar rechts, om vervolgens af te breken en ineens weer rechtdoor te rijden. Echt heel link. Ik moest echt ingrijpen om niet de afslag te missen. Ik snap dat het om een beta release gaat en ik blijf het gebruiken. Tesla zal ongetwijfeld de data inzien, maar het is voor de verkeersveiligheid niet best. Om over het phantom braken maar te zwijgen, midden op een lege snelweg...

.. verder ben ik wel heel blij met mijn model 3 :)


Correct gebruik van richtingaanwijzer kan wellicht een reden zijn van een aantal slechte ervaringen. Echt doordrukken en ondertussen even laten voelen aan stuur dat je aanwezig bent :rolleyes:

Richtingaanwijzer kort aantikken (ipv doordrukken) is vragen om afbreken bij Model 3.
Als je weet hoe het werkt en wat feeling/ervaring hebt opgedaan dan zou het echt veel minder dramatisch moeten zijn dan omschreven :)
 
  • Like
Reactions: TANE
Ik herinner me toch nog de borden "speeding fines doubled when workers are present" toen ik in de VS was, maar dat is misschien iets dat verschilt tussen de staten onderling.
Nu is mijn ervaring in België ook niet echt dat er afgeremd wordt bij wegenwerken :(