Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie kaart grijstinten na update

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds de software update afgelopen weekend naar 2018.26 is onze navigatie kaart niet meer in kleur. Beter gezegd de kaart is in zwart-wit en alleen de nummers van de wegen en de verkeersdrukte zijn nog in kleur. Ik heb het console al gereset, maar de kleuren kwamen niet terug.

Is onze update misgegaan of is dit 'by design'? Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

In ieder geval ben ik er echt niet blij mee :-(
 
Ik mis toch wel het mooie groen van de bossen en het blauw van de meren en plassen. Belangrijker vind ik dat iedereen (ook niet Tesla rijders) gewend is aan een gekleurde Google Maps, en nu zegt 'Wat is dit voor een beun- / Lada- / budgetversie?'.

Tot nu toe waren alle software updates in mijn ogen verbeteringen - dus geen probleem - maar nu krijg ik wel zo'n raar gevoel van dat ze ongevraagd de Google Maps van MIJN auto hebben aangepast, zonder overleg, en blijkbaar zonder dat er nu bij de instellingen een vinkje staat van 'Use old colors'...

Op het USA forum ditto reacties: Tesla navigation map is now in grey scale - how do we change this?
 
Op het 'grijstinten' scherm staan de SuCs ook nog maar in flets roze aangegeven. Waarom? Vroeger waren de SuCs die je nog kon bereiken knalrood. Range op het moment van de foto was 295 km... dus Breukelen en Amsterdam ZO gemakkelijk haalbaar...

IMG_20180726_105834.jpg
 
Mijn Tesla heeft trouwens geen navigatie... zou dat er mee te maken hebben?

Ik denk inderdaad dat dat de rede is. De navigatie is misschien nodig om de afstanden tot de Superchargers te berekenen en ze donker of lichtrood te kunnen tekenen. Ik denk wel dat het een bug is, ze zouden gewoon allemaal donkerrood moeten zijn als je geen navigatie hebt. Ik denk niet dat er veel auto's rondrijden zonder navigatie, of wel?
 
Als je een supercharger aantikt krijg je wel de afstand te zien in km. Dat wel de 'rechte lijn over de kaart' afstand, maar voor ons was dat altijd goed genoeg.

Nee ik denk dat er inderdaad niet veel Tesla's zonder navigatie rondrijden, maar vond destijds €5000 voor het vereiste Tech-pakket wel wat veel. Had ook een traumatische Audi navigatie met cd's ervaring achter de rug ;-)
 
  • Informative
  • Like
Reactions: m0rph and SeBsZ