Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie missertjes

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb die situatie bij Oudenrijn al een keer of vijf doorgegeven. Bovendien, in dit geval wordt het image borden ook echt verkeerd getoond, dat is volgens mij een issue met de Navigon kaarten. Geen idee of ze daar intensief genoeg mee samenwerken.


http://mapreporter.navteq.com/white...arch6=utrecht&ctrLatitude=48&ctrLongitude=12&

Het lijkt erop dat er 2 tunnelbuizen naar het noorden zijn en maar 1 naar het zuiden. Ik rij hier vrijwel nooit dus weet niet exact wat de Tesla aangeeft. Maar via de link kun je fouten melden bij Navigon zelf waardoor ze hopelijk sneller opgelost worden
 
Ik hou die navigatiefunctie in de Tesla voor bekeken, van toen ik er eens op betrouwde om mij vanuit het Zuiden van Amsterdam naar ons hotel recht tegenover het Centraal Station in het Noorden te leiden.

Want wat deed dat rotding?

Het principe "de kortste weg is de rechte lijn" toepassen! Bloed, zweet en tranen heeft het mij opgeleverd, om met zo'n monster van 2,2m breed doorheen de smalle steegjes en walletjes te laveren, rakelings naast de talrijke ijzeren paaltjes, geduldig wachtend achter de zoveelste bende dronken Britse toeristen, die je (uiteraard) niet hoorden achter hen aankomen,...

Een ervaring om nooit meer aan terug te denken!
 
De Tesla/Google navigatie vind ik "sub par". Zeker voor het segment waarin de wagen zit. M.a.w. gans de navigatie is wat mij betreft een grote misser.

Een concreet voorbeeld: point & navigate. Ik wil graag kunnen aanduiden op de kaart waar ik naartoe wil navigeren. Zonder dat ik daarvoor een adres moet ingeven.
Eenmaal aan het navigeren gaat het systeem wel eens uit z'n bol en stelt het absurde routes voor. Resultaat: de kaart gebruik ik in zo'n geval zoals je een papieren wegenkaart gebruikt... Een beetje zonde, dat wel.
 
Point & navigate werk volgens mij wel in de Tesla.

Voor SuC's is dat inderdaad het geval.
Maar kan dat voor om het even welke andere locatie op de kaart ook? Gewoon de locatie op het scherm aanraken en nadat je je vinger enkele seconden op diezelfde plek houdt verschijnt er een "navigate"-button. Althans, dat is wat ik zou verwachten.
 
Wat klopt hier niet?
0fb616dbc8c0ae4d3e046809198fba25.jpg