Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Voorbeeldje?
4a553a040469eb763a0da5a18ba104c6.jpg

De werkelijkheid
c418436723473c07a33fe1ee36452868.jpg

jij reed toch met een rode ?

overigens vind ik de verkeerslaag op de centrale console wél heel goed.
daar heb ik al veel files mee ontweken.
 
Ook in Frankrijk werkt de navigatie heel goed, heb er mee in Lyon al veel fileleed mee vermeden doordat hij me over een betere route stuurde.

Dan heb je mazzel gehad. Ik heb vorige keer het advies van Waze opgevolgd en dat heeft me erg veel leed bespaard. Tesla drong er op aan om door de stad te gaan (doe ik normaal ook), maar nu was de hele weg afgezet. Met waze ben ik dwars door de binnenstad gereden, achter industrieterreinen, etc. Ik kon met regelmaat een ENORME rij met auto zien stilstaan langs de Rhone, de route waar ik door Tesla steeds maar weer naar verwezen werd. Nadeel is dat met Waze je buitenlandse gigabytjes er nogal snel doorheen gaan.

Bottom line: Always double-check!
 
Zalige foto!
Navi gaat wel eens de mist in, maar deze heb je zelf gezocht? Een straat die NULLen heet... :confused:
Nee, niet gezocht. We waren op weg en ik volgde toen, ik had de Tesla pas, de navigatie blindelings. Met mijn moeder en zus achter me aan vast komen staan op twee doodlopende straten is niet echt handig. Ter plekke besloten dat ik dan maar achter hun ging want de tomtom doet het veel beter. 8 km verder zijn ze in Boxmeer gestopt. Gelukkig maar, scheelde mij een hoop uitleg ;-)
 
Ben er trouwens achter gekomen dat je eerst het huisnummer kunt invullen gevolgd door de straat. Google probeert de zaak aan te vullen met behoud van het nummer. Doe je het op onze manier dan moet je de straat eerst volledig invoeren om het huisnummer te kunnen meegeven aan de navigator.
 
Ben er trouwens achter gekomen dat je eerst het huisnummer kunt invullen gevolgd door de straat. Google probeert de zaak aan te vullen met behoud van het nummer. Doe je het op onze manier dan moet je de straat eerst volledig invoeren om het huisnummer te kunnen meegeven aan de navigator.

Handig! Zat net nog een hele lange straatnaam in te tikken om erna het huisnummer erbij te kunnen zetten. :)
 
Misschien is enige relativering wel op zijn plaats. Er zijn inderdaad betere systemen op de markt, maar de af fabriek ingebouwde zijn vrijwel allemaal slechter dan die van Tesla.

En, niet onbelangrijk, die van de Tesla wordt wel met de tijd beter! Als ik de huidige versie vergelijk met die van november 2013 (5.7) dan is sprake van een wereld van verschil!
 
Dat kan dan wel zo zijn Daniel maar het blijft lastig uitleggen aan belangstellende die voor het eerst in hun leven in een Tesla meerijden als je auto voorstelt om over een fietspad naar je bestemming te rijden omdat dit ietsje pietjes korter zou zijn.

Doorgaans blijf ik tegenwoordig op een hoofdweg rijden én draait Waze mee. Ook van Google en stukken beter. Waze vraagt bijvoorbeeld of je gezien de tijd van de dag (heeft ook toegang tot mijn agenda) of je onderweg naar huis bent.

Het aantal keren dat Google mij vanuit Winterswijk over Lichtenvoorde naar Varsseveld wil laten rijden is niet te tellen. Maar niet elke dag, geen pijl op te trekken. Er is geen omleiding, dat staat uit.

En als we toch aan het klagen zijn, bij een wat slechte Internet verbinding reageert het scherm slecht op mij.
 
Doorgaans blijf ik tegenwoordig op een hoofdweg rijden én draait Waze mee.

Yup, same here! Voor zowel de betere route als de flitspalen/mobiele flitsers. Ik krijg het niet uitgelegd aan passagiers dat de tesla navigatie een stuk slechter is dan een gratis app die op elke smartphone draait én dat Tesla het onmogelijk maakt die gratis app op dat gigantisch scherm te laten zien. :crying:
 
Zeuren kunnen we altijd. Heb altijd de ervaring gehad met (ingebouwde) navigatie, en dan ervaar je dat je je eigen gezond verstand er moet bijhouden.
Dankzij deze benadering ben ik tevreden met de Tesla navigatie.
Voor zij die hopen ooit ingebouwde flitspaal meldingen te krijgen. Dream on.
 
Zeuren kunnen we altijd. Heb altijd de ervaring gehad met (ingebouwde) navigatie, en dan ervaar je dat je je eigen gezond verstand er moet bijhouden.
Dankzij deze benadering ben ik tevreden met de Tesla navigatie.
Voor zij die hopen ooit ingebouwde flitspaal meldingen te krijgen. Dream on.

Volgens mij is er een simpele oplossing: mirroring van je smartphone op (een deel van) het scherm in je Tesla. Dan kan iedereen de door hem/haar gewenste navigatie of andere apps gebruiken.
Ik gebruik Waze op mn iPhone ernaast en moet aan passagiers ook steeds uitleg geven waarom dat nodig is. Op een of andere manier verwacht men toch net wat meer van een iPad op wielen. :)