Zet je 'm wel aan dan?Ben ik nou de enige die géén problemen heeft met de navigatie?
-Geintje, de navigatie haalt een zes-min op het rapport. Er zijn wel ergere problemen en een second opinion van Waze behoedt ons/mij voor al te gekke routes.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zet je 'm wel aan dan?Ben ik nou de enige die géén problemen heeft met de navigatie?
Nee, ik ben er helemaal happy mee. Laat mij zelden in de steek en geeft zeker niet vaker een vreemde route door dan welk ander systeem ik ooit gehad heb. Waarmee ik niet zeg dat t foutloos is of dat ik niet de meeste aanvullende wensen deel die hier al eerder voorbij gekomen zijn. De koppeling met mijn outlook agenda is voor mij wel nieuw en geweldig. Ook te gebruiken als waypoints....Ben ik nou de enige die géén problemen heeft met de navigatie?
In een gebied met veel veerponten, Noord-Holland dus, heb je niks aan de navigatie. Als je ten zuiden van het Noordzeekanaal rijdt en je wil naar bijv. Wormerveer, stuurt de navigatie je over de pont bij Buitenhuis. Daar kan je zomaar 20 minuten voor moeten wachten nog afgezien van de veerkosten. Ik blijf de navigatie uitermate onder de maat vinden. Dat je zelfs pontveren niet kunt uitschakelen, geen kortste of snelste route kan instellen, ik blijf het primitief vinden. Ga ook niet zonder een TomTom naar de binnenlanden van Zweden, de Tesla bakt er helemaal niks van. Laat je onnodig rustig 125 km extra omrijden om ergens te komen.Neen, heb ook geen klachten.
Ik blijf de navigatie uitermate onder de maat vinden. Dat je zelfs pontveren niet kunt uitschakelen, geen kortste of snelste route kan instellen, ik blijf het primitief vinden.
Een beetje laat, maar bedankt voor de info.Tijdens heb wachten op de wagen zit je waarschijnlijk (te) veel op dit forum dat je bijna alles gelezen hebt... In mijn geval toch
Heb geen slimme index tegengekomen, enkel de zoekfunctie. Je vind vaak wel topics per onderdeel:
Autopilot
"Het Geluid" tussen 118 en 133
Afgezien van (soms) wat "vreemde" routes, ben ik tot op heden redelijk tevreden met de navigatie. Ik kom waar ik moet zijn in ieder geval.
Ik heb echter wel een soort storing en ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dezelfde storing hebben. Afgelopen week heeft Tesla naar de storing gekeken tijdens een service moment, maar men kon niets vinden. Wat is het probleem?:
Wanneer ik een bestemming ingeef en vervolgens ga rijden dan komt het regelmatig voor dat de navigatie niet meer "weet" waar ik rij. Dit kan pas na vele kilometers zijn, maar het is ook voorgekomen dat dit direct bij wegrijden al het geval is. In het kleine navigatie scherm (scherm achter het stuur) blijft de pijl / auto dan op dezelfde plek. Op het grote scherm wordt de weg wel gevolgd, maar staat de pijl niet op de weg, maar ergens anders (zie afbeelding).
View media item 115139
Na enkele kilometers hersteld de navigatie zich weer en wordt de route verder zonder problemen afgelegd.
Tesla kon dus niets vinden. De GPS module zou goed zijn en voldoende satellieten aangeven.
Op advies heb ik oude bestemmingen verwijderd en trip tellers op nul gezet, reset uitgevoerd etc, maar bij de eerst volgende bestemming had ik hetzelfde verschijnsel weer.
Mocht iemand hetzelfde euvel hebben en/of eventueel een oplossing weten dan hoor ik het graag.
Dan moeten de appels wel gekloond zijn. Anders zijn ook appels niet gelijk ...Een appel met een appel vergelijken is ook erg onzinnig......zijn allebei hetzelfde!
Wel handig om het e.e.a. in perspectief te zien. Voor Navigon is Tesla, denk ik, maar een kleine speler. Ik kan mij dus voorstellen, dat zij niet de hoogste prioriteit geven aan Tesla. Daarnaast zijn Nederland en België maar kleine stipjes op de wereldkaart. Ook dit helpt niet mee om de aandacht van Navigon te krijgen. Daarnaast zijn wij in Nederland heel goed in het continu wijzigen van verkeerssituaties. Rotondes erbij, rotondes weg, éénrichtingsverkeer of toch weer niet e.d. en niet te vergeten wegafsluitingen voor beperkte delen van de dag (bijvoorbeeld tijdens de spits). Ik kan mij voorstellen, dat dit niet in één of meerdere algoritmes is te vangen.Haha, idem hier. Maar die pontjes zijn wel een probleem, wat er maar weer voor pleit om de uitgezette route eerst in detail te checken in Maps voordat je hem volgt. Doe ik inmiddels als tweede natuur.
En om mezelf maar weer eens te herhalen, ik kan er eigenlijk niet over uit, in de jaren 90 kocht ik een nav bij de Aldi die veel beter was als de Navigon die wij hebben. Schande.
Ik denk, dat er bij Google meer capaciteit is om de kaarten bij te werken, dan bij Navigon om routes bij te werken. En het zal wel een kwestie van geld zijn. Als Navigon realtime kaartupdates van Google wil hebben, zal dat wel veel kosten ...Spijtig wel dat de kaartgegevens niet overgenomen worden vanuit Google.
Het zou volgens mij veel beter werken als men de aanwijzingen van Navigon kon baseren op de Google kaartgegevens.
Je bent een globale speler of niet. Nederland is echt niet een van de lastigste landen!Wel handig om het e.e.a. in perspectief te zien. Voor Navigon is Tesla, denk ik, maar een kleine speler. Ik kan mij dus voorstellen, dat zij niet de hoogste prioriteit geven aan Tesla. Daarnaast zijn Nederland en België maar kleine stipjes op de wereldkaart. Ook dit helpt niet mee om de aandacht van Navigon te krijgen. Daarnaast zijn wij in Nederland heel goed in het continu wijzigen van verkeerssituaties. Rotondes erbij, rotondes weg, éénrichtingsverkeer of toch weer niet e.d. en niet te vergeten wegafsluitingen voor beperkte delen van de dag (bijvoorbeeld tijdens de spits). Ik kan mij voorstellen, dat dit niet in één of meerdere algoritmes is te vangen.
Het gebruik van onjuiste of onvolledige kaarten kan wel heel leuke verrassingen opleveren, vraag dat maar aan Columbus ...
Dan moeten er toch heel veel meer mensen ditzelfde probleem hebben? Ik krijg de indruk aan de hand van dit forum dat bijna niemand dit probleem heeft (op een paar mensen na). Ik heb net een ritje gemaakt van 35 km (heen en weer) en al die tijd dacht de navigatie dat ik nog thuis was en Google maps wist niet mijn exacte locatie (ik reed volgens het scherm ergens door de landerijen) Route werd wel op de Google map weergegeven overigens .Op zich werkt hij bij mij vrij goed. Heb daarnet toch even gebeld met Service. Probleem ligt toch bij Google maps en er zal een firmware update komen voor dit probleem.
Deels mee eens. Wij hebben het wel complex, mede door onze dichtbevolktheid.Je bent een globale speler of niet. Nederland is echt niet een van de lastigste landen!
Je bent een globale speler of niet. Nederland is echt niet een van de lastigste landen!