Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag van Antwerpen naar Rotterdam. Net voor Breda wou hij dat ik de afrit Rijsbergen nam, om dan de oprit verder aan de Ikea terug de snelweg op te gaan. Wtf?

Heb je bij de settings wel ingesteld dat ie pas bij 5 min tijdswinst (of meer) gaat re-routen?
Anders gaat ie elke sleurhut via de afslagen proberen voorbij te komen.
 
  • Informative
Reactions: vdvoorde
Heb je bij de settings wel ingesteld dat ie pas bij 5 min tijdswinst (of meer) gaat re-routen?
Anders gaat ie elke sleurhut via de afslagen proberen voorbij te komen.

Dat moet ik eens nakijken, maar er was geen enkele file en de twee afritten liggen nog geen 2 km van elkaar. Ik dacht eerst dat er verderop file stond, maar ik kon het niet bekijken want ik was net een console reset aan het doen omdat ik weer geen 3G had toen ik Nederland binnenreed. Dat zijn toch wel even momenten van frustratie dat een wagen waar je 130.000 euro voor betaald geen deftige navigatie en internetverbinding heeft, twee zaken die mij eigenlijk toch niet moeilijk lijken om op te lossen.
 
Over het algemeen ben ik wel te tevreden over de navigatie. Maar vorige week probeerde ik het centrum van Ridderkerk uit te komen en dat ging toch echt helemaal niet goed. De navigatie dacht dat ik zeker 25 meter meer naar links reed dan in werkelijkheid. Met als gevolg een constante stroom van informatie over doodlopende wegen, omkeren en andere aanwijzingen die nergens op sloegen omdat ik echt ergens anders was dan de navigatie dacht.... Ook op het scherm kon je zien dat de rode driehoek een flink stuk naast van waar ik was aan gaf. Pas toen ik eenmaal - na gewoon de borden te hebben gevolgd - weer op de A16 reed, ging het weer goed.
 
Over het algemeen ben ik wel te tevreden over de navigatie. Maar vorige week probeerde ik het centrum van Ridderkerk uit te komen en dat ging toch echt helemaal niet goed. De navigatie dacht dat ik zeker 25 meter meer naar links reed dan in werkelijkheid. Met als gevolg een constante stroom van informatie over doodlopende wegen, omkeren en andere aanwijzingen die nergens op sloegen omdat ik echt ergens anders was dan de navigatie dacht.... Ook op het scherm kon je zien dat de rode driehoek een flink stuk naast van waar ik was aan gaf. Pas toen ik eenmaal - na gewoon de borden te hebben gevolgd - weer op de A16 reed, ging het weer goed.
rij je met een classic of al eentje met AP hardware aan boord? In mijn classic denk de navigatie dat ik steeds vooruit rij (dus ook als ik achteruit rij), en dat zorgt dan de eerste paar Km die er op volgen dat de navigatie van slag is.
 
Ee
rij je met een classic of al eentje met AP hardware aan boord? In mijn classic denk de navigatie dat ik steeds vooruit rij (dus ook als ik achteruit rij), en dat zorgt dan de eerste paar Km die er op volgen dat de navigatie van slag is.

Een classic... Ik moest inderdaad achteruit een parkeerplaats af want het was erg krap. Dus dat is dan misschien de oorzaak.
 
Toch even tevredenheid over de Nav melden in een topic die eerder negativiteit bevat…

Voorbije weekend tweemaal gered geweest van een lange file door de Nav.
Eerste keer werd de kortste en snelste route via de E403 vervangen door een ogenschijnlijk 'dwaze' route via krinkelende derderangswegen waarbij de rijtijd langer leek dan gewoonlijk via de snelweg. Eerst genegeerd en ik zag de aankomsttijd steeds oplopen , in de verte kreeg ik al vele remlichten en noodknipperlichten in het oog en kon nog net afrit Torhout nemen vooraleer vast te rijden in de file. Nadien vernomen dat op de versmalde rijstrook een ongeval gebeurd was en dat er een dik half uur vertraging was.
Tweedens in Brugge ook plots een sprong in het traject via een parallelweg, gelukkig het advies gevolgd, bleek eveneens een ongeval te zijn met grote vertraging.
Dus, mij hoor je niet klagen.
 
Gisterenavond had ik ook zoiets. Ik moest bij HV Westland zijn, aan de zuidkant van Naaldwijk. Tot bij de veiling ging het allemaal prima. Daarna was het plan van de navigatie om een omtrekkende beweging helemaal rond Naaldwijk te maken, terwijl je ook prima 2 km rechtdoor kon rijden. Dus dat heb ik maar gedaan. Tot letterlijk 10 meter voor de rotonde waar ik naar links zou moeten zat de nav nog te zeuren dat ik moest keren en helemaal om Naaldwijk heen rijden.

En voorbij de rotonde kwam ik na een kilometer zo'n fijne 'slimme' paal tegen midden in de weg en moest ik alsnog via een andere route naar mijn bestemming. Uiteindelijk was het via de andere kant van Naaldwijk veel sneller geweest.

Toch knap dat die navigatie zo dubbel de mist in kan gaan binnen een paar kilometer
 
Weer wat geleerd. Ik was altijd in de veronderstelling dat Google de traffic info leverde aan Tesla, die daar i.c.m. de Navigon een route uit produceerde. Die route wordt dat geprojecteerd op de Google maps. Naar nu blijkt wordt de traffic data ergens anders vandaan gehaald, van een bedrijf wat Inrix heet: Mobile traffic, maps, navigation and parking apps - INRIX

INRIX Traffic users gain access to the same world-class technologies found in the dashboards of the best automobiles around the world including BMW, Porsche, Audi, Tesla and Ford.

Elders in het forum wordt dit bevestigd, er blijkt er ook netwerk verkeer te zijn naar Inrix servers, dat vreemd genoeg dus niet over de Tesla VPN gaat.

We hebben dus nu met drie partijen te maken. Dit verklaart best veel van wat we allemaal zien. Interpretatie van die data kan door door Inrix en Google compleet anders worden geïmplementeerd. Zo kan het dus zijn dat ik via een of andere rare omweg wordt gestuurd, terwijl er op de Google kaart geen rood lijntje te zien is.

Enfin, ik wens ze veel voorspoed met versie 8. Of 9. Waze Rules. :)