Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Weer wat nieuws. En hoe update ik die. Ja ik weet het RTF, maar daar kan ik het zo snel niet vinden.
 

Attachments

  • IMG_1008.jpg
    IMG_1008.jpg
    365 KB · Views: 60
(Ik heb er naar gezocht maar kan het niet terugvinden op het forum:)
Mijn kaart 'loopt 'niet mee met de verplaatsing van mijn auto. Op een gegeven moment is het 'rode driehoekje' dus van mijn scherm 'gereden'. Ik kan de navigatie alleen bekijken vanuit een volledig uitgezoomd scherm. Zodra ik inzoom om wat meer details te zien geeft het systeem aan 'tracking disabled' en steekt het bovenstaande euvel de kop op. Iemand??
 
(Ik heb er naar gezocht maar kan het niet terugvinden op het forum:)
Mijn kaart 'loopt 'niet mee met de verplaatsing van mijn auto. Op een gegeven moment is het 'rode driehoekje' dus van mijn scherm 'gereden'. Ik kan de navigatie alleen bekijken vanuit een volledig uitgezoomd scherm. Zodra ik inzoom om wat meer details te zien geeft het systeem aan 'tracking disabled' en steekt het bovenstaande euvel de kop op. Iemand??
Heb je al op het icoontje rechtsboven gedrukt? Die met de N
 
In en uit zoomen doe je best met +en -. Als je met de vingers op de map in en uitzoomt of de map manueel verschuift, dan staat de map bevroren en rij je het scherm af. Van zodra je op een bovengenoemd icoontje (volledige route/map Noord/map volgt rijrichting) drukt, hersteld het geheel zich.
 
Ow dat is niet zo best.. Eén update per jaar lijkt mij toch het absolute minimum. Zeker nu er een aantal flinke wijzigingen zijn geweest in eerder genoemde snelwegen..

Meest waarschijnlijk is dat er weer een hele set fundamentele updates komt in Q1 2017. Upgrade Linux, daarmee ook browser update, UI 8.1 met onder andere alternatieve routes en daarbij ook kaartupdates.
 
Ik ben een nieuwe (splinternieuwe ! ho jawel) Tesla S rijder.
Mogelijk haal ik hier oude koeien uit de sloot, maar het navigatiesysteem valt me dik tegen.
Ik rij al jaren met TomTom (de oude versie) op mn Iphone inclusief live services.
En deze is nog steeds supergeweldig, ook in verhouding met Tesla.
Op een traject van 90 min zeker 10 minuten sneller en hij kent de flitspalen.
Ik rij dus met m'n grote scherm en dan op de middenconsole de gps op de telefoon... inderdaad... een belachelijk zicht.
Ik lees hier en daar over de mogelijkheid om je iphone te "projecteren" op het Tesla scherm (airplay?)
DIt zou een grote stap vooruit zijn...
 
  • Like
Reactions: PioNeer and Phil V
De navigatie is soms inderdaad vrij dramatisch. Ik heb er zelf niet zo heel veel last van, dus gebruik wel hoofdzakelijk de navigatie van Tesla zelf, maar meestal ken ik ook wel globaal de route die ik moet rijden en weet ik dus of de route van de Tesla wel of niet logisch is. Maar ik heb zelf het vermoeden dat de Tesla de voorkeur heeft voor zo smal mogelijke straatjes, omdat het leuk is de ultrasonische sensoren aan de zijkanten in het rood te zien op je dashboard. Dat werkt in Amersfoort zo, dat werkt in Oostenrijk zo...

Het is niet mogelijk om het scherm van de mobiele telefoon te projecteren op het scherm. Er gaan diverse geruchten dat die mogelijkheid ooit komt, maar tot nu toe is dat nooit gebeurd.

Wel gefeliciteerd met de Tesla trouwens. Even afgezien van de navigatie blijft het gewoon een supergave auto :)