Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Welkom aan boord YvesVL !

Flitspalen kent de Tesla Nav inderdaad niet, maar in alle objectiviteit, ik ben toch best tevreden met de Tesla Nav.
Live services zijn ook aanwezig bij Tesla en werkt behoorlijk goed.

Maar... géén enkel GPS systeem is perfect, je zal altijd fouten of onlogische situaties krijgen.

Maar toch nog dit:
Heb in mijn Crafter ( en voordien in mijn RAM ) altijd al TomTom gehad, heb nu de nieuwste en het moet gezegd, dit trekt op niks meer.
TomTom is zo absurd kieskeurig geworden over de straatnamen en vooral het ( niet ) terugvinden van straten in deelgemeenten is niet te doen, ik moet verdikke meestal éérst gaan zoeken in Maps op m'n iPhone om daarna de juiste hoofdgemeente in te geven.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik lees hier en daar over de mogelijkheid om je iphone te "projecteren" op het Tesla scherm (airplay?)
DIt zou een grote stap vooruit zijn...

Kunnen ze meteen stoppen met energie te stoppen in
  • Navigation (we gebruiken Waze wel)
  • Alle media behalve FM
  • Browser: als die zelfs nog het paswoord van de eigen motorsclub niet kan bijhouden..
  • Agenda
Krijgen er meteen ook mail en alle andere phone apps bij en de snelheid van 4G.
 
Tesla Motors Club is onafhankelijk van het merk Tesla. Het is al een hele gunst om de naam Tesla in de url te mogen hebben, dunkt me.
Tesla Motors Club LLC (TMC) is an independent enthusiast organization and is not affiliated with Tesla Motors, Inc. or its subsidiaries. TESLA, TESLA MOTORS, TESLA ROADSTER, MODEL S, MODEL X, and the “TESLA,” “T” and “TESLA and T in Crest” designs are trademarks or registered trademarks of Tesla Motors, Inc. in the United States and other countries.
 
Hoho! Die agenda vind ik toevallig reuze handig. Ook goed te gebruiken als waypoints.
Ik ook, maar bedoel maar dat als we de smartphone op het scherm zouden kunnen mirroren, dat we die van Tesla niet meer nodig hebben en kunnen de developers hun energie ergens nuttiger in investeren. Is nu een buzz in IT: redundancy vermijden. 2 tools hebben die hetzelfde doen.
Tesla Motors Club is onafhankelijk van het merk Tesla. Het is al een hele gunst om de naam Tesla in de url te mogen hebben, dunkt me.
Kan je dan geen extra gunst verkrijgen die ervoor zorgt dat de wagen herkend wordt (Vin of macadress) en dat dat voldoende is om in te loggen? TMC is mijn favoriet tijdverdrijf in de file, maar het inloggen (en x retrys wegens typo's) weerhoudt me er soms van.
 
Wat ik in de X (nog) niet heb ervaren is dat de Navigatie 20 meter of zo naast zit dan waar je feitelijk bent als je een stukje achteruit hebt gereden. Dat probleem had ik wel in de S. Dan reed je een doodlopende straat in omdat de Tesla navi iets fout had (in dit geval centrum Antwerpen) en dan probeer je tevergeefs te Suc in Aartselaar te bereiken omdat je volgens de navi in een straat 20 a 30 meter naar links or rechts rijdt. Maar de X heeft dat niet. Wat ik op zich dan weer vreemd vind want het is denk ik toch de zelfde hard- en software?
 
Het is een supergave auto, dat is zeker.
Voorlopig stiekem TomTom dan maar.
Het blijft wel grappig.
Vorige auto, Mercedes, dik betaald voor gps.
Iphone met tomtom in de bekerhouder doet het beter.
Nu Tesla... iphone op de middenconsole (niet in de houder want dan zit hij iets te ver om het scherm te zien)
Het laat je wel voorzichtiger rijden want als je te snel weg schiet moet je de iphone achteraan gaan zoeken en stuurt de tesla gps je de eerste kleine straat in
 
Microsoft Dynamics CRM die een koppeling heeft met Exchanege waar mijn iPhone weer mee synchroniseert.
Elke ochtend als ik instap heb ik het overzicht van al mijn afspraken als eerste op het scherm staan en hoef er alleen maar één aan te klikken en de navigatie neemt het adres over!
Een perfect agenda systeem.
De navigatie op zich is wel discutabel.
Als elke Tesla rijder 100,- zou storten kunnen we dan niet een integratie van TomTom laten ontwikkelen inclusief de afkoop van de rechten? Reken er maar even aan ik denk dat we een heel eind komen. De vraag is of de CPU.het allemaal kan trekken....
Van te voren wel even aandelen TT kopen want die gaan dan stijgen
 
Die CPU moet dat wel trekken. Voor het scherm wordt een NVIDIA Tegra3 gebruikt, wat tegenwoordig niet heel krachtig meer is, maar die TomTom's bevatten veel minder krachtige CPU's. Is op zich ook niet gek, want een TomTom heeft maar één simpele taak (en die taak wordt maximaal geoptimaliseerd voor de gebruikte processor), de resolutie van het scherm stelt vaak niks voor (dus grafisch rekenwerk is ook relatief weinig) en zelfs dan voelt een TomTom altijd aan alsof elke input 1-2 seconden duurt voordat het scherm weer iets laat zien.

Tesla kan voor hun navigatie de applicatie ook zoveel mogelijk optimaliseren voor hun platform. Het is niet als bij een Windows PC of Android tablet dat je 500 verschillende configuraties moet ondersteunen.

Ik ben echt van mening dat het technisch prima kan, ze moeten gewoon of de software gaan aanpassen, of goede software inkopen. TomTom heeft jarenlange ervaring hiermee. Daarnaast heb ik het idee dat de TomTom navigatie ook beter werkt doordat TomTom het Europese wegennet gewoon goed begrijpt, bij Tesla heb ik toch vaak meer het gevoel dat ze wel weten dat Europa bestaat, maar voornamelijk testen en ontwikkelen in de VS.
 
Over die navigatie blijven we schrijven. Hij heeft wel eens vreemde voorstellen, zo wil hij als je van de A2 rechts de A15 op wil altijd het laatste stukje afsnijden door een dorpje maar dat weet ik zelf wel te omzeilen.
Maar afgelopen vrijdag heeft hij mij wel mooi en tijdig een alternatief gegeven toen er op de rondweg van Wenen een flink lang rood streepje stond. Keurig de laatste afslag er af, al in de staart van de file, en daarna er weer op toen het verkeer weer op gang was gekomen.
Het vreemde is altijd dat ik dan de enige ben en iedereen gewoon aansluit. Dan ben ik toch wel weer heel blij met mijn nav met verkeerssuggesties. En echt, het komt een keer helemaal goed (zegt de optimist in hart en nieren).
 
En echt, het komt een keer helemaal goed (zegt de optimist in hart en nieren).

Dat roep je al zolang, We passeren een keer het moment dat we langer rijden met de huidige ergernis dan een toekomstige update ooit nog goed kan maken.
Voorbeeld: in het pikkedonker met krappe lading in Duitsland een B-weg richting Bitburg afgestuurd worden, om vervolgens via een dorpje in een dal langs haarspeldbochten omhoog dezelfde weg weer opgestuurd te worden.
 
Dat roep je al zolang, We passeren een keer het moment dat we langer rijden met de huidige ergernis dan een toekomstige update ooit nog goed kan maken.
Voorbeeld: in het pikkedonker met krappe lading in Duitsland een B-weg richting Bitburg afgestuurd worden, om vervolgens via een dorpje in een dal langs haarspeldbochten omhoog dezelfde weg weer opgestuurd te worden.

Sorry, is mijn schuld niet. Misschien is de AI al wel zo ver dat hij herkent wie het hardste moppert en daar dat vervelend tegen doet. Ik heb dat bijna nooit en als het zo is dan is dat nog veel minder dan ik vroeger had of wat de navi in onze Leaf, als je die al kunt bedienen, soms doet. Afgelopen zaterdagochtend bij overnachtingsadres thuis ingetikt en de route die hij suggereerde, inclusief de SuC's en laadtijden was perfect. En passant een omleiding gekregen om een file na een ongeval en keuze van SuC was zo dat hij twee keer voorstelde langer te laden en de volgende over te slaan. Dat gedaan. Bij vertrek voorspelde hij dat we om 20.15 uur thuis zouden zijn. Dat werd 20.17 uur. En ik zou ook nooit met een krappe lading daar zijn. 7 Suc's binnen globaal 100 km, maar misschien ben ik te conservatief.
 
Over die navigatie blijven we schrijven. Hij heeft wel eens vreemde voorstellen, zo wil hij als je van de A2 rechts de A15 op wil altijd het laatste stukje afsnijden door een dorpje maar dat weet ik zelf wel te omzeilen.
Maar afgelopen vrijdag heeft hij mij wel mooi en tijdig een alternatief gegeven toen er op de rondweg van Wenen een flink lang rood streepje stond. Keurig de laatste afslag er af, al in de staart van de file, en daarna er weer op toen het verkeer weer op gang was gekomen.
Het vreemde is altijd dat ik dan de enige ben en iedereen gewoon aansluit. Dan ben ik toch wel weer heel blij met mijn nav met verkeerssuggesties. En echt, het komt een keer helemaal goed (zegt de optimist in hart en nieren).
Hans, de houdbaarheid van je optimisme is aan het verlopen.
Ik rij nu precies drie jaar met een Tesla en aan de navigatie is nog helemaal niks verbeterd. Ik heb mijn iPhone 6s maar weer op een standaardje naast het grote scherm gezet. Als je ziet hoe gigantisch veel beter Waze en TomTom het doen, wordt het langzamerhand stuitend dat we in auto's van meer dan een ton tot een kleine twee ton nog zo aan het prutsen zijn.
Elon Musk mag dan prima dingen doen, maar het is een schande dat ie ons na drie jaar nog zo laat aanmodderen.
 
Sorry mannen, ik zit in t kamp van Hans, ben zeer te spreken over de navigatie. Ben wel van mening dat t voor verbetering vatbaar is en niet zonder fouten maar het heeft mij nog nooit in de problemen gebracht. De oneerbare voorstellen die ik af en toe krijg negeer ik simpel weg, daar herstelt ze zich vaak snel.
 
Sorry mannen, ik zit in t kamp van Hans, ben zeer te spreken over de navigatie. Ben wel van mening dat t voor verbetering vatbaar is en niet zonder fouten maar het heeft mij nog nooit in de problemen gebracht. De oneerbare voorstellen die ik af en toe krijg negeer ik simpel weg, daar herstelt ze zich vaak snel.
Dat gaat op voor routes die je kan overzien en waarbij gezond verstand je redt.
Maar de keren dat ik door de Tesla navigatie totaal op het verkeerde been werd gezet zijn gewoon stuitend.
In Zweden schotelde de Tesla navigatie ons een onhaalbare route van 422 km voor. De TomTom van Pim E. bleek voor dezelfde bestemming maar 248 km nodig te hebben. Ik vind het een heerlijke auto, maar de navigatie is een ergerlijk geval.
Vooral ergerlijk omdat Elon ons al jaren geleden in A'dam beloofde dat de navigatie beter zou worden dan alles wat er tot dat moment was. Nou, nada.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB