Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Met het risico dat we in herhaling vallen; de Navigon is niets mis mee, ik vind het persoonlijk beter werken dan bijvoorbeeld TomTom, maar... je moet natuurlijk wel updaten!
Met mijn motornavigatie van Garmin heb ik eenmalig een lifetime update gekocht voor, ik meen, € 30,-. voor dat geld krijg ik 4 keer per jaar verse kaarten.
Ik vind het onbegrijpelijk dat ik in bijna twee jaar pas één update van Tesla voor de Garmin heb gekregen. Geen wonder dat hij zwaar achterloopt.
 
  • Like
Reactions: HWS
Ik heb bij mijn 20k beurt vorige week nog expliciet gevraagd de kaarten te updaten maar ik bleek al de laatste kaarten (2017) te hebben...veel nieuwe locaties/situaties (zoals de nieuwe A1 bij Muiden) ontbreken...ik hoop op Google navigatie...lijkt me prima..;-)
 
Vandaag was de navigatie helemaal letterlijk en figuurlijk de weg kwijt cq van het padje af.
Ik was gedwongen op een weg zo'n 300 m achteruit te rijden, los van de navigatie.
En heb direct daarna een bestemming ingevoerd. En die combinatie gaat dus helemaal fout.
Hij was wel een kwartier van slag, gelukkig waren de borden boven de wegen voldoende duidelijk.
Anders was het niet goed gekomen.
Even goed opletten dus, als je een stuk achteruit rijdt en daarna een bestemming invoert! Dat gaat niet goed. :eek:
Die oude bug is inderdaad weer helemaal terug. Ook eerst bestemming invoeren en dan achteruit rijden trekt de navigatie niet. Helaas is regressietesten te veel moeite, daar in Teslaland. :mad:
 
@MaH, hoe zit het dan met die updates volgens jou? Vorige maand heeft mijn Tesla een map-update van de navigatie gehad, toch loopt de kaartinfo op sommige locaties nu nog steeds meer dan een jaar achter.
Dat is inderdaad vreemd, het is niet dezelfde update die je direct van Garmin krijgt.
De A4 door midden delfland heb ik al sinds eerste kwartaal 2016 op mijn eigen Garmin. Volgens mij kent geen enkele Tesla die al..
 
Dat is inderdaad vreemd, het is niet dezelfde update die je direct van Garmin krijgt.
De A4 door midden delfland heb ik al sinds eerste kwartaal 2016 op mijn eigen Garmin. Volgens mij kent geen enkele Tesla die al..
Was mij als nieuwe Tesla rijder ook al opgevallen. Ik rij iedere dag over de nieuwe A4 en als je het grote scherm (Google) op satelliet view zet ligt die weg er niet, als ik op mijn iPhone Google Maps navigatie aanzet dat ligt die daar wel. Je zou zeggen, los van functionaliteiten, een kaart update Tesla de laatste kaarten van Google zou moeten kunnen overnemen. Als ze autonoom rijden nastreven zou Tesla navigatie in het algemeen moeten verbeteren als je alle meldingen in dit draadje lees. Het gaat dan niet alleen over alles wat de Tesla herkent en daarop reageert als hij onderweg is, maar ook om op de juiste manier van A naar B(eter) kunnen rijden.
 
Was mij als nieuwe Tesla rijder ook al opgevallen. Ik rij iedere dag over de nieuwe A4 en als je het grote scherm (Google) op satelliet view zet ligt die weg er niet, als ik op mijn iPhone Google Maps navigatie aanzet dat ligt die daar wel. Je zou zeggen, los van functionaliteiten, een kaart update Tesla de laatste kaarten van Google zou moeten kunnen overnemen. Als ze autonoom rijden nastreven zou Tesla navigatie in het algemeen moeten verbeteren als je alle meldingen in dit draadje lees. Het gaat dan niet alleen over alles wat de Tesla herkent en daarop reageert als hij onderweg is, maar ook om op de juiste manier van A naar B(eter) kunnen rijden.
Overigens, ik mijn vorige auto ( Mercedes E300 Hybrid) gebruikte ik de Mercedes navigatie nooit, en was uitermate tevreden met Tomtom Go op mijn iPhone die tig keer beter was dan het onboard nav systeem. En de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik nu in de MX nog steeds Tomtom Go naast de Tesla nav gebruik (ben vooral dol op de file info bar rechts in de Tomtom Go scherm) maar 95% van de ritten rijden beide systemen dezelfde route. Dus het vertrouwen in Tesla nav groeit ;-).
 
Het blijft "spookrijden" op de "nieuwe A4" tussen Den Haag en Schiedam
2017-02-09_17-29-14.png
 
Sinds enkele weken zeer enthousiast over onze nieuwe wagen! Alleen de gps dat is echt een drama. Als je Waze gewend bent met constante updates, de laatste nieuwe wegen (wegen die in aanbouw zijn staan er al op), verkeerswaarschuwingen, flitspalen en actuele snelheidsbeperkingen. Dan is de Tesla gps en ik denk zowat alle ingebouwde gps systemen echt een stap terug. In mijn vorige wagen gebruikte ik ook alleen nog maar Waze. Misschien dat er in de toekomst meer apps beschikbaar komen zodat we zelf kunnen kiezen welke gps we willen gebruiken?
 
Sinds enkele weken zeer enthousiast over onze nieuwe wagen! Alleen de gps dat is echt een drama. Als je Waze gewend bent met constante updates, de laatste nieuwe wegen (wegen die in aanbouw zijn staan er al op), verkeerswaarschuwingen, flitspalen en actuele snelheidsbeperkingen. Dan is de Tesla gps en ik denk zowat alle ingebouwde gps systemen echt een stap terug. In mijn vorige wagen gebruikte ik ook alleen nog maar Waze. Misschien dat er in de toekomst meer apps beschikbaar komen zodat we zelf kunnen kiezen welke gps we willen gebruiken?
Ik vind de GPS wel prima nauwkeurig, maar de kaart data is wat oud.
 
  • Like
Reactions: Firebird