Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
De navigatie is van Navigon en heeft andere kaart informatie dan het centrale scherm. De kaarten op het centrael scherm zijn van Google maps. De navigatie info van Navigon word op de kaart van google geplot maar heeft verder geen relatie met die kaarten.
Tenminste dat is wat ik altijd begrepen heb.
Het enige voordeel is dat je de navigatie ook kunt gebruiken zonder internet verbinding.
 
Enkele jaren terug deed ik een testrit en werd me verteld dat de navigatie in het dashboard van Garmin was. Nu rij ik op de motorfiets nog altijd met Garmin/BMW toestellen en de afbeelding op het dashboard bij rijstrookhulp en afbeeldingen van afslagen zijn qua uitzicht quasi identiek aan die van mijn Garmin/BMW toestellen.

Hier is enkele maanden geleden een omleidingsweg aangelegd en geopend. Die staat al op het centrale scherm op Google Maps, maar de Tesla vertikt het om langs deze omleidingsweg te navigeren en gaat op het traject telkens vanop een bestaande zijweg me proberen te navigeren naar het oude traject.
Navigon is een tijdje geleden door Garmin opgekocht, maar blijft wel als apart product bestaan (zie copyright info op de footer van de Navigon site)
upload_2017-6-20_12-23-40.png
 
Navigon is een tijdje geleden door Garmin opgekocht, maar blijft wel als apart product bestaan (zie copyright info op de footer van de Navigon site)
View attachment 231981
Overduidelijk een A-merk dat een B-merk om strategische redenen koopt. Navigon is vooral door goedkope bulktoepassingen bekend. Helaas is ook Elon voor de lage prijs gevallen. Daardoor zitten we al jaren met een achterlopend product. Eigenlijk is dit mijn enige klacht op de Tesla.
 
De navigatie is van Navigon en heeft andere kaart informatie dan het centrale scherm. De kaarten op het centrael scherm zijn van Google maps. De navigatie info van Navigon word op de kaart van google geplot maar heeft verder geen relatie met die kaarten.
Tenminste dat is wat ik altijd begrepen heb.
Het enige voordeel is dat je de navigatie ook kunt gebruiken zonder internet verbinding.

Dit is correct. in de software worden ook bestanden gevonden met Navigon + een jaartal (ik meen Q42015). Om het verhaal compleet te maken: De verkeersdata wordt ingekocht bij Inrix, een data leverancier: INRIX Traffic

Al met al veel te veel afhankelijkheden om ECHT goed te werken. Zal ik nog eens 'WAZE' roepen? (zodat ook deze post gevonden wordt door het product management team).
 
Dit is correct. in de software worden ook bestanden gevonden met Navigon + een jaartal (ik meen Q42015). Om het verhaal compleet te maken: De verkeersdata wordt ingekocht bij Inrix, een data leverancier: INRIX Traffic

Al met al veel te veel afhankelijkheden om ECHT goed te werken. Zal ik nog eens 'WAZE' roepen? (zodat ook deze post gevonden wordt door het product management team).
Vooralsnog zijn we WAZEloos ;-)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
IMG_20170622_094024_1.jpg

Er staat een afslagnummer bij nemen van een afslag. Heb ik iets gemist of zit dit er langer in?
Ik blijf toch jammer vinden dat de afslag en navigatie niet op grote scherm beter wordt benut, de namen en nu dus afslagnummer is niet zichtbaar op grote scherm.
 
Zo maar ineens vandaag zichtbaar dat een kaart-update heeft plaatsgevondenView attachment 231917 : eindelijk staat de nieuwe A9 bij Badhoevedorp op de kaart.
Klopt. De centrale kaart laat die nieuwe A9 zien. Maar de navigatie negeert dat en geeft je de opdracht over de oude weg te rijden. En als je dan de A9 volgt (wat je ook op de kaart keurig ziet) blijf hij zeuren dat je afslagen moet nemen of moet keren (wat best apart is op de A9. Keren lijkt me geen optie).

Met andere woorden: waardeloos zo. Twee systemen met conflicterende informatie is niet handig, zeker als je niet bekend zou zijn in de regio.
 
Nog even een ervaringstip van onze trip naar Spanje via Marne Collégien (prima Novotel plus laadpunt)
Gebruik veel Waze en de trip door delen van de buitenkant van Parijs met veel files leverde continue een verschillend beeld op tussen de twee systemen. Alle twee wisten ze het steeds beter om file te ontwijken om vervolgens weer in een nieuwe terecht te komen. Ergo 1 van de 2 maar uitgezet. Soms is het hebben van keuzes nu eenmaal geen luxe.
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: Jkr85 and Jobbeke
Naar mijn idee is het een totale verspilling van tijd, geld en innovatievermogen dat tientallen partijen gelijktijdig bezig zijn met het gedetailleerd in kaart brengen van 's wereld wegennet, zonder verregaande samenwerking.
Hoe minder partijen, hoe beter. Spreek een standaard af en dat was het dan.
 
  • Like
Reactions: HWS and CO2CLEAN
Ik ben benieuwd of MapBox uiteindelijk de Google Map gaat vervangen en of Navigon vervangen gaat worden. Wat is jullie idee?
MapBox is een technologie om verschillende kaarten te vergelijken om zo uit verschillende bronnen de meest volledige informatie te halen. Vergelijk het met tegelijk kunnen zoeken naar POI's op Foursquare, Google, Apple Maps, Bing, OSM en Navigon. Dit kan dus bepalend zijn voor je Google kaartinfo.

Valhalla is een navigatie technologie, dus die gaat eerder meespelen in het genereren van de beste route op basis van kaartinfo van MapBox, dus dat kan invloed hebben op wat nu Navigon doet.