Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Ik merk sinds de laatste maand dat de kaart veel trager laadt tijdens het rijden. Op veel momenten zijn er nog grote grijze vlakken zichtbaar.
In de regio waar ik woon weet ik dat de ontvangst niet zo goed is, maar ik ervaar het nu duidelijk ook op veel plaatsen waar me dat in het verleden nooit is opgevallen. Merkt er nog iemand iets dergelijks?
 
Sinds een aantal weken lijkt de optie 'avoid ferries' niet meer te werken. In het testje hieronder eerst de optie aangezet, daarna route ingevuld en wordt vervolgens toch keihard via het pontje gestuurd. Weet bijna zeker dat dit eerst wel werkte. Iemand anders deze ervaring ook?

image.jpg

image.jpg
 
Sinds een aantal weken lijkt de optie 'avoid ferries' niet meer te werken. In het testje hieronder eerst de optie aangezet, daarna route ingevuld en wordt vervolgens toch keihard via het pontje gestuurd. Weet bijna zeker dat dit eerst wel werkte. Iemand anders deze ervaring ook?

View attachment 235563
View attachment 235564
Hier werkt het ook niet. Wil me steeds over laten gaan met pontje
 
  • Informative
Reactions: HerrJones
Toch nog een keer een positief bericht over de navigatie van Tesla. Mijn ouders met de ICE (BMW voorzien van de laatste navigatie update) waren niet in staat de gehuurde vakantiewoning in Denemarken te vinden. Mijn Tessie leidde me er in één keer heen via de juiste weg. Onze aankomsttijd was nog geen 3 kwartier na verlaten vd veerboot, die van mijn ouders een uur en een kwartier:cool:.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Toch nog een keer een positief bericht over de navigatie van Tesla. Mijn ouders met de ICE (BMW voorzien van de laatste navigatie update) waren niet in staat de gehuurde vakantiewoning in Denemarken te vinden. Mijn Tessie leidde me er in één keer heen via de juiste weg. Onze aankomsttijd was nog geen 3 kwartier na verlaten vd veerboot, die van mijn ouders een uur en een kwartier:cool:.
Is je ouweheer Tesla af?
 
Ik denk dat zowat elke nav zijn eigenaardigheden heeft.
Zoals reeds meermaals eerder gezegd ben ik eigenlijk best tevreden van de Tesla Nav.
In mijn daily werkauto ( VW Crafter ) heb ik een recente TomTom en die is ook niet helemaal om over naar huis te schrijven… .
Sedert de laatste update vindt ie het nu geweldig om je via parallel wegen of ventwegen te sturen en daarna terug de hoofdweg op. :mad:
Enfin, we leren er mee leven en mits een beetje alertheid geraken we toch ter plaatse… . :rolleyes:
 
Ik had gisteren tesla nav gevraagd de route naar Affi uit te zetten.
Ten eerste wilde hij dat ik anderhalf uur in de file ging staan, Waze had een route die een uur sneller was.
Maar toen ik in de buurt van de SuC kwam liet ik tesla het nog eens proberen, ditmaal ging de route naar de rotonde naast de SuC om vervolgens nog een detour van een uur te maken. :mad::mad::mad::mad::mad:
Ik ben heb toch maar de juiste afslag op de rotonde genomen
 
Nav blijft een dagelijkse ergernis in mijn geval. Ik rijd dagelijks Spijkenisse-Amsterdam v.v. en kom dan over het stuk A4 van Schiedam-Delft, die in december 2015 geopend is. Bij TomTom Go (betaalde versie) duurde het een maand of 2 voordat deze nieuwe snelweg werd herkend en de kaart werd geupdate, bij Waze (gratis) duurde het 3 weken en bij mijn 150K Tesla is er nog helemaal niets geupdate, bijna 2 jaar na opening! Tenzij er ergens een verborgen instelling is de nav de ANWB fietsroute als preferentie heeft ingesteld, mag dit zo langzamerhand wel beter. Bij de weg: lane change doet het op dit stuk ook niet, die is blijkbaar aan de nav gekoppeld! Hij houdt tegenwoordig wel netjes de ingestelde snelheid van Autosteer aan. In Spijkenisse stuurt hij me ook steevast over de Hartelbrug, terwijl over de Spijkenisse brug toch echt een kwartier sneller is. Deze route houdt hij vol tot over de Spijkenisserbrug (want ik ben natuurlijk net wat dwarser dan Bums) en wil me dan terug sturen. Op het laatste stukje geeft de nav het dan maar op (wat me een intens gevoel van voldoening geeft ;-)) en geeft met tegenzin de route aan die ik wil. Talking about Artificial Stupidity! Er zou een nieuwe nav aankomen, maar daarover blijft het de laatste weken akelig stil.
upload_2017-8-7_6-30-7.png
 
  • Like
Reactions: BjörnTM and sweep