Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Ja hoor, hier ook al 3,5 jaar IENS of INCH of wat dan ook.
En wat ik ook steeds irritanter vind worden - ik heb de nav-stem niet uit staan maar op laagste volume stand - dat is dat die 'vriendelijke' stem toch vaak NET te laat vertelt dat je ergens links of rechts moet (had gemoeten :mad: ).

WAAR BLIJFT DIE TOEGEZEGDE VERBETERDE/NIEUWE NAVIGATIE???? :mad:
 
Afgelopen woensdag was voor mij D-day.
Wel leuk trouwens (ook voor de kids) dat ze nu die factory tour doen :cool:.

Omdat ik thuis nog geen lader had/heb geinstalleerd :oops: moest ik nog ff bij Services langs in Tilburg om mijn Wall Charger op te halen.

Bij Delivery hadden ze me nog keurig uitgelegd hoe ik moest rijden, maar dit ging volledig langs me heen o_O (nog in de roes van de hele ceremonie).

Dus ik dacht mooie gelegenheid de navigatie te gebruiken....
Volgens mij heb toen ik het hele industrieterrein gezien daar, terwijl hemelsbreed van Factory naar Services iets van 500m is.

Voor dat moment geen enkel probleem natuurlijk. Kon zo alvast beetje wennen aan de auto (achteruit rijden, steken, keren op de weg :oops:)
Maar voor normaal gebruik straks redelijk onhandig.

Google Maps klonk op zich niet verkeerd (is normaal gesproken redelijk up-to-date), maar ik begrijp dat Tesla voor de navigatie zelf weer iets anders (el-cheapo?) gebruikt.

Dit is een puntje dat me tot nu toch een klein beetje tegenvalt.
Zeker gezien je toch enigszins met reisafstanden/range (= liever niet te veel omrijden) rekening moet houden met een dergelijke auto.
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Hier dan nog maar een keer één vd weinigen die erg enthousiast is over de Tesla navigatie. Dit weekend op Spa-Francorchamps weer drama met t verkeer. Het was bijna niet te doen om op de snelweg te komen. En als dat gelukt was arriveerde je op het grootste parkeer terrein van Europa op dat moment. De Tesla navigatie stuurde mij feilloos over een mooie toeristische route om alle ellende heen.
Eenmaal op de snelweg naar Brussel was ik (en een aantal andere enthousiaste Engelse fans) erg te spreken over het snaarstrakke asfalt dat er over de drie ruime rijbanen lag. De politie blijkbaar ook. Met enige moeite kwam een agent op motorfiets ons driftig gebarend voorbij. De Ferrari en Porsche voor mij werden resoluut naar de kant gemaand, ik moest vooral doorrijden van meneer agent maar ook de Aston Martin achter mij was de klos. Toch had ik graag met ze geruild. Had mij die prenten maar gegeven en Max de race laten winnen:(.
 
Hier dan nog maar een keer één vd weinigen die erg enthousiast is over de Tesla navigatie. Dit weekend op Spa-Francorchamps weer drama met t verkeer. Het was bijna niet te doen om op de snelweg te komen. En als dat gelukt was arriveerde je op het grootste parkeer terrein van Europa op dat moment. De Tesla navigatie stuurde mij feilloos over een mooie toeristische route om alle ellende heen.
Eenmaal op de snelweg naar Brussel was ik (en een aantal andere enthousiaste Engelse fans) erg te spreken over het snaarstrakke asfalt dat er over de drie ruime rijbanen lag. De politie blijkbaar ook. Met enige moeite kwam een agent op motorfiets ons driftig gebarend voorbij. De Ferrari en Porsche voor mij werden resoluut naar de kant gemaand, ik moest vooral doorrijden van meneer agent maar ook de Aston Martin achter mij was de klos. Toch had ik graag met ze geruild. Had mij die prenten maar gegeven en Max de race laten winnen:(.

Ik deel je nav-standpunt Hendrik. Heb er zelf geen klagen over :)
 
Op vakantie richting Z-Frankrijk heb ik weer eens naar de NAV geluisterd. Stuurde me via Nivelles en dan langs Charleroi en de N5 naar Frankrijk. Zal vast de minste km's zijn, maar kolere wat een K-route. Volgende keer weer zelf nadenken.
Een basic functie als kort vs snel zou de NAV ook in de (begin)21ste eeuw doen belanden.
 
Betreft niet de navigatie zelf maar wel een goed hulpmiddel ter voorkomen van bekeuringen:
Tesla Traffic Incidents and Information
Ik vind deze beter werken dan de waze versies in qtesla.com en de daglievemensen versie.
(Credits to ericwol )

Ik heb hem vorige week ook weer eens bekeken en me verbaasd hoe goed die site verbeterd is.
Vooral vraag ik me af hoe ze het voor elkaar krijgen om constant je positie te volgen en de page te updaten zonder postbacks of het compleet opnieuw laden van de pagina. Ik dacht dat de browser geen enkele vorm van scripting ondersteunde voor dat soort interactie.
 
Ik heb natuurlijk nog geen vol recht van spreken na 1 weekje met de Tesla maar mijn gevoel is... Dat de Waze app op mijn iphone die ik in mijn stokoude volvo gebruikte veel moderner, sneller en slimmer is. Als ik zie wat de mercedessen van mijn collega's hier ook allemaal kunnen vind ik dat Tesla toch een nieuwe UI en verbeterde functionaliteit mag uitbrengen als het de innovator/voorloper wil blijven. Maar wat ben ik hier nu negatief seg, ik vind het rijden heerlijk, zeker met AP in de ochtenddrukte!
 
Op vakantie richting Z-Frankrijk heb ik weer eens naar de NAV geluisterd. Stuurde me via Nivelles en dan langs Charleroi en de N5 naar Frankrijk. Zal vast de minste km's zijn, maar kolere wat een K-route. Volgende keer weer zelf nadenken.
Een basic functie als kort vs snel zou de NAV ook in de (begin)21ste eeuw doen belanden.

er is 'ruimte voor verbetering' in de NAV - kort vs snel, waypoints etc.

Maar de "kwaliteit" van de wegen in België, met de N5 als dieptepunt, mag je niet op het conto van de NAV schrijven.;)
 
  • Funny
Reactions: robertvg
Misschien was deze al eens langsgekomen maar ik vond hem grappig: de kortste weg naar een punt 10 meter achter mij op de Duitslandkade in Gotenborg:
IMG_8303 (002).JPG
 
Hier dan nog maar een keer één vd weinigen die erg enthousiast is over de Tesla navigatie. Dit weekend op Spa-Francorchamps weer drama met t verkeer. Het was bijna niet te doen om op de snelweg te komen. En als dat gelukt was arriveerde je op het grootste parkeer terrein van Europa op dat moment. De Tesla navigatie stuurde mij feilloos over een mooie toeristische route om alle ellende heen.
Eenmaal op de snelweg naar Brussel was ik (en een aantal andere enthousiaste Engelse fans) erg te spreken over het snaarstrakke asfalt dat er over de drie ruime rijbanen lag. De politie blijkbaar ook. Met enige moeite kwam een agent op motorfiets ons driftig gebarend voorbij. De Ferrari en Porsche voor mij werden resoluut naar de kant gemaand, ik moest vooral doorrijden van meneer agent maar ook de Aston Martin achter mij was de klos. Toch had ik graag met ze geruild. Had mij die prenten maar gegeven en Max de race laten winnen:(.
Dat is ook wat de navigatie het beste kan, niet de korte/snelle route kiezen.

In dit geval pakt het voor jou goed uit omdat iedereen goede navigatie heeft en de snelste route wil. Met een paar Tesla's met bagger navi ben je nu dus even in het voordeel geweest.

Ik ben erg vaak door stads centra gestuurd terwijl er ook gewoon een snelweg was. Bijvoorbeeld dwars door Hamburg heen om richting Denemarken te gaan.
 
Ik ben erg vaak door stads centra gestuurd terwijl er ook gewoon een snelweg was. Bijvoorbeeld dwars door Hamburg heen om richting Denemarken te gaan.
Ook dat ging bij mij foutloos toen ik begin deze maand een lang weekend naar Denemarken ging. Misschien was jij er op een tijdstip dat de files rond Hamburg erg lang waren, dit komt daar nogal eens voor. Dan kan het best sneller zijn om door de stad te rijden.