Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Ach, Roger, zeuren, daar gaat toch 90% van dit forum over, niet? Welkom bij de Tesla Zeur Club!

(maar die navigatie MOET toch stukken beter, hoor :wink:)

Vind je dat er hier zo veel gezeurd wordt? Ik vind dat hier vooral veel informatie wordt uitgewisseld en verhoudingsgewijs weinig wordt 'gezeurd'. Er is vooral veel enthousiasme voor het product, het merk en de oprichter. Niettemin is het bedrijf niet heilig en is een kritische nooit af en toe ook wel op zijn plek. De steeds terugkomende zeurthema's:
* Communicatie vanuit Tesla (inclusief 'beloftes' van Elon)
* Navigatie
* Taxi's in Amsterdam

Zeuren, en andere afzeiken ben ik op andere forums wel anders gewend en is voor mij ook vaak een reden om af te halen
 
Het vreemde is dat de navigatie in alles navigon lijkt, wat een heel bruikbaar systeem is. Alleen werkt Tesla om een voor mij onbegrijpelijke reden met een gekortwiekte versie; geen route voorkeuren, geen tussenpunten etc. Vooral dat laatste is heel onhandig als je wilt weten hoeveel stroom je nog overhebt na wat verschillende adressen.
Verder loopt bij mij op het grote scherm de blauwe routelijn niet lekker meer mee, sinds een paar dagen heb ik hier en daar een blauw stukje op de route. Meer mensen die hier last van hebben?

Ik heb dit probleem al heel vaak ervaren sinds ik mijn Tesla heb (eind 2013). Na herstarten van de tesla is het meestal wel weer opgelost maar verbaas me er over dat dit probleem nog steeds bestaat. Het navi scherm links naast de snelheidsmeter heeft nooit een probleem, die toont altijd netjes de route. Het grote scherm loopt met regelmaat mee, zonder dat er een blauwe lijn getoond wordt met de route. Bijzonder irritant. Hoor daar echter niet vaak anderen over in dit forum terwijl ik dit 1 vd grootste verbeterpunten vind.
 
Volgende week vertrekken ik naar Italie en als ik de bestemming ingeef dan stuurt hij me langs Urmond terwijl ik liever rechtstreeks vanuit thuis naar Waldlaubersheim wil rijden (afstand 266 km).
Ik weet dat de navigatie de route "voorzichtig" berekend maar met hoogteverschillen rekening houdend moet dit toch te halen zijn of niet? Bovendien kan ik altijd nog uitwijken naar Mogendorf.
Omdat het niet mogelijk is om de SuC te verwijderen zal de navigatie me elke keer naar Urmond sturen denk ik.
Kan ik de navigatie het beste instellen op een plaats op de route die ervoor ligt ??
 
Ik heb dit ook regelmatig maar wat vaak wel helpt is even de manier van rout aangeven wijzigen. Dus bijvoorbeeld van noord gericht naar met de auto mee of route overzicht. (blijft irritant natuurlijk :wink:)

Ik heb dit probleem al heel vaak ervaren sinds ik mijn Tesla heb (eind 2013). Na herstarten van de tesla is het meestal wel weer opgelost maar verbaas me er over dat dit probleem nog steeds bestaat. Het navi scherm links naast de snelheidsmeter heeft nooit een probleem, die toont altijd netjes de route. Het grote scherm loopt met regelmaat mee, zonder dat er een blauwe lijn getoond wordt met de route. Bijzonder irritant. Hoor daar echter niet vaak anderen over in dit forum terwijl ik dit 1 vd grootste verbeterpunten vind.
 
heb ik ook... vrij kansloos. net zoals als je inzoomt op de kaart en je een stukje verder bent gereden de kaart niet vanzelf mee schuift.

Dat ligt aan de instelling. Als je kiest voor de kaart met de auto gecentreerd (north up of heading up) dan kun je inzoomen en blijft de kaart de auto volgen. Als je gaat schuiven en dan gaat die modus uit (blijkbaar wil je een ander stuk van de kaart zien dan waar je rijdt). Weer aanklikken (rechtsboven) en hij volgt weer.
 
Vind je dat er hier zo veel gezeurd wordt? Ik vind dat hier vooral veel informatie wordt uitgewisseld en verhoudingsgewijs weinig wordt 'gezeurd'. Er is vooral veel enthousiasme voor het product, het merk en de oprichter. Niettemin is het bedrijf niet heilig en is een kritische nooit af en toe ook wel op zijn plek. De steeds terugkomende zeurthema's:
* Communicatie vanuit Tesla (inclusief 'beloftes' van Elon)
* Navigatie
* Taxi's in Amsterdam

Zeuren, en andere afzeiken ben ik op andere forums wel anders gewend en is voor mij ook vaak een reden om af te halen

Naar mijn gevoel wordt hier met momenten wat teveel (onrealistisch) gezeurd ja, anders zou ik het niet melden ;-).
Nu, dit is de eerste keer in mijn leven dat ik sinds de aanschaf van een *auto* op een *auto* forum zit. Redelijk bijzonder vind ik dat. Maar dat terzijde.
Met andere woorden, heb weinig ervaring.
Nu los van dit alles, laat jullie vooral gaan! Ik blijf genieten van deze fantastische bolide met gezond verstand, dit geeft mij de minste frustratie!
 
Vind je dat er hier zo veel gezeurd wordt?
Je moet er eens de topictitels om nalezen... Die komen eigenlijk neer op:

- De navigatie sucks! (I agree!!!)
- Foei, er staat weer een ICE op mijn laadplaats!
- Bromt die van jou ook zo hinderlijk als je de 120 km/u nadert?
- Puch, wat een snertartikel in die krant! Auteur kent er niets van...
- Oeioei, ik zit hier in Noord-Spanje, en kan nergens laden! Help?
- Dat serviceprogramma van 4 jaar is veel te duur!
- ****, weeral geen 3G- of WiFi-ontvangst...
- Ayay, mijn velgen net kapotgereden in die parkeergarage!

Enz... Enz...
 
Je moet er eens de topictitels om nalezen... Die komen eigenlijk neer op:

- De navigatie sucks! (I agree!!!)
- Foei, er staat weer een ICE op mijn laadplaats!
- Bromt die van jou ook zo hinderlijk als je de 120 km/u nadert?
- Puch, wat een snertartikel in die krant! Auteur kent er niets van...
- Oeioei, ik zit hier in Noord-Spanje, en kan nergens laden! Help?
- Dat serviceprogramma van 4 jaar is veel te duur!
- ****, weeral geen 3G- of WiFi-ontvangst...
- Ayay, mijn velgen net kapotgereden in die parkeergarage!

Enz... Enz...

En vergeet vooral de trilling in het stuur afkomstig van de airco niet ;)
 
Zal ik anders een topic aanmaken waar we het over het zeuren kunnen hebben ;-)

On topic :): ik gebruik de tesla-navi overigens nog steeds met enthousiasme. Vind het een makkelijke user-interface hebben. Een toetsenbord is "iets" gebruiksvriendelijker dan een draaiknop zoals ik in mijn BMW vroeger had. Laat staan dat ik op naam van een restaurant kan navigeren zonder het adres in te tikken.
 
Laat staan dat ik op naam van een restaurant kan navigeren zonder het adres in te tikken.
Volledig akkoord daarmee!
Het is alleen jammer dat hij je vervolgens in een quasi-rechte lijn naar dat restaurant leidt, zoals ik al eens heb mogen ondervinden in Amsterdam.
Doorheen smalle steegjes, langsheen ijzeren paaltjes, enz... enz... Ik had bij aankomst 3 aperitieven nodig voor ik weer op mijn positieven kwam :wink:
 
Volledig akkoord daarmee!
Het is alleen jammer dat hij je vervolgens in een quasi-rechte lijn naar dat restaurant leidt, zoals ik al eens heb mogen ondervinden in Amsterdam.
Doorheen smalle steegjes, langsheen ijzeren paaltjes, enz... enz... Ik had bij aankomst 3 aperitieven nodig voor ik weer op mijn positieven kwam :wink:
Die heb ik altijd nodig als ik in Amsterdam ben geweest........:tongue:
 
Volgens mij is er een simpele oplossing: mirroring van je smartphone op (een deel van) het scherm in je Tesla. Dan kan iedereen de door hem/haar gewenste navigatie of andere apps gebruiken.
Ik gebruik Waze op mn iPhone ernaast en moet aan passagiers ook steeds uitleg geven waarom dat nodig is. Op een of andere manier verwacht men toch net wat meer van een iPad op wielen. :)

Dit lijkt me een schitterend idee! Het ging bijna verloren in al dat gezeur hier ;-)
Heeft iemand een model S die we mogen hacken? :biggrin:
 
Het kan soms lang duren door Nederland rijden.
20150620_133919[1].jpg
 
Niet om te zeuren, maar om te constateren:

Oosterhout -> Mol (België). Tesla advies: 1 uur en 30 minuten, ongeveer 69 kilometer. Absoluut de kortste route, dwars door de Belgische grensstreek
Waze (en Google Maps): 59 minuten. Snelweg tot Tilburg, Hilvarenbeek, Reusel, Mol. 73 kilometer.

Korte route heeft blijkbaar het voordeel. Minder energie, en je zit lekker in je Tesla. Wie doet je wat?

Deze manier van navigeren schijnt één van de TomTom oprichters/aandeelhouders in het verkeerde keelgat te zijn geschoten, dat is al tot op hoog niveau binnen Tesla geëscaleerd.

In het Amerikaanse deel van het Forum hebben ze het nu over EST. Elon Standard Time. Dat is 3 tot 6 maanden later dan hij ons doet initieel doet vermoeden.
 
Ik probeer net een trip te plannen maar hij geeft chargers aan waar ik niet heen wil. Dan zie ik in een flits "chargers toevoegen" , dit geprobeerd maar werkt niet. Ik wil gewoon vanaf startpunt de gewenste superchargers 1 voor 1 achter elkaar aanklikken en als laatste mijn eindbestemming invoeren. Is dat teveel gevraagd Tesla ?
 
Hoewel ik over het algemeen niet erg snel ben met kritiek omdat de navigatie mij meestal wel brengt waar ik zijn moet en ikzelf wel op tijd zie dat hij wat wonderlijks aangeeft vind ik het nu tijd.

We zitten in midden Hongarije. Gisteren na aankomst aan de UMC gezet en inmiddels tot 90% geladen.

Mogelijk bezoeken we kennissen in Debrecen, een stadje hier ongeveer 160 km vandaan. Eitje, zou je zeggen.

Neen. Hij begin al direct te zeggen dat ik naar de SuC in Wenen zou moeten rijden, zo'n 340 km in tegengestelde richting en gaf gelijk aan dat ik dat niet zou halen. Hij is een tijdje bezig met rekenen en pas na enige tijd kon ik op de knop met "Trip" drukken.

Dan komt de route in beeld die natuurlijk nergens op slaat.

Daar de getoonde SuC weggeklikt en toen ging het braaf met 161 km heen en aankomst met 61%. Terug is ook nog mogelijk en met 15% zou ik weer hier zijn.

Naast alle andere verzoeken die ik ook onderschrijf (keuze uit meerdere routes, zelf kiezen welke SuC's je wilt aandoen danwel overslaan e.d.) is dit een zeer hinderlijke bug. Het begon gisteren al bij vertrek uit Wenen toen hij de eerste vijftig km wilde dat ik terugging naar de SuC waar ik net met 100% lading was vertrokken.

Benieuwd wanneer men het echt gaat oppakken.