WIDEMOT
Member
Jaja. Goed plan. Maar wel ff dat USB stickie scoren he? [emoji6]
Zal ik doen! En uhh, ik weet nu al dat als ik de navi volg naar Tesla Rdam, ik met zekerheid te laat ben . Dan begrijpen ze gelijk het probleem...
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jaja. Goed plan. Maar wel ff dat USB stickie scoren he? [emoji6]
Zal ik doen! En uhh, ik weet nu al dat als ik de navi volg naar Tesla Rdam, ik met zekerheid te laat ben . Dan begrijpen ze gelijk het probleem...
Maar misschien tref je iemand met een heel erge speciale USB stick....
Dat kan ik niet geloven, zou amateurisme ten top zijn. De knulligheid van de nav tov de rest van de auto is al schrijnend genoeg.
Tesla weet donders goed dat de navigatie software onder de maat is. In de industrie worden contracten voor de levering van (navigatie) software meestal voor 5 jaar aangegaan. De prijs bepaalt wat je krijgt. Tesla heeft in 2012 voor 5 jaar een kennelijk zeer beperkte en dus goedkope set software ingekocht van Navigon (een Garmin company).Inderdaad. Ik snap ook niet dat er hier geen aandacht aan geschonken wordt. Mijn ervaring is dat in de VS je niet zo vaak updates nodig hebt aangezien het vaak bestaande wegen zijn waar ze aan bouwen. Ik ga ieder jaar braaf met mijn tom tom naar florida of california en de kaarten zijn al 5 jaar oud nog nooit een probleem. Hier in NL en europa kunnen wij zomaar nieuwe wegen openen, ik zou als Tesla Nederland dan ook een signaal af gaan geven van jongens letten wij even op met de kaart updates?
Ik denk ook dat het een contractueel ding is.
En ik verwacht dat we pas met de Model 3 een ander navigatiesysteem zullen krijgen. Ze zullen wel moeten willen ze volledig autonoom kunnen gaan rijden.
Net voor de tweede keer meegemaakt dat ik de door de navigatie voorgestelde route negeer omdat ik er inmiddels vanuit ga dat hij het fout heeft.
Blijkt hij het juist goed te doen en dat hij me om een enorme file heen had willen leiden, grrrr[emoji35]
Hmm,
zaterdag nog een gekke situatie voorgehad:
Reed naar m'n dochter in de Krijgslaan in Gent, ik kwam echter vanuit een andere straat aangereden dan gewoonlijk en volgens het kleine scherm van de nav lag mijn bestemming Krijgslaan xx op 200m linksaf van het kruispunt; op het grote scherm ( google ) stond de vlag echter zo'n 200m rechtsaf van het kruispunt ( waar het effectief ook is ).
Blijkbaar zijn Google en Navigon het niet altijd eens waar de bestemming nu echt ligt… . :frown:
Ik denk ook dat het een contractueel ding is.
En ik verwacht dat we pas met de Model 3 een ander navigatiesysteem zullen krijgen. Ze zullen wel moeten willen ze volledig autonoom kunnen gaan rijden.
Het was, is en blijft onaanvaardbaar om een wagen van 80 à 120k uit te rusten met zo'n rampzalige kutnavigatie van het dertiende knoopsgat!
(sorry, jongens, maar dit moest even van mijn hart :biggrin
Het was, is en blijft onaanvaardbaar om een wagen van 80 à 120k uit te rusten met zo'n rampzalige kutnavigatie van het dertiende knoopsgat!
(sorry, jongens, maar dit moest even van mijn hart :biggrin
Ik vind dat wat kort door de bocht (om even in dezelfde termen te blijven spreken), dat doet ook weer geen recht aan het system.
Een probleem is dat onze kaarten niet of nooit geupdate zijn en dus hopeloos achter lopen. En omdat dit Navigon systeem als basis wordt genomen voor de navigatie zijn voorgestelde routes vaak achterhaald of onjuist (is er iemand die nog nooit een fietspad is opgestuurd?)
Eens met robertvg. Om even wat perspectief te geven: mijn Outlander heeft een navigatiesysteem dat pas na 20-30 minuten rijden uberhaupt aan te zetten is. En meest de essentiele informatie, namelijk afstand tot de volgende afslag zit zo aan de linkerkant van het scherm met opstaand randje dat het niet te lezen is. Om maar niet te spreken over de onnauwkeurigheid in verwachte reistijd.