Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had ook dezelfde melding zoals hierboven gemeld en daarna gelijk het zelfde probleem als widodh, op grote scherm alleen een (gedeeltelijke)route maar de instructies en kleine scherm werken wel (kloppen niet want ik rij niet volgens de berekende route, er is een snellere over de snelweg)

Ik heb meerdere keren reset (draaiwieltjes op stuur) gedaan en toen leek het beter te gaan maar moet eerlijk zeggen dat dit recent is en dus nog niet als definitieve oplossing kan benoemen.

De update doet (zo blijkt) iets met route berekening maar werkt nog steeds op dezelfde (oude) kaarten. Het is voor het eerst dat ik bij Rene lees dat een afrit die er voorheen al was (maar nooit opgenomen in de route) nu wel gebruikt wordt...

Ben benieuwd waneer de (nieuwe) A4 dan eindelijk opgenomen gaat worden, nadeel is dat er namelijk ook geen file info van wordt geprojecteerd. Gisteren werd overal geroepen dat de A4 vanaf Den Haag naar Rotterdam afgesloten was echter kon ik dit niet nagaan op het scherm (immers toont wel de weg maar laat geen info zien).
De gok genomen en wat bleek: In eindhoven (centrum verkeersdienst) hadden ze de richting verkeerd doorgekregen (was afgesloten vanaf R'dam naar Den Haag) waardoor een hopeloze (overbodige) file ontstond op de A13...

Ik bedoel hiermee te zeggen dat de info via TMC in de tesla betrouwbaarder is dan die op de radio voorgelezen of aangegeven op de matrixborden. Door de "blind-spot" van de nieuwe A4 is het gokken

IMG_9163.JPG
IMG_9165.JPG


Kan iemand mij vertellen welke bron gebruikt wordt voor de TMC in de Tesla? Deze toont verdacht veel overeenkomst met TomTom-live. Zodra er in de file een stukje opgetrokken wordt kleurt deze gelijk geel op het scherm, zeer accuraat dus. Lijkt dus van telefoon verbindingen te komen, het systeem dat TomTom-live gebruikt.
 
Last edited:
Ik had ook dezelfde melding zoals hierboven gemeld en daarna gelijk het zelfde probleem als widodh, op grote scherm alleen een (gedeeltelijke)route maar de instructies en kleine scherm werken wel (kloppen niet want ik rij niet volgens de berekende route, er is een snellere over de snelweg)

Ik heb meerdere keren reset (draaiwieltjes op stuur) gedaan en toen leek het beter te gaan maar moet eerlijk zeggen dat dit recent is en dus nog niet als definitieve oplossing kan benoeme

View attachment 110532View attachment 110533


Gisteren middag/avond had ik exact hetzelfde probleem! Het ligt dus niet aan jou en resetten zal misschien niet helpen. Ik heb de navigatie zwaar vervloekt want ik moest met spoed met de hond naar een dierenziekenhuis........
 
Ik had deze week een adres in lokeren ingegeven. Navigatie stuurt me naar een onooglijke boerenwegel in het midden van de velden: bestemming bereikt! Het adres was in het centrum...
Opnieuw ingeven gaf hetzelfde resultaat. De boerenwegel had zelfs een andere naam, ik snap het nog steeds niet.
Ten slotte via gsm en Google maps genavigeerd, was 3 km verder...
 
Ik had deze week een adres in lokeren ingegeven. Navigatie stuurt me naar een onooglijke boerenwegel in het midden van de velden: bestemming bereikt! Het adres was in het centrum...
Opnieuw ingeven gaf hetzelfde resultaat. De boerenwegel had zelfs een andere naam, ik snap het nog steeds niet.
Ten slotte via gsm en Google maps genavigeerd, was 3 km verder...
Slotsom van deze draad (en vele andere): de NAV van Tesla sucks! En ze doen er niets aan. Liever een agenda integreren. Of een valet-modus programmeren. Allemaal stukken nuttiger en levensbelangrijke functies... :-(
 
Houd nou eens op over die agenda. Dat is voor mij een van de fijnste toevoegingen. Ik houd mijn telefoonagenda goed bij en dan werkt het prima.

Ik vind het ook een fijne toevoeging, maar gebruik het niet, omdat de navigatie van de Tesla toch zinloos is. En Waze heeft ook agenda integratie dus daar kan ik even makkelijk een bestemming invoeren. Nu maar hopen dat de iPhone mirroring snel geïmplementeerd wordt...
 
Houd nou eens op over die agenda. Dat is voor mij een van de fijnste toevoegingen. Ik houd mijn telefoonagenda goed bij en dan werkt het prima.
In tegenstelling tot velen ben ik erg tevreden over de navigatie. Nee hij is niet perfect maar voor mij zeker niet slechter dan andere systemen die ik in BMW, Renault, VW, Volvo of Alfa heb gehad. En die agendafunctie vind ik fantastisch. Sorry:redface:
 
In tegenstelling tot velen ben ik erg tevreden over de navigatie. Nee hij is niet perfect maar voor mij zeker niet slechter dan andere systemen die ik in BMW, Renault, VW, Volvo of Alfa heb gehad. En die agendafunctie vind ik fantastisch. Sorry:redface:

+1. Ik deel Hendrik zijn mening. Trouwens ik heb sinds november een nieuwe Tomtom GO6100 Lifetime maps ( lees één van de duurdere modellen uit de reeks ) voor in mijn Crafter.
Mijn 4e TT inmiddels voor mijn "werkpaard" en het moet van het hart: ZO SLECHT heb ik hem nog nooit geweten !!
Die TT is gewoon een ramp, stuurt me met instelling "snelste route" gegarandeerd door de achterlijkste achteraf weggetjes en de interface om adressen te zoeken is gewoonweg 10 stappen terug t.o.v. mijn 3 jaar oude gesneuvelde TT Go1000 Live.
Ik bedoel maar… . De nieuwe TT's zijn ook niet alles.
Akkoord, ik geraak overal waar ik wil geraken, soms met het angstzweet erbij o.w.v. de kleine baantjes die met mijn XXL Crafter niet zo eenvoudig te berijden zijn, maar ik bereik de bestemming.

Dit gezegde om aan te duiden dat ik zeker niet ontevreden ben over de Tesla nav.

Xavier
 
...
Kan iemand mij vertellen welke bron gebruikt wordt voor de TMC in de Tesla? Deze toont verdacht veel overeenkomst met TomTom-live. Zodra er in de file een stukje opgetrokken wordt kleurt deze gelijk geel op het scherm, zeer accuraat dus. Lijkt dus van telefoon verbindingen te komen, het systeem dat TomTom-live gebruikt.

Ziehier:
https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Traffic

Deze is in mijn beleving beter dan die van TomTom, nauwkeuriger omdat ie van GPS locatiegegevens gebruik maakt en niet van kruispeilingen van telefoonmasten zoals TomTom doet. Soms kun je bij Google inzoemen en zie je zelfs files op fietspaden welke nog kloppen ook. Ik bedoel maar.
 
Gisteren via Schiedam naar Poortugaal, onder Rotterdam.
Nou, daar wordt je met de navigatie niet blij van, dat was flink omrijden na het niet nemen van de juiste afslagen op de A15.
Maar goed, het is daar ook een behoorlijke spagetti geworden.

Ik heb gemengde gevoelens.
Meestal werkt het prima en ik heb in Duitsland al enorme files vermeden door de navigatie, dat doet hij prima.
Maar hij kleunt af en toe ook flink mis.
Volgens mij zouden nieuwe kaarten al flink helpen.
 
Gisteren via Schiedam naar Poortugaal, onder Rotterdam.
Nou, daar wordt je met de navigatie niet blij van, dat was flink omrijden na het niet nemen van de juiste afslagen op de A15.
Maar goed, het is daar ook een behoorlijke spagetti.

Dat is gek. Gisteren vanuit Den Haag naar Rhoon gereden en dat ging, na het ontbrekende nieuwe stuk A4, juist helemaal goed. En dat is precies dezelfde route.
 
Gisteren via Schiedam naar Poortugaal, onder Rotterdam.
Nou, daar wordt je met de navigatie niet blij van, dat was flink omrijden na het niet nemen van de juiste afslagen op de A15.
Maar goed, het is daar ook een behoorlijke spagetti geworden.

Dat stuk A15 ken ik en ik ben daar ook al twee keer fout gegaan. het is daar zo complex en nog niet zo heel erg lang geleden gewijzigd in die zin dat je nu veel eerder naar rechts moet dat ik deze situatie niet aan de navigatie verwijt. Ik denk trouwens dat andere systemen daar minstens net zo erg in de fout zouden zijn gegaan.

Goed, hij zit er nog wel eens naast maar de combinatie van groot scherm, op naam (bedrijf) kiezen i.p.v. gedoe met adres, goede verkeersge(om)leiding, met goede verbruiksvoorspeller en langzaam beter worden route-planner (SuC's) zou ik niet anders meer willen en ik denk ook dat het "ooit" helemaal perfect zal zijn :)
 
In de elvendertig software updates die ik de afgelopen twee jaar gekregen heb, is er alleszins maar weinig fundamenteels veranderd/verbeterd aan de NAV. Blijkbaar werden andere pietluttigheden systematisch vééééél belangrijker en meer prioritair bevonden.

Een spijtige gemiste kans, volgens mij.

Je weet dat ik als optimist te boek sta en dat ikzelf helemaal niet zoveel klachten heb. Er is een goede wisselwerking tussen de suggesties van de NAV, die meestal wel hout snijden, en mijn inzichten voor die gevallen dat dat niet het geval is. Waarbij ik ook moet erkennen dat ik het soms beter dacht te weten maar er glad naast zat.