Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn Tesla opgehaald, en ook ik heb LTE. Mochten er statistieken bijgehouden worden.. :)

Wel was ik nieuwsgierig of de Tesla zou inhouden bij het nieuwe stuk A4 bij Delft richting R'dam. En ja hoor, ik zat AP te testen, reed braaf 100 en geen auto's om me heen en hij ging inhouden bij de afslag waar vroeger de A4 ophield. Ging terug naar 50 en toen gaf ik maar weer 'gas'.

Google Maps is netjes up2date natuurlijk, maar mijn Navigon nog niet. Ik heb zojuist WiFi ingesteld, dus eens zien of er updates komen. Hoe is dat te checken btw?
 
dus eens zien of er updates komen. Hoe is dat te checken btw?

Je hoeft niets te checken. Die komen 'uit de lucht vallen'. Op het scherm staat dan aankondiging. Als je de Tesla app hebt komt dan ook een melding op. Jammer alleen dat je de installatie alleen nog niet aan kan zetten met de app.

Nabrander; Door op het Tesla logo boven aan je scherm te drukken kan je wel controleren welke versienummer je hebt.
 
Dus als ik het goed begrijp kan ik op twee manieren testen of ik kaartupdate heb:
- A4 test Delft;
- afslagen in blauw bij navigatie linkerdeel clusterscherm.
Klopt dit? Iemand die dit kan bevestigen?
Begrijp verder dat niet alle auto's die deze week zijn uitgeleverd laatste kaartupdate hadden. Onze MS staat nu voor volgende week op de planning. Zou graag bij aflevering eea willen checken.
 
Je hoeft je geen zorgen te maken over het feit dat de kaartupdate nu wel of niet op je nieuwe S is geinstalleerd.
Het gaat bij Tesla heel anders dan bij alle overige autofabrikanten, als je daar een update mist dan moet je daarvoor altijd fysiek terug naar de garage. Bij Tesla komt alles over-the-air en zo krijgt iedereen vroeg of laat alle update versies automatisch in zijn of haar auto voorgeschoteld. Updates zoals je gewend bent bij bijvoorbeeld je smartphone!
 
- afslagen in blauw bij navigatie linkerdeel clusterscherm.
Klopt dit? Iemand die dit kan bevestigen?
Begrijp verder dat niet alle auto's die deze week zijn uitgeleverd laatste kaartupdate hadden. Onze MS staat nu voor volgende week op de planning. Zou graag bij aflevering eea willen checken.

Gisteren voor de eerste keer in 11 maanden een kaartupdate ontvangen en een eenvoudige manier om de nieuwe kaarten te herkennen is idd dat de pijlen nu in het blauw worden aangegeven daar waar dit bij de vorige kaarten in het geel/oranje was.
 
Gisteren reed ik weg bij familie, en toen zag ik op het display staan:

image.jpeg


Dus ik dacht: Jihaa! Dat is misschien wel de A4 fix, maar nee hoor... Hoe kan ik zien wat er geupdate is of welke versie ik heb? Is dit dan voor navigon of google maps?

Gewoon over LTE gekregen overigens.
 
John, als je nav zoiets vertelt staat ie zeker nog op sightseeing mode… .

Of je rijdt te langzaam... ik heb in een ICE waarbij ik zelf de benzine moest betalen ooit het verwijt gehad van mederijders (zakelijk retourtje Denemarken) dat "de koeien ons over rechts inhaalden" (en die stonden dan in de wei:biggrin:... overigens, ik reed ca 130 maar in Dld is dat idd not done... maar met 1 op 7 (achteraf bleek dat de garage bij oliewissel vergeten wat de dop op de vulopening terug te plaatsen waardoor het verbruik in de wintermaanden ineens logisch te verklaren was...) wilde ik echt niet harder.

O ja, ik moet weer OT... uhhh, er zat een nav systeem in de auto, maar die in de Tesla vind ik echt prettiger!:cool:
 
Sinds afgelopen woensdag eindelijk de Tesla opgehaald. De laatste kaartupdate zat er nog niet op, die is vrijdag bij mij binnen gekomen, maar hij ontwijkt nog geen files (of zit dat er helemaal niet in? :)

Op de kaart moet je het icoontje met het stoplichtje (iemand noemde het ooit een stukje fietsketting) aanzetten. Rechtsonder op de Google kaart, onder het wereldbolletje.
 
Afgelopen maandag een "kromme" ervaring, stuurt de navigatie je voor een toeristische route je van de doorgaande weg af.
Geen idee waarom.

IMG_2199.JPG


- - - Updated - - -

Sinds afgelopen woensdag eindelijk de Tesla opgehaald. De laatste kaartupdate zat er nog niet op, die is vrijdag bij mij binnen gekomen, maar hij ontwijkt nog geen files (of zit dat er helemaal niet in? :)

Je kunt dan tevens in bovengenoemde afbeelding zien dat hij de wegen groen, oranje en rood laat kleuren wat de verkeersintensiteit aangeeft.
 
Afgelopen maandag een "kromme" ervaring, stuurt de navigatie je voor een toeristische route je van de doorgaande weg af.
Geen idee waarom.

Dit heb ik regelmatig! Als ik op de N210 rijd van Schoonhoven richting b.v. Krimpen aan den IJssel en je geeft een adres in, wil hij bij IEDERE rotonde je zo'n toeristische route opsturen. Alsof hij een hekel heeft aan die N210. Er zit echt geen logica in, want het is nooit een kortere of snellere route. Als je de navi daar volgt doe je 45 minuten over een stuk wat me nooit meer dan 20/25 minuten heeft gekost. Heeft ook niets met drukte te maken, want de navi doet dat ook als alles groen is op Google Maps.

Eerlijk gezegd is dat waar ik me het meeste aan erger. Dat de navi je nog probeert via binnendoor weggetjes te sturen als het echt sneller is, oké, maar wat toch de logica mag zijn om je van een N-weg af te sturen om over allemaal binnendoor wegen te gaan en er dan ook nog eens veel langer over te doen begrijp ik helemaal niet. En dat komt helaas toch regelmatig voor. Erg jammer ....
 
Ik vrees dat de verklaring simpeler is dan je durft te denken.
In Californië is de kortste route doorgaans ook de snelste route. En als je Elon er op wijst dat dit in Europa anders is, dan ben je daarna 'Executive on leave'.
(Jerome)
 
Dit heb ik regelmatig! Als ik op de N210 rijd van Schoonhoven richting b.v. Krimpen aan den IJssel en je geeft een adres in, wil hij bij IEDERE rotonde je zo'n toeristische route opsturen. Alsof hij een hekel heeft aan die N210. Er zit echt geen logica in, want het is nooit een kortere of snellere route. Als je de navi daar volgt doe je 45 minuten over een stuk wat me nooit meer dan 20/25 minuten heeft gekost. Heeft ook niets met drukte te maken, want de navi doet dat ook als alles groen is op Google Maps.

Eerlijk gezegd is dat waar ik me het meeste aan erger. Dat de navi je nog probeert via binnendoor weggetjes te sturen als het echt sneller is, oké, maar wat toch de logica mag zijn om je van een N-weg af te sturen om over allemaal binnendoor wegen te gaan en er dan ook nog eens veel langer over te doen begrijp ik helemaal niet. En dat komt helaas toch regelmatig voor. Erg jammer ....

Volgens mij heeft dat e maken met snelheidsbeperkingen op de logische weg, bv in België op wegen buiten de bebouwde kom mag je 90 (zelfs de wegen waar autos amper kunnen kruisen) echter de meeste hoofdwegen zijn nu voor zien van de 70 borden. Met als gevolg de "toeristische" wegen voorrang krijgen. Mocht er in de navigatie soft een soort van penalty zitten volgens het aantal en de scherpe van de bochten, zou dit volgens mij veel uitmaken.
 
Heb ook de nieuwe kaarten en alles rond Rotterdam pakt hij goed op nu. Echter als je vanaf Den Haag komt en je wilt naar Rhoon dan wilt hij je door het centrum gooien maar dat is trager, nu had mijn audi dat ook altijd echter gebeurde bij mij het volgende:

Navigatie ingesteld naar Rhoon vanaf Den Haag. Op de A13 wilt hij door het centrum echter ik ben eigenwijs en sorteer voor om richting de benelux tunnel te gaan de A20 op. De auto reedt op autopilot en wilde dus gewoon rechtdoor de navi volgen en niet de bocht die hij toch duidelijk had moeten zien. Ik kon ingrijpen maar dit zijn wel dure foutjes.