Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Hoezo? Niet akkoord? Wat heb je in de MS? Het handschoenkastje...

Nah, ik dacht dat je had over frunk&trunk, niet de bergruimte in de cabine. Ik hou wel van het minimalistische, maar voor jou is dat anders blijkbaar. Het komt voor mij wel over als spijkers op laag water zoeken.
Mijn dochter kwam gisteren thuis met een 9,9 voor haar scheikunde tentamen, dan ga ik niet zagen over waar ze die 0,1 punt heeft laten liggen;)
 
  • Like
Reactions: Steven
Vandaag toen ik weg wilde rijden weer een melding dat de maps zijn bijgewerkt. Tesla heeft er duidelijk iets meer prioriteit aan gegeven. De vorige update is nog maar een paar maanden geleden volgens mij. Geen idee wat er is gewijzigd eigenlijk.

Wel opvallend in mijn wifi statistieken: hij heeft eerst dinsdag op woensdag nacht veel gedownload en daarna woensdag op donderdag nacht weer. Ik vermoed dus dat hij wel echt de voorkeur aan wifi geeft, want anders zou hij wel overgaan op 3G ipv het de volgende nacht pas weer hervatten over wifi. Totale download was weer zo'n 4 a 5 GB, verdeeld over 2 nachten dus.
 
Nah, ik dacht dat je had over frunk&trunk, niet de bergruimte in de cabine. Ik hou wel van het minimalistische, maar voor jou is dat anders blijkbaar. Het komt voor mij wel over als spijkers op laag water zoeken.
Mijn dochter kwam gisteren thuis met een 9,9 voor haar scheikunde tentamen, dan ga ik niet zagen over waar ze die 0,1 punt heeft laten liggen;)

Ik zaag niet, maar soms waan je je hier op dit forum in een Apple-commune. Iedereen die het met starende ogen over de enkel maar goede, fantastische, waanzinnige, formidabele, exceptionele eigenschappen van die wagen heeft. Haast in een trance, met Elon in de rol van Steve...

Laten we alsjeblieft terug met onze voeten op de Aarde neerdalen. De Model S is een wagen met een aantal positieve en een aantal negatieve punten. En daar houdt het bij op...
 
Vandaag toen ik weg wilde rijden weer een melding dat de maps zijn bijgewerkt. Tesla heeft er duidelijk iets meer prioriteit aan gegeven. De vorige update is nog maar een paar maanden geleden volgens mij. Geen idee wat er is gewijzigd eigenlijk.

Wel opvallend in mijn wifi statistieken: hij heeft eerst dinsdag op woensdag nacht veel gedownload en daarna woensdag op donderdag nacht weer. Ik vermoed dus dat hij wel echt de voorkeur aan wifi geeft, want anders zou hij wel overgaan op 3G ipv het de volgende nacht pas weer hervatten over wifi. Totale download was weer zo'n 4 a 5 GB, verdeeld over 2 nachten dus.

Sterker nog: hij download de kaartupdates echt aleen maar over Wifi.
(een stuk terug in deze thread staan nog ergens de headers waaruit dat af te lezen is).
 
Bijna leysfi. De model S is voor mij een wagen met juist heel veel tekortkomingen ten opzichte van mijn vorige fossielen. Maar die paar positieve punten zijn zoveel lichtjaren vooruit de me alle tekortkomingen voor lief doen nemen en soms bijna vergeten.

Na de eerste 10.000 km kan ik "helaas" alleen maar beamen dat een Tesla niet in Duitsland is gebouwd... maar van terugkeren naar een duits fosiel ben ik nu wel lichtjaren verwijderd.

Als de doemdenkers gelijk krijgen dan hoop ik dat de resten van Tesla bij Mercedes eindigen (of Audi maar die zijn dan weer teveel VW sjoemelaars)....
 
Ten eerste:
Die navigatie komt wel goed, juist omdat het Tesla is en juist omdat Tesla uit Silicon Valley komt.
Het blijft de enige auto met 2 navigatie systemen, die onderling informatie uitwisselen. Die over the air steeds beter worden.

Ten tweede:
Laat VW/Audi maar roetfilters maken.
Veel belangrijker voor hun huidige producten.

Ik ben opgegroeid met Audi, BMW, Mercedes. Maar wat hebben die hopeloos de boot gemist.

Heb je nog een Audi, dan snel verkopen voordat de tweedehands waarde negatief wordt.
 
  • Like
Reactions: HWS and dicktump
Onderstaande heb ik nog nooit meegemaakt.
Stap 1: waar wil ik naar toe?

image.jpeg


Stap 2: de auto is met het juiste adres de route aan het bepalen

image.jpeg


En dan is het adres zonder mijn tussenkomst 2 km verder gezet?!?

image.jpeg


Voor de oplettende lezer, ik sta al op het doeladres. Op weg hier naar toe had ik precies hetzelfde en ben ik op mijn eigen 'tonton' gaan rijden. De navigatie stond in dit geval mee te draaien voor de kinderen zodat ze precies weten hoelang het nog duurt voor we ergens zijn.

Het antwoord op dit raadsel inmiddels gevonden, google kent twee adressen:
image.jpeg

Waar ik niet vrolijk van wordt is dat Google gekozen heeft voor een ander adres zonder mij te informeren.
 
Gister kreeg ik een popup op het scherm te zien dat ik weer up to date ben met het gebruik van de laatste Google Maps versie.
Deze versie is nergens in het systeem te herleiden toch ?

Was het echt de Google Map versie of de Navigon kaart die lokaal bewaard wordt? Omdat de Google kaart namelijk steeds bij gebruik gedownload wordt en je volgens mij dan altijd de meest actuele versie hebt.
 
Hier ook melding update kaarten maar geen idee welke versie er nu is.
(2e melding over een periode van 3 weken)

Verbinding tussen Geel en Kasterlee (n19g) "bestaat" nu wel voor de navigatie.
(Voor de eerste keer heb ik niet dwars door de velden moeten rijden)
 
  • Like
Reactions: redevries