Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Maar gewoon een actuele kaart zou wel erg fijn zijn, tussen eind 2015 en nu is er best veel veranderd.......verder werkt de nav op zich wel goed. Ieder willekeurig ander navigatiesysteem zou ook niet zo goed werken met 2 jaar oude kaarten......
 
  • Like
Reactions: sweep
Kritiek wordt op prijs gesteld, maar als de toon vergelijkbaar wordt met Autoweek "reacties" kun je die beter daar plaatsen.

Nou, dat bedoel ik dus :D

Ik snap het wel hoor. Er zijn hier 2 type mensen (wel meer hoor, maar even voor het gemak):

Zij die gewoon een auto kopen omdat die het beste in hun plaatje past. En zij die hun Tesla (ook) zien als iets waar ze zich inkopen, een idee, een visie, en die zijn wat ruimhartiger.

Er zijn gewoon dingen die Tesla goed deed, maar inmiddels achterhaald zijn (navigatie) of on par zijn (Merc E AP is erg fijn) met andere merken. Dat mogen we toch wel zeggen? Als ik nu zeg dat het onwaarschijnlijk dom is dat ik geen automatische ruitenwissers heb op mijn Tesla, krijg ik een epistel van iemand waarom dat zo is en dat Tesla er echt mee bezig is.

Het zal wel. Ik ga een enorme bak plezier hebben van het ding. Het rijdt lekker, zit goed (met de nieuwe stoelen), het dak is prachtig, de kofferbak is fijn en ik kan nog wel even door gaan.

En dan zeg ik dus ook dat AP tegenvalt, navigatie slecht is en audio klinkt als een iPod in een melkpak. Gelukkig kunnen ze de eerste 2 nog fixen.
 
Last edited:
Nou, dat bedoel ik dus :D

Ik snap het wel hoor. Er zijn hier 2 type mensen (wel meer hoor, maar even voor het gemak):

Zij die gewoon een auto kopen omdat die het beste in hun plaatje past. En zij die hun Tesla (ook) zien als iets waar ze zich inkopen, een idee, een visie, en die zijn wat ruimhartiger.

Er zijn gewoon dingen die Tesla goed deed, maar inmiddels achterhaald zijn (navigatie) of on par zijn (Merc E AP is erg fijn) met andere merken. Dat mogen we toch wel zeggen? Als ik nu zeg dat het onwaarschijnlijk dom is dat ik geen automatische ruitenwissers heb op mijn Tesla, krijg ik een epistel van iemand waarom dat zo is en dat Tesla er echt mee bezig is.

Het zal wel. Ik ga een enorme bak plezier hebben van het ding. Het rijdt lekker, zit goed (met de nieuwe stoelen), het dak is prachtig, de kofferbak is fijn en ik kan nog wel even door gaan.

En dan zeg ik dus ook dat AP tegenvalt, navigatie slecht is en audio klinkt als een iPod in een melkpak. Gelukkig kunnen ze de eerste 2 nog fixen.

Vaak gelezen op het forum maar tot mijn grote verbazing staat in de gebruiksaanwijzing van MS(van "mijn Tesla" gedownload) toch echt dat er een werkzame regensensor is.
En als inderdaad deze niet werkt dan is dat inderdaad een onwaarschijnlijk domme streek van Tesla.

Ik wacht af, mijn Model S wordt waarschijnlijk begin december geleverd.
 
...En dan zeg ik dus ook dat AP tegenvalt, navigatie slecht is en audio klinkt als een iPod in een melkpak. Gelukkig kunnen ze de eerste 2 nog fixen.
Helemaal eens met je post, er moet in het belang van Tesla (en klanten) meer gejankt worden.
Als de prikkels om op alle aspecten een betere prestatie neer te zetten blijven ontbreken, gaat het straks alleen nog maar om kwantiteit i.p.v. kwaliteit.

Maar toch een kleine geruststelling; ook het audiosysteem kan baat hebben bij toekomstige OTA updates. Er zit een hoop digital sound processing hardware in, die softwarematig anders aangestuurd kan worden.
Er is dus kans op het fixen van alle drie genoemde tekortkomingen.

De prioriteit van het fixen is alleen maar door de bestaande klanten te beïnvloeden. Realiseer je hierbij ook dat zelfs de eigen Tesla medewerkers hooguit incidenteel in een Tesla rijden en dan alleen maar met de acceleratie spelen. En van de grote roerganger tegenspreken worden ze daar ook niet populair bij hun managers. (Elon denkt hier gelukkig anders over.)

Help Tesla en jank hier.