Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik naar een supercharger in Zweden (Lagan) een route plan dan stuurt de navigatie/routeberekening mij iedere keer langs de supercharger in Amsterdam (zelf woon ik in de buurt van Franeker friesland). Als ik vervolgens onder apps / settings / maps & navigation / trip planner (beta) op off zet, dan gaat de routeberekening wel goed. Wat is de bedoeling van trip planner beta?
 
De trip planner houdt rekening met alle laadstops. Als je deze uit zet dan berekent hij de route zonder tussenlaadstops en zul je zelf moeten kijken waar je stopt. Doorgaans werkt de beta redelijk, maar dit soort rare dingen komt nog te vaak voor. Zie ook alle frustraties in het navigatie topic. Zelf gebruik ik nog steeds de TomTom naast de Tesla navi.

Navigatie
 
Als ik naar een supercharger in Zweden (Lagan) een route plan dan stuurt de navigatie/routeberekening mij iedere keer langs de supercharger in Amsterdam (zelf woon ik in de buurt van Franeker friesland). Als ik vervolgens onder apps / settings / maps & navigation / trip planner (beta) op off zet, dan gaat de routeberekening wel goed. Wat is de bedoeling van trip planner beta?
De trip planner bèta werkt naar mijn mening en over het algemeen uitstekend. Dat via A'dam SuC sturen, is mij niet onbekend. Onze eerste, wat langere trip naar Oostenrijk vanuit Hoofddorp met 95% SoC vertrokken. Trip planner stuurde ons via A'dam naar Zevenaar SuC. Uiteraard genegeerd, bij Utrecht navigatie gestopt en opnieuw gestart. Daarna geen problemen meer gedurende de gehele trip, zowel heen als terug. Je kunt bovendien via de trip planner en met het stroompedaal je verbruik perfect sturen. En op enig moment zelf beslissen om een door de navigatie aangegeven SuC wel of niet aan te doen. Gezond verstand, de totale route overzien en wat ervaring, meer heb je niet nodig.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Helemaal mee eens.
De sporadsiche keer dat de beta-versie een eigenaardige keuze maakt, geef ik zelf de volgende stop in.
En daar aangekomen probeer ik opnieuw, en gaat het opnieuw bijna altijd goed.

Eigenlijk geldt dat voor iedere navigatie. Eerst even nakijken welke route de nav voorstelt; valideren en dan pas rijden.

Was iedere beta versie maar zo goed als de trip-planner;)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Zou wel erg fijn zijn als je moest bevestigen dat er van de route afgeweken gaat worden en dat je omgeleid word via een SuC. Nu gebeurd dat soms ongewenst. Ik kom graag met minder dan 10km rest range aan.

Dat lijkt mij (als leek zijnde) een relatief eenvoudige software update om de bestuurder aan te laten geven met hoeveel bereik hij/zij wilt aankomen. Dan kan het beter op iemand worden afgesteld en werkt het dus nog beter.
 
Lagan is wel een mooie stop. Zeker de moeite waard. Mooiste van Zweden denk ik.

In april jongstleden even wezen kijken toen wij daar in de buurt op vakantie waren (was toen nog niet in bezit van model S). Wat ie vanmorgen ook wilde is om het IJselmeer heen naar mijn werk in de buurt van Alkmaar. Ik denk dat ze moet leren? want zojuist pakte ze wel de route over de afsluitdijk.
 
voor de klagers over de navigatie... , de navigatie op mars is pas echt slecht, ook kon hij op mijn geplande trip geen enkele suc locatie vinden.:(
mars1.jpg


mars2.jpg

ik ben dan maar weer naar huis gereden.
 
de kaart op mijn navigatiescherm "verschuift" niet mee in de richting waar ik rijdt, dus ik start bijvoorbeeld in Amsterdam en als ik tv Amersfoort ben staat mijn scherm nog steeds op omgeving Amsterdam
Meer mensen met dit probleem?
Waarschijnlijk heb je de kaart manueel verschoven en dan gaat hij niet meer mee.
druk op het icoontje die de richting aangeeft rechts boven in het navigatiescherm. en dan is het weer klaar.
 
  • Like
Reactions: job-lek
voor de klagers over de navigatie... , de navigatie op mars is pas echt slecht, ook kon hij op mijn geplande trip geen enkele suc locatie vinden.:(
View attachment 207549

View attachment 207550
ik ben dan maar weer naar huis gereden.

Gewoon een kwestie van wennen.
Bij mij deed de nieuwe navigatie het prima. Wel een paar keer prikken om in de buurt van je bestemming te komen.

image.jpeg