Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen ook verrast met de nieuwe navigatie, nadat ik vorige week de nieuwe update en grijze kaarten had ontvangen. Inderdaad OTA, maar zonder notificatie op de app geïnstalleerd.
Ondanks dat de nieuwe dame in kwestie wat zakelijker is, ben ik wel erg tevreden met de nieuwe look en feel. Vandaag gehele dag op navigatie gereden, voor het eerst geen vreemde routes of keuzes. Ook nieuwe lay-out en presentatie van straatnamen erg prettig
 
Vreemd, heel vreemd !

Sommigen zijn tevreden over de Nav en bij anderen werkt het voor geen meter... .
Ik vraag me af wat de reden kan zijn, is in principe dezelfde software die draait op "gelijkaardige computers"...?
Wat kan hier nu problemen geven? Wat zeggen de ICT mannen??

Mij hoor je in elk geval niet klagen, Nav werkt naar wens, niet beter maar ook niet slechter dan TomTom ( ik kan het weten; heb sinds dinsdag een nieuwe TT voor in de Vito, de ( 2 jaar ) oude TT crashte elke dag en moest iedere keer opnieuw opstarten. Heb de nieuwste TT GO 6200 met interne SIM gekocht )
 
Ik heb afgelopen weekend ook de 24.1 update gehad en heb nu dus de "grijze" kaart op de middenconsole.
De kleurwijzigingen waren me zeker opgevallen en vond ik er best wel goed uitzien; dat het alleen grijstinten zijn was me ontgaan, vooral doordat de verkeersdrukte nog wel in kleur wordt weergegeven. De nieuwe navigatie heb ik nog niet.

Het grootste probleem wat ik heb (en wat enkele anderen ook al gerapporteerd hebben), is dat de weergave van verkeersdrukte voor geen meter meer werkt. Het lijkt erop dat die niet regelmatig bijgewerkt wordt, behalve als je schuift of zoomt naar een gebied waarvan nog geen informatie beschikbaar is. Als je dan weer teruggaat naar je oorspronkelijke weergave toont hij weer vrolijk de oude informatie, waarbij "oud" rustig meer dan een halve dag oud kan zijn.
Hiermee is de weergave van verkeersdrukte voor mij volkomen onbruikbaar geworden.

Voor zover ik heb kunnen nagaan (ik heb de navigatie deze week nog maar eenmaal gebruikt) maakt de navigatie wel juist gebruik van actuele verkeers-informatie, maar zeker weten doe ik dat niet.

Dat is ook mijn beeld (MCU2):
- online routing gebruikt actuele verkeersinfo
- visueel soms oudere info. Ook op te lossen door verkeersinfo tonen uit/aan te zetten
 
Dat is ook mijn beeld (MCU2):
- online routing gebruikt actuele verkeersinfo
- visueel soms oudere info. Ook op te lossen door verkeersinfo tonen uit/aan te zetten

Bedankt voor de tip. Dat had ik nog niet geprobeerd. Ga ik uitproberen zodra ik onderweg ben met naar verwachting wat files in de buurt (overigens heb ik MCU1 en nog de oude off-line navigatie).
 
De nieuwe navigatie heeft bij mij een wat vreemde feature. In de kaarten staat blijkbaar dat je bij mij niet de straat mag oversteken, dat er een doorgetrokken streep zou staan. Daardoor gaat de software allerlei vreemde omwegen voorstellen waarbij ik minuten om zou moeten rijden. De vorige kaarten hadden dat niet.
 
De nieuwe navigatie heeft bij mij een wat vreemde feature. In de kaarten staat blijkbaar dat je bij mij niet de straat mag oversteken, dat er een doorgetrokken streep zou staan. Daardoor gaat de software allerlei vreemde omwegen voorstellen waarbij ik minuten om zou moeten rijden. De vorige kaarten hadden dat niet.
Heeft je vriend Alex uiteindelijk toch die geo-fencing gekregen waar-ie al een tijdje om zeurde.
 
  • Funny
Reactions: pvkeep and Maarten
Inderdaad, het is geoptimaliseerd voor gebruik op de Tesla MCU. Hij polt de gps om het programma stop te zetten als er 10 min niet gereden wordt. Dit omdat de browser blijft werken, ook in de achtergrond en ook (!) als de auto in slaapstand staat....
Uitproberen op een mobile telefoon dus.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
A0A2A11A-036D-4A8D-A2D1-E6093B7FBC4E.jpeg
Weekendje Londen gedaan.
In Engeland alleen maar naar een blauwe lijn op ruitjes gekeken. Waardeloos.
 
Kan iemand mij vertellen of ik de enige ben of niet? Voorheen zag ik, als ik een adres ingaf, op de navigatie direct op hoeveel % ik zou zitten als ik dezelfde reis terug zou doen. Deze kan je in de navigatie app ook op “Always Show Estimated Round Trip Energy” (dus maakt het niet uit of je onder te 10% komt). Maar sinds de update heb ik dat niet meer. Ligt het aan mij en doe ik iets fout of is het een algemeen ding?