Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Heb op mijn 2014 S nu ook de nieuwe navigatie en die is een stuk sneller en stabieler dan de oude! Erg blij mee.
Super nieuws aangezien wij ook een 2013 "classic" S hebben. Ondanks dat ik veel berichten zie dat de nieuwe navigatie al land op "nieuwe" auto's met een MCU1 was het mij nog niet duidelijk of de nieuwe navigatie al uitgerold zou worden op de Classic's :)
Ik zit nu ook ongeveer een week op 2018.24.1 De komende dagen maar extra opletten om hem zo goed mogelijk bij wifi to parkeren en hopelijk krijgen we hem ook voor onze vakantie over 2 en een halve week.
 
Yes yes.....de nieuwe kaarten zijn bijna binnen. Eindelijk na ruim 2 weken al op versie 24.1 te hebben gezeten. MCU1 en AP 1 overigens.

D77AE7F5-24DB-468D-BFA8-C8D25BB1D6FB.jpeg

Verzacht het wachten op de MX een beetje Staat al 2 weken bij de laatste controles te wachten op een onderdeel.
 
Het meest opvallende is dat de mannenstem nu vervangen is door een vrouw die nogal een tempo er op na houdt.
Ze spreekt heel snel en is net als haar voorganger ( Nederlander ) niet echt vertrouwd met de juiste klemtonen... . :rolleyes:
Route begeleiding verliep voor de rest voortreffelijk.

Waarom heb ik nu plots een hollandse vrouw in mijn navigatie zitten?

I'm not amused.

Hehe, je was verwittigd... . :rolleyes:
 
  • Informative
Reactions: Mars1
Sinds een paar dagen (MCU1) ook de nieuwe navigatie en in combinatie met de nieuwe kaarten die ik al had ervaar is het als een verbetering. Toevallig gisteren een rit van 450km en door het centrum van Rotterdam en Den Haag gereden en dat ging (bijna) prima. De weg naar Tesla SeC 010 (vanuit Rhoon) is afgesloten maar de Tesla nav stuurde mij toch die richting op, terwijl TT Go op mijn Android mij netjes omleidde. Het goed lezen van verkeersdrukte op de grote kaart is nog steeds lastig, veel plekken wat rood gekleurd is is niets aan de hand. Een sidebar met plekken op je route met file zoals TT Go is voor mij persoonlijk nog steeds handiger op in 1 snelle oogopslag te zien waar op mijn route de files (en flitsers! ;-) ) staan. Maar verder een duidelijke verbetering tov de oude navigatie!
 
Net 1400 km gereden door Belgie-Luxemburg-Duitsland-Oostenrijk-Italie op NAV (met MCU2) en perfect genavigeerd, zeer tevreden.
Alleen was opvallend dat het wisselen van GSM netwerk bij de landsgrenzen erg lang duurde waardoor de kaarten op beide schermen lang grijze rasters bleven. Op de Brenner heb ik zelfs de auto maar via WIFI (met de hotsport van mijn Iphone) contact laten maken zodat het bezoek aan de SUC aldaar ook visueel werd op de kaart. Al met al vind ik de MCU2 en de nieuwe nav een hele verbetering tov de MCU1 met oude nav in onze 2015 MS
 
Weet iemand hoeveel tijd er tussen het downloaden van de nieuwe kaarten en het activeren daarvan zit?

Gisteravond is er bijna 7 GB gedownload naar vanmorgen was de update nog niet actief.

Paar dagen.. bij mij iets van drie of vier

Vanmorgen waren de nieuwe kaarten actief. Uiteindelijk heeft het dus bijna 3 dagen geduurd na downloaden om de kaarten te activeren.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB