Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Toch zag ik straks bij een kruising een rode streep maar er stond helemaal niks!!
Het systeem is niet helemaal real-time. Het kan inderdaad gebeuren dat er bijv. een brug in de snelweg open is geweest.
Het scherm laat dan een rode streep zien terwijl op het moment dat ik er ben de brug al weer even open is en je gewoon door kunt rijden.
Komende vanuit de Coentunnel en noordwaarts naar De Woude rijdend word ik vaak omgeleid via Purmerend. De brug over de Zaan blijkt dan open te staan of open gestaan te hebben.
Dit gebeurde heel vaak met de oude navigatie. Hoe de nieuwe het doet moet ik nog ervaren.
 
Het systeem is niet helemaal real-time. Het kan inderdaad gebeuren dat er bijv. een brug in de snelweg open is geweest.
Het scherm laat dan een rode streep zien terwijl op het moment dat ik er ben de brug al weer even open is en je gewoon door kunt rijden.
Komende vanuit de Coentunnel en noordwaarts naar De Woude rijdend word ik vaak omgeleid via Purmerend. De brug over de Zaan blijkt dan open te staan of open gestaan te hebben.
Dit gebeurde heel vaak met de oude navigatie. Hoe de nieuwe het doet moet ik nog ervaren.
Thnx. Het is goed om te weten dat het naijlt. Het wachten is nog op de eerste echte file.
 
Wat wel prettig is, is dat je kunt instellen dat het een minimaal voordeel van X min moet opleveren om een andere route te nemen.
Je wil niet dat je bij 1min voordeel gelijk naar een route wordt geleid waar 20 verkeersdrempels liggen.

Zeker 's-avonds als ik na een dag werken naar huis rij heb ik liever de standaard route en rij er 5 min langer over dan dat ik na een vermoeiende dag ook nog eens op een flut weg moet gaan rijden. Komt wellicht ook omdat mijn rug heel slecht is en dan 5min extra op een strakke snelweg veel fijner dan 20 verkeersdrempels nemen en 5 min eerder thuis.
 
  • Like
Reactions: Mars1
Wat wel prettig is, is dat je kunt instellen dat het een minimaal voordeel van X min moet opleveren om een andere route te nemen.
Je wil niet dat je bij 1min voordeel gelijk naar een route wordt geleid waar 20 verkeersdrempels liggen.
Goh...ik heb 10 min gezet voordat die re-route. Maar deze ochtend zit ik toch wel +40minuten extra langer in file zonder enig re-route. Oude nav deed dat vroeger direct...
Maar AP + spotify + file + geen haast = :)
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Goh...ik heb 10 min gezet voordat die re-route. Maar deze ochtend zit ik toch wel +40minuten extra langer in file zonder enig re-route. Oude nav deed dat vroeger direct...
Maar AP + spotify + file + geen haast = :)

Misschien had de detour nog wel meer vertraging of i.i.g. minder dan 10 min verschil. Ik heb hem overigens nu op 5 min staan.
Behoudens dat de navigatie nog steeds de afslag steevast te laat aangeeft en ook het aantal meters tot aan de afslag doorloopt tot voorbij het puntstuk, is dit een functie die ik toch wel redelijk goed vind werken.
 
  • Informative
Reactions: EddieW
Wat mij is opgevallen (en stoort) is dat de navigatie stem te laat aangeeft dat je de afslag moet pakken. Ver voor de afslag wordt netjes gemeld dat je de volgende afslag moet pakken maar wannneer je dan uiteindelijk bij de afslag bent wordt er pas in de laatste 100 a 200 meter gezegd dat je de afslag moet pakken. Je zit dan dus al ruim op de uitvoegstrook. Wanneer je even niet zit op te letten en je dus nog op de normale strook rijdt moet je dus ‘ineens’ naar rechts en halverwege de uitvoegstrook uitvoegen.

Het moment van aangeven dat je de afslag moet pakken zou dus zeker 300 meter voor de afslag moeten worden aangegeven.
 
Heb je dit al gemeld bij Tesla?


Wat mij is opgevallen (en stoort) is dat de navigatie stem te laat aangeeft dat je de afslag moet pakken. Ver voor de afslag wordt netjes gemeld dat je de volgende afslag moet pakken maar wannneer je dan uiteindelijk bij de afslag bent wordt er pas in de laatste 100 a 200 meter gezegd dat je de afslag moet pakken. Je zit dan dus al ruim op de uitvoegstrook. Wanneer je even niet zit op te letten en je dus nog op de normale strook rijdt moet je dus ‘ineens’ naar rechts en halverwege de uitvoegstrook uitvoegen.

Het moment van aangeven dat je de afslag moet pakken zou dus zeker 300 meter voor de afslag moeten worden aangegeven.
 
Wat mij is opgevallen (en stoort) is dat de navigatie stem te laat aangeeft dat je de afslag moet pakken. Ver voor de afslag wordt netjes gemeld dat je de volgende afslag moet pakken maar wannneer je dan uiteindelijk bij de afslag bent wordt er pas in de laatste 100 a 200 meter gezegd dat je de afslag moet pakken. Je zit dan dus al ruim op de uitvoegstrook. Wanneer je even niet zit op te letten en je dus nog op de normale strook rijdt moet je dus ‘ineens’ naar rechts en halverwege de uitvoegstrook uitvoegen.

Het moment van aangeven dat je de afslag moet pakken zou dus zeker 300 meter voor de afslag moeten worden aangegeven.
Mij is dit ook opgevallen.
Het dwingt je om goed op het rijbaanvenster onderin het instrumentenpaneel te letten. Daar zie je d.m.v. witte pijlen op welke rijbaan je moet zitten. De banen waar je niet moet rijden zijn grijs.
Verder zijn er veel rode bolletjes die zelfs het kleinste knikje in de weg aanduiden.
 
Ik constateerde vandaag dat de plaatsbepaling duidelijk enkele honderden meters fout zit. Eerst remde AEP af naar 70km, ruim voor het ingaan van dit gebied, vervolgens accelereerde hij ook weer door naar 100 ruim voordat het 70 gebied was afgelopen.

Niet veel later, in een 30 gebied, vond hij ook zo'n 300m voor afloop van het 30 gebied dat 60 weer prima was (de max snelheids weergave)
 
Wat mij is opgevallen (en stoort) is dat de navigatie stem te laat aangeeft dat je de afslag moet pakken. Ver voor de afslag wordt netjes gemeld dat je de volgende afslag moet pakken maar wannneer je dan uiteindelijk bij de afslag bent wordt er pas in de laatste 100 a 200 meter gezegd dat je de afslag moet pakken. Je zit dan dus al ruim op de uitvoegstrook. Wanneer je even niet zit op te letten en je dus nog op de normale strook rijdt moet je dus ‘ineens’ naar rechts en halverwege de uitvoegstrook uitvoegen.

Het moment van aangeven dat je de afslag moet pakken zou dus zeker 300 meter voor de afslag moeten worden aangegeven.

De namen die op de borden staan worden niet altijd genoemd door de dame van de Navigatie.
Bij complexe afslagen met bijv. een afslag op de afslag is het dan ook belangrijk dat het "nu afslaan" wordt gemeld bij het begin van de uitvoegstrook. Ik ben dit ook zo gewend van vorige auto's en niet als je niet meer kunt.

De navigatie in de Tesla geeft het "nu afslaan" aan als het puntstuk reeds naast je hebt en dus kan je er dan niet meer af.
Ik heb dit reeds meerdere keren aangegeven aan Tesla maar ze doen er niets mee.

Het serieuze antwoord is dat er ook wel eens iets mis in een de navigatie van andere fabrikanten.
 
6EC54AC2-6BBA-4169-A40B-9129159C0F58.jpeg
Weet niet of het goed leesbaar is maar de navigatie (oude) dacht vandaag dat ik er bijna 9 uur over zou doen om 80 km verder in het AMC te komen met 33% batterij :confused:
 
HOi,

Hoe kan het zijn dat soms google maps weergave verwijderd is? Ik weet dat de luchtfoto's niet up to date zijn.
Bij ons zie ik de situatie nog van 5 jaar geleden namelijk. Maar is weet wel dat er van heel Nederland fotos zijn. Dus er zou toch altijd weergave moeten zijn? Mis een setting fout?
 
HOi,

Hoe kan het zijn dat soms google maps weergave verwijderd is? Ik weet dat de luchtfoto's niet up to date zijn.
Bij ons zie ik de situatie nog van 5 jaar geleden namelijk. Maar is weet wel dat er van heel Nederland fotos zijn. Dus er zou toch altijd weergave moeten zijn? Mis een setting fout?
Je hebt niet altijd 4G beschikbaar. De auto heeft wel een actieve internetverbinding nodig om kaarten te kunnen ophalen.