Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb steeds een switch tussen routes, ook als deze niet sneller is. Het lijkt erop of dot niet op de achtergrond gebeurt, maar op de voorgrond.
Het nav schermpje in het dashboard kan het niet goed bijhouden, zo verlies ik de blauwe lijn en detailnavigatie. Storend!
 
Vandaag iets vreemds meegemaakt: omdat de auto dinsdag mij steeds een andere route wilde laten rijden heb ik die optie uitgezet.

Ten eerste is het vervelend dat je dan meteen helemaal geen verkeersinformatie meer krijgt. Ik wil alleen geen alternatieve routes.

Maar tweede was nog raarder: ik rij, dus zonder re-routing, op A1 richting Amersfoort. Wil de navigatie mij naar de parallelbaan A27 sturen en dan weer invoegen op A1 bij Baarn. Met re-routing houdt hij keurig A1 aan. Dat kan niet sneller/korter zijn.

Re-routing maar weer aangezet.
 
Vandaag iets vreemds meegemaakt: omdat de auto dinsdag mij steeds een andere route wilde laten rijden heb ik die optie uitgezet.

Ten eerste is het vervelend dat je dan meteen helemaal geen verkeersinformatie meer krijgt. Ik wil alleen geen alternatieve routes.

Maar tweede was nog raarder: ik rij, dus zonder re-routing, op A1 richting Amersfoort. Wil de navigatie mij naar de parallelbaan A27 sturen en dan weer invoegen op A1 bij Baarn. Met re-routing houdt hij keurig A1 aan. Dat kan niet sneller/korter zijn.

Re-routing maar weer aangezet.
Is soms wel handig als er een file op de hoofdbaan (A1) staat
 
Maar dat is dus juist het omgekeerde. Ik had omrijden uitgezet. En er was nu geen file, niet op beide banen

Omrijden is relatief. Het kan prima dat eerste de snelste of kortste route wordt gekozen. Dat is dan dus via parallel.

Vervolgens wordt, als rerouting aanstaat, de A1 gevolgd.

Dit klinkt dom als mens, maar ik heb vaker ‘AI’ systemen gezien die dit soort kronkels hebben.

Misschien rerouting aan en de tijdbesparing zo hoog mogelijk zetten? Dan wordt alleen gereroute als er ECHT een oponthoudt is?
 
  • Like
Reactions: job-lek
2022BB7D-8F98-4543-B726-7B1248E393FB.jpeg
Ik heb volgens mij een andere kaart dan gister. Geen melding gehad in de auto. Maar de verkeersdrukte lijnen zien er anders uit. Denk ook andere icoontjes te zien.

Of ben ik nou gewoon gek...
 
  • Informative
Reactions: Hbrink and job-lek
View attachment 343210 Ik heb volgens mij een andere kaart dan gister. Geen melding gehad in de auto. Maar de verkeersdrukte lijnen zien er anders uit. Denk ook andere icoontjes te zien.

Of ben ik nou gewoon gek...

Of je gek bent weet ik niet, ik ken je daarvoor niet genoeg om daar antwoord op te geven... .
Maar is je kaartvisie niet anders omdat je net iets teveel ingezoomd hebt? Soms zoomt ie vanzelf in en uit en gebeurt het wel eens dat ie iets gedetailleerder staat dan anders. De groene lijntjes zijn voor 'rustig verkeer'... .
Heb vanavond ook een gelijkaardige view gehad.

Xavier
 
  • Funny
Reactions: eelcodb
Of je gek bent weet ik niet, ik ken je daarvoor niet genoeg om daar antwoord op te geven... .
Maar is je kaartvisie niet anders omdat je net iets teveel ingezoomd hebt? Soms zoomt ie vanzelf in en uit en gebeurt het wel eens dat ie iets gedetailleerder staat dan anders. De groene lijntjes zijn voor 'rustig verkeer'... .
Heb vanavond ook een gelijkaardige view gehad.

Xavier
Denk idd dat het iets met zoomen te maken heeft gehad dan.

Ik kan helaas niet zien of er een flinke download heeft plaats gevonden.
 
Ik ben met mijn eerste roodtrip bezig (Rotterdam -> Luxemburg) en het viel me op dat de ingebouwde navigatie me wilde laten laden bij Antwerpen met een SoC van 69%. Dat leek me vrij onlogisch (en te vroeg) dus ik heb A Better Route Planner erbij gepakt (lang leve Auto Steer) en die gaf aan door te rijden tot Brussel (Machelen) met een SoC van 59%. Zo gezegd zo gedaan en in 39 minuten 34% erbij geladen. Betekent dit dat je beter zelf na moet blijven denken en niet teveel op de Tesla route planner moet vertrouwen?
 
Ja je moet zelf blijven nadenken, ik waszeker een half uur eerder thuis vanuit de ardeche dan de navigatie in eerste instantie aangaf, dit inderdaad doordat de nav te veel veiligheidsmarge inbouwt met laden. Na de heenweg met de X wist ik dat deze makkelijk op het trip-verbruik lijntje was te houden. Ik laad dan bv niet door tot de door de navigatie aangegeven hoeveelheid (nav komt graag met 20% rest aan). Eerste traject Suc verder gepakt(370 km rest 5%), daarna steeds kortere stukken aangehouden dan dat de nav zei, kwam er eigenlijk op neer dat ik stopte met laden zodra het aantal Kw onder de 90 kwam, bij ongeveer 270 @ 300 km typical. Dan weer verder naar een SuC ca 250 km verderop. Navigatie laat je rustig een uur of zo laden om een traject van 320 km te doen. Als je dit in tweeen knipt is het 2 x 20 min laden.