Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Toen ik gistermiddag weg reed van min werk zonder de navigatie ingesteld te hebben kreeg ik de melding dat er files waren op de route naar huis en werd gevraagd of ik een alternatieve route wou rijden. Die melding had ik nog nooit eerder gezien. Is dat nieuw? Blijkbaar leert hij uit het rijgedrag wanneer je waarschijnlijk een bepaalde route zal gaan rijden en wordt die route vervolgens geanalyseerd zonder dat de navigatie actief is. Allemaal goed bedoeld natuurlijk behalve dan dat ik helemaal niet onderweg naar huis was ;)
 
Toen ik gistermiddag weg reed van min werk zonder de navigatie ingesteld te hebben kreeg ik de melding dat er files waren op de route naar huis en werd gevraagd of ik een alternatieve route wou rijden. Die melding had ik nog nooit eerder gezien. Is dat nieuw? Blijkbaar leert hij uit het rijgedrag wanneer je waarschijnlijk een bepaalde route zal gaan rijden en wordt die route vervolgens geanalyseerd zonder dat de navigatie actief is. Allemaal goed bedoeld natuurlijk behalve dan dat ik helemaal niet onderweg naar huis was ;)
Dit is niet echt nieuw. Anderhalf jaar geleden heb ik dit ook één keer gehad terwijl ik iedere werkdag 's morgens en 's avonds dezelfde route neem. Het zit er al een tijdje in, maar komt zelden of nooit tevoorschijn.
 
Dit is niet echt nieuw. Anderhalf jaar geleden heb ik dit ook één keer gehad terwijl ik iedere werkdag 's morgens en 's avonds dezelfde route neem. Het zit er al een tijdje in, maar komt zelden of nooit tevoorschijn.
Bijzonder zeg dat de melding maar eens in de zoveel tijd voorbij komt. Het is namelijk best een handige functie.
 
Is het ontvangen van de nieuwe navigatie update, Q1 2017, ook random, net als software 8.1? Heb deze nog niet ontvangen en zou hem graag gaan gebruiken.
Die is inderdaad veel minder random dan de software updates, M.
Je auto via WiFi met het internet verbinden maakt alle verschil. Als je dat niet doet, kan het heel lang duren. Als je dat wel doet, heb je de kaarten op dit moment doorgaans dezelfde dag al gedownload en worden die de daaropvolgende dag automatisch geïnstalleerd. Succes daarmee.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Mart Pos
Ik heb de melding maar kort gezien en niet onthouden hoe die er uit zag maar we hebben het vast over dezelfde functie. Ik krijg de melding lang niet altijd, ook niet als er wel een file op mijn route is.

Hij geeft de melding alleen als de omleiding minimaal zoveel sneller is als je hebt ingesteld in je navigatie settings.
Verder kan je (helaas) nergens zien welk woon-werk schema hij precies heeft geleerd, en of hij dus wel de actuele files checkt als je een half uur of uurtje later of vroeger vertrekt.
 
Hij geeft de melding alleen als de omleiding minimaal zoveel sneller is als je hebt ingesteld in je navigatie settings.
Verder kan je (helaas) nergens zien welk woon-werk schema hij precies heeft geleerd, en of hij dus wel de actuele files checkt als je een half uur of uurtje later of vroeger vertrekt.

Deze 'commute advise' staat los van de ingestelde navigatie, en rekent met het ingestelde 'home' en 'work' adres.
's Morgens neemt hij aan dat je naar 'Work' wil, en vanaf de na-middag naar 'home'. Het is dus ook afhankelijk van het tijdstip, maar welke precies is mij niet duidelijk. Ook denk ik dat je bij een van deze start-adressen fysiek moet staan.
Als deze aangenomen bestemming dusdanig afwijkt EN er is een snellere route, dan krijg je deze 'commute advise' route voorgeschoteld ALS je dit aan hebt staan in de Settings.

Zie screenshots.

2018-01-11 17.02.52.jpg


2018-01-11 17.02.31.jpg
 
  • Informative
Reactions: shthpnz and Jelger
Deze 'commute advise' staat los van de ingestelde navigatie, en rekent met het ingestelde 'home' en 'work' adres.
Het zijn inderdaad twee aparte settings.
Maar vraag me dan toch af of hij rekening houdt met de minimale tijdswinst die je daarboven hebt ingesteld.
Ik zie de melding eigenlijk alleen als er echt serieuze file is en een omleiding minstens een kwartier scheelt.
 
Die is inderdaad veel minder random dan de software updates, M.
Je auto via WiFi met het internet verbinden maakt alle verschil. Als je dat niet doet, kan het heel lang duren. Als je dat wel doet, heb je de kaarten op dit moment doorgaans dezelfde dag al gedownload en worden die de daaropvolgende dag automatisch geïnstalleerd. Succes daarmee.
Dank. Zowel thuis als op de zaak staat hij in verbinding met wifi? Maar ik zal er op letten.